בוגר תואר ראשון במדעי המחשב, אונברסיטת בר-אילן.
חובב כתיבת מאמרים בנושאי תורה ומדע.
את המאמרים המעודכנים שלי ,
ניתן למצוא
בבלוג תורה ומדע
http://toraumada.blogspot.co.il
העוסק בנושאי תורה ומדע מתוך פרשת השבוע
[ליצירה]
ראש קטן
מאמר מרשים. במיוחד כי החלק המדעי מעניין. אבל אני חייבת להגיד (בלי ניסיון כפירה או משהו) שהרבה יותר נראה לי שדגים לא כשרים לקורבן, כי באותה התקופה, לא היה להם דרך הספקת דגים חיים למקדש לקורבנות. נראה לי שלבנות בריכה שלימה רק לזה היה מעל ומעבר למקובל. ועוד סיבה שנראית לי הגיונית יותר - דגים לא ממש נחשבים. נראה לי שגם אז חשבו ככה. במיוחד כי בהסברים עצמם שהבאת, רואים שישנם דגים שרבייתם אכן כמו זו של בני האדם. שלא ניכנס ל"דגים" שמניקים בכלל. או למה לא מקריבים כל שאר החיות שאכן רבייתם כמו זו של בני האדם. ואפילו כשרים לאכילה. מצטערת, אבל מדרש תנחומא יוצא כאן ממש ראש קטן.
אבל סחטיין על ההסבר היפה על צורת הרבייה של דגים X עופות.
[ליצירה]
זה משנה היה גמל!!!
אמנם התורה מלאה בערכים, אך אינה מנותקת מהמציאות ! התורה מדברת על דברים שהיו !
שהתורה מתארת שעבד אברהם הלך לחרן עם עשרה גמלים - איך ניתן להבין גמלים בצורה ערכית?
(נכון, ישנם ביטויים בספרות חז"ל כמו "גמל בפורח באוויר" - ששם אין בהכרח הכוונה לגמל)
אך גמל - נשאר גמל בכל מקום שחכמינו לא פירשו שחייבים לפרש אחרת!!
[ליצירה]
מה המטרה של המאמר?
המאמר אינו בא להראות, שחכמינו היו בקיאים בחכמת מדעי בעלי החיים, במקרה שלנו, על הדבורה.
המאמר בא להמחיש את דברי הפרשנים על הפסוק "כאשר תעשינה הדבורים", בנושא הדבורה, ע"י הרחבה בעובדות המדעיות לכל פירוש על הפסוק הנ"ל.
וכן העמדת כל פירוש ע"פ המציאות בימינו - כפי הידוע לנו ממחקרים מדעיים.
[ליצירה]
מה המטרה של המאמר?
המאמר אינו בא להראות, שחכמינו היו בקיאים בחכמת מדעי בעלי החיים, במקרה שלנו, על הדבורה.
המאמר בא להמחיש את דברי הפרשנים על הפסוק "כאשר תעשינה הדבורים", בנושא הדבורה, ע"י הרחבה בעובדות המדעיות לכל פירוש על הפסוק הנ"ל.
וכן העמדת כל פירוש ע"פ המציאות בימינו - כפי הידוע לנו ממחקרים מדעיים.
[ליצירה]
זה משנה היה גמל!!!
אמנם התורה מלאה בערכים, אך אינה מנותקת מהמציאות ! התורה מדברת על דברים שהיו !
שהתורה מתארת שעבד אברהם הלך לחרן עם עשרה גמלים - איך ניתן להבין גמלים בצורה ערכית?
(נכון, ישנם ביטויים בספרות חז"ל כמו "גמל בפורח באוויר" - ששם אין בהכרח הכוונה לגמל)
אך גמל - נשאר גמל בכל מקום שחכמינו לא פירשו שחייבים לפרש אחרת!!