[ליצירה]
הגשם מנגן על כולנו, מה? ניגוניו נעימים...
סיום מצויין, אך מעט תלוש. יכול להיות שהיה שם משהו לפני כן?
אהבתי את "עציר". מעולם לא שמעתי את המילה... ההתאמה בין הבית הראשון והשני מושלמת. צל"ש.
הבכי שלך מעורר.
תודה!
[ליצירה]
אני גם שולל את 'סיפור הקרב בגלבוע' ובעצם כל הסתכלות פשטנית על הכתובים.
אין לי בעיה עם השיר חוץ מהנקודה שמציגה את קהלת בתור ספר תיעוד שנכנס להסטוריה. אבל זה לא.
שלמה לא כתב מוסר לבאים אחריו או ספרות יפה, אלא חוקיות גנטית אלוהית של עם ישראל. בריאה.
אתה פה חוטא לאמת ולשיר, לפי הבנתי. מגילת קהלת לא הייתה כתובה לדורות אם הייתה, כפי שטוענת מארי מן הים, 'כרוניקה' תיאולוגית. שאת זה יספרו באוניברסיטה.
כל שרציתי לומר שאין כאן בכלל נקודת השוואה נכונה.
[ליצירה]
אז את מאשימה את עצמך?
לא הבנתי יש פה איזו סתירה: ... נגע מבלי לגעת. הוא לא שם לב שנגיעתו מרוחקת לא נוגעת באמת. (אני מפרש את זה יותר בתור מגע רוחני)
מצד שני בסוף "הקשבת לנפשי" אבל את ברחת.
אז הוא כן מקשיב, אבל מקשיב באמת, מציאותי, או
מרוחק ומה שנשאר זה המגע הפיזי, ואז ברחת.
נ.ל השורה השניה מעט צורמת לי. לא הייתי אומר לך להדחיק אותה.. אבל אולי להשאיר במגירה?
[ליצירה]
מבריק
הצלחת להפתיע ואם זאת לעורר חשד שמשהו פה מטונף. המתח נשמר כהלכה ויוצר עיניין וסקרנות אבל פסימי להחריד! חלפה בי צמרמורת.
כל הכבוד- השפעת עשית משהו גדול!
ידי על מקלדת רוטטת כל משקל גופי מתנדנד על העכבר " תולה ארץ על בלימה " יפה.
@ בעז.
[ליצירה]
כתיבה כזאת היא אולי הבסיס ליצירה יהודית, אבל יש בעיה מסויימת שהדת היום, אצלנו, משמשת בעיקר בתור "צינזורה" ופיקוח, ולא כיוצרת חיים כפי שהיא צריכה להיות במקור.
אומנם זה יפה ומרגש לקרוא, אך כמדומני שיצירה יהודית אמורה לתת משהו שאין בשאר האומות. כשם שהמצוות הם ערוצים שונים לחיבור עם אלוהים במעגל החורג מהאנשות, כך צריכה להיות דרך לקחת את הערכים העליונים של המצוות לחיי היומיום ולהדפיס אותם במותרי הפרט הרגילים. וגם (ואולי במיוחד) בשירה ובכל אומנות שהיא.
טוב, אז רק שנזכור שיצירה יהודית מקורית חזקה ועוצמתית ממה שכיום יש לאל ידנו ליצור.
*****
הקושי בקריאה מתאים לסיפור התנכ"י ולכתיבה תנכ"ית בכלל.
[ליצירה]
שירה ותפילה מעורבבים יחד.
התפעמתי מאוד מ..
"לַאוֹר הגדול אינני יכול יחידי – לאוּת תוקפתי בשלשלת."
מופלא בעיניי המעבר מהאישי ביותר לכללות שהופכים לאחד.