יש קטע שממש אהבתי בסרט "להתחיל מחדש" שבו צ'אק נולנד יוצר אש, ושמח על היצירה. בהרגשה כמעט אלוהית הוא צועק "אני בראתי את האש"!
הסיום עם כפל המשמעות מוצא חן בעיני!
[ליצירה]
יש קטע שממש אהבתי בסרט "להתחיל מחדש" שבו צ'אק נולנד יוצר אש, ושמח על היצירה. בהרגשה כמעט אלוהית הוא צועק "אני בראתי את האש"!
הסיום עם כפל המשמעות מוצא חן בעיני!
[ליצירה]
[ליצירה]
אם את שואלת אותי, אז
דבר ראשון אני מעדיף על פני אלף דימויים ומילים מטשטשות, לתת את המשקל קודם כל על מסר ומומלץ שיהיה ברור.
את זה עשית יפה ואפילו קצת יותר.
"רוצה ששתי כיליותיי מעצמן ינבעו
נהרות נהרות - ימים של תורה"
"רוצה לעשות בדק בית פנימי
בכל תא ותא בגופי ובמחשבותיי"
"ולמצוא, בלי לנבור יותר מידיי
ספר תורה בתוכי
כדי לשכן שם טהרה"
את ממשילה כאן מעולה ופשוט... לדעתי זה הכיוון.
***********************
נדירים הם אלו שעשו תשובה מאהבה. האבות היו כאלה והגיעו למצוות מעצמם דרך זיהוי הערכי-אלוהות שבהם ויכולת יצירה ומימוש. אנחנו צריכים להגיע לערכים של האבות דרך העשייה המצוותית.
בהצלחה
[ליצירה]
מאוד מאוד
דעי שאהבתך מחלחלת למרות הכל. זה טבעי ויפה לרצות להעניק ולקבל חזרה, אך העולם אינו מושלם. מטרתינו היא איפה להעניק מתת חינם, לגמול חסדים
להוסיף אהבה על שנאה, ובאשר לשכר.. לו אדם אחד יפרכס מעט ואטימותו תיסדק יהיה זה שכרנו.
[ליצירה]
כמו שאר השירים המתועבים של עברי הוא מערבב בין הטינופת לקדושה ולא בכדי.
בעולם הקניון שבו השפה היא הקזת כסף ובטון המחשבה שולט ומערבל הכל אי אפשר לדבר שגב בשירה כאילו כלום. עברי משקף את המציאות כפי שהיא. גם הדת היא "בית שימוש" לצורך האדם. הוא בא אליה נואש ובורח ברגע הראשון. הוא ואין בלתו.
רק האדם שמוכרח לעצב, להשליט עצמו יחפוץ לשנות סדרי בראשית. "שֶׁיִּהְיוּ הַטִּפּוֹת נוֹגְעוֹת אֵלּוּ בָּאֵלּוּ עוֹד בְּטֶרֶם יַרְטִיבוּ.., וְשֶׁיָּבוֹאוּ הָרְעָמִים קֹדֶם הַבְּרָקִים" (מזכיר לכם "מצעד הסוטים")
האדמה שהיא הניגוד המושלם לים, לרקיע, ליעקב דומה להם מצד היותה דומה לאדם, אבל בניגוד אליו היא משמרת את אותו "אל אדמה" קדמון. האדם נגע בהכל והשחית את הארץ שבו עד שהדרך היחידה שלו לחבור אליה היא בלחש הקדוש שמפי המתים. בתפילתם.
את תפילת הגשם הזאת מנבא עברי לפי דעתי מתרפים.
ילקוט שמעוני תורה פרשת ויצא רמז קל.
"מה הן תרפים שוחטין אדם ומולקים את ראשו ומולחין אותו במלח ובשמים וכותבין על ציץ הזהב שם רוח הטומאה ומניחין אותו תחת לשונו ונותנין אותו בקיר ומדליקין ומשתחוים לו והוא מדבר עמם"
******
[ליצירה]
אני גם שולל את 'סיפור הקרב בגלבוע' ובעצם כל הסתכלות פשטנית על הכתובים.
אין לי בעיה עם השיר חוץ מהנקודה שמציגה את קהלת בתור ספר תיעוד שנכנס להסטוריה. אבל זה לא.
שלמה לא כתב מוסר לבאים אחריו או ספרות יפה, אלא חוקיות גנטית אלוהית של עם ישראל. בריאה.
אתה פה חוטא לאמת ולשיר, לפי הבנתי. מגילת קהלת לא הייתה כתובה לדורות אם הייתה, כפי שטוענת מארי מן הים, 'כרוניקה' תיאולוגית. שאת זה יספרו באוניברסיטה.
כל שרציתי לומר שאין כאן בכלל נקודת השוואה נכונה.
[ליצירה]
ההמונים לעולם לא שולטים. מנהיג שהולך אחרי העם, הסקרים וכו' הוא בעצם כלב אחר אדונו. הבעיה שאתה רוצה לפתור את בעיות השחיתות והעוני בעזרת פתרון שהוא זה שיצר את כל הבעיה.
[ליצירה]
שיר נעים מאוד. אני לא יודע מה ההגדרה המדוייקת לפיזמון אך ככזה הוא נשמע לי. קצת חסר את הכבדות של שיר. פשוט דורש שנעמי שמר תעשה טובה, ותשלח לנו איזה לחן שמימי מהיכל המשוררים שלה שם.
תגובות