יש קטע שממש אהבתי בסרט "להתחיל מחדש" שבו צ'אק נולנד יוצר אש, ושמח על היצירה. בהרגשה כמעט אלוהית הוא צועק "אני בראתי את האש"!
הסיום עם כפל המשמעות מוצא חן בעיני!
[ליצירה]
יש קטע שממש אהבתי בסרט "להתחיל מחדש" שבו צ'אק נולנד יוצר אש, ושמח על היצירה. בהרגשה כמעט אלוהית הוא צועק "אני בראתי את האש"!
הסיום עם כפל המשמעות מוצא חן בעיני!
[ליצירה]
[ליצירה]
היה לי קשה עם הפיהוק שמשתלט על השיר.
יש סתירה מטרידה נדמה לי בין ה"זכוכיות" החדות בכותרת, לשיר המתעגל בעונג מעושן של היפופוטם.
אהבתי בצורה מוזרה.
[ליצירה]
רגיש ומיוחד. ממש ממש ממש אהבתי.
וההפתעה ב"קצר רואי" צבטה לי חזק בלב.
הצעה: בבית הראשון בעקבות "לחמם ידיי לאורו" אולי כדי להוסיף גם "אח" נחמד?
פשוט עושה לי טוב.
[ליצירה]
אתה חוזר על הטעות של אלה אשר מתוך תשוקה לקרב את התורה לשפת החיים שלנו, משתדלים להראות עד כמה גם התורה תואמת את החיים האנושיים. איך גם התורה דואגת לחלשים. איך גם התורה מכבדת נשים. איך גם התורה מוסרית.
לכן הגעת למסקנות מוטעות. התעלמת מנתונים שאינם "נחמדים", תוך "עיגול פינות" לכיוון תפישת העולם הפרטית שלך.
מי שמך לחלק ציונים לדמויות בתורה?
האם אתה באמת מאמין שעם ישראל כ"כ דבילי לעבוד עגל שאין בו עוצמה אמיתית ומוחשת?
אם העגל מזיק ושלילי אז מדוע בעקבותיו יש בית מקדש סופר מוחשי בו מעמידים כעין צלם - "כרובים" ?(הוכחה לכך שהקב"ה מתייחס לע"ז בשיא הרצינות אפשר למצוא בכך שהקב"ה מתיחס לצלם שהעמידו בהיכל כאחות צרה לו.)
האם נשמע לך הגיוני שמשה רבנו שלא אכל ולא שתה 40 יום עם אלוהים ושליחו הנאמן היה אלים?
האם יש לך גם בקורת כזאת כלפי הקב"ה?
אני שם לב שיש לך שאלות מאוד טובות, אך היחס שלך לתורה גורמת לך לעוות את הכתוב. את השאלות עליך להפוך לתשובות.
מעבר לזה אתה מתפרש פה על יותר מדי נושאים, שכל אחד בפני עצמו הוא בומבה. מצטט יותר מדי ומעייף את הקורא כשאין מסקנות (אמיתיות) באופק.
[ליצירה]
הקורא בראש - חשוב עליו
כשאתה בא להעביר רעיון בשיר-תמונה המשל או המטאפורה חייבים להיות נעימים לקורא, אלא אם
כן מטרתך לגרום לו סלידה. גם המילה 'מגלצ'ות' לא ראויה בעניי לשיר. מנהרות בנחיריים לרוב בני האדם
זה יגרום דחיה וגועל מידי- לי למשל.
[ליצירה]
אהבתי ת'כתיבה
בעיה קטנה... קהלת והומרוס הם בכלל לא קשורים. קהלת הוא לא ספר הסטוריה או מוסר אנוש, אלא אחד הספרים שנכתבו ברוח הקודש ו.
למעשה הוא מבטא (כמו שאר הכתוב בתורה) את החוקיות האלוהית של ישראל. קהלת מבטא עקרונות חיים שהם בגדר טבע ובריאה. כל מילה היא יחסי גומלין וכוחות. עלינו לחשוף אותם מתוך קריאה נכונה ושאלת שאלות. השלב הבא יהיה לממש אותם ככל האפשר.
[ליצירה]
משמעות!
הזדהתי עד הסוף. אבל לבסוף מה לעשות יש לו משמעות אם למשל אני ועוד יוצרים נשתדל לכתוב עם משמעות או שנכתוב מהלב כשזה בא אז נתישב או שנשב ונחכה שתבא המוזה, הנה השפעת.
ואני שואל האם מותר לנו לשבת עם אורך רוחנו ורוחבה ולחכות למוזה או שמא עלינו לפעול במעשים???
בכל אופן נגע בליבי, תודה.
בעז.
[ליצירה]
זו תוצאה של חורבן הבית. מעניין למשל לראות איך הכיסוי ראש הפך להיות "כיסוי" מאשר "עטרה" ; חיפוי על ערווה (כבטוי השלילי) מאשר השלמת הגוף לבטא אלוהים כבגן עדן. יש עוד המון דוגמאות כאלה.
[ולא כאן המקום להרחיב.]
תגובות