[ליצירה]
אני בדרך כלל לא שורדת שירים ארוכים כל כך, זה מטריח אותי. (רק באינטרנט!! המילה הכתובה באמת זה כבר משהו אחר!)
והנה, גם הגעתי וגם יש סיכוי שאני ארצה לקרוא עוד דברים שלך... הרי לך מחמאה!
ממש אהבתי את הרעיון, שלכל אחד החוויה אינדיוידואלית, אפילו אם השתמש בחומרים שכולם משתמשים.
חוצמזה, עברית יפה, תמיד מוסיפה!
רואים שהיית ביניש, לפי הביטויים...
[ליצירה]
בס"ד
ממש לא, הייתי רחוק כרחוק מזרח ממערב מהבנת השיר, עכשיו זה יעזור לי. אני לא חושב שזה הורס. אולי בשירים שבהם הפן האישי רב הסברים יכולים קצת לקלקל. נראה לי שפה לא.
[ליצירה]
שלום לך!
א. לא היתה תחת ידי מקלדת עברית , הילכך זה היה באנגלית
ב. התייחסתי לקטע הבא ביצירתך:
גם אחרי שאתה מת
אתה נשאר בחיים
כי אתה תמיד אלוהים
ואתה לא מפחד למות
והערתי דרך אגב שניטשה אמר שאלוהים גם הוא מת
זו הייתה סתם הערת אגב שכזאת
[ליצירה]
א. סכסכן אתה , אה דב?
ב. אתה יודע איך זה בבוהמה (ששלי כנראה מדמיינת עצמה כמשתייכת אליה) - שלישיה זה דבר מקובל
ג. מי אמר שבן ושלי אינם אותו האדם?
ד. עזוב אותך מכל הכבלים שקבלת עצמך בהם, אתה וכל הדוסים.
ה. גם פוגעים בערבים כאילו כאילו כזה כזה כזה וענינים וכל מיני
[ליצירה]
קראתי עתה את המכתב גם אני
המכתב הוא שקר גס! שקר גס - אני מכיר אישית כמה וכמה רבני צהר שלפחות מוחזקים בעיני כלא-שקרנים ולפי מה שאני יודע מהם, הקרן מממנת כל דבר חוץ מתשלום לרבנים על עריכת חופות. היא מממנת את משרדי צהר, כינוסים של צהר, את בטאון צהר, וכו' וכו' - את החופות הרבנים עורכים בהתנדבות!
גם אם הם היו מכבלים שכר (ואני מדגיש שאין זה כך) מה בכך?
מה שהוא אומר על כך שבעבר 70% מרבני צהר קיבלו אישור - אז זהו שלפי התקנות, מעתה זה לא יהיה כך - אני יודע זאת אישית מכמה רבני צהר.
יכול להיות שהרבנות מתחילה לסגת מעמדתה ( כך אני מקווה) - והמכתב הוא למעשה סוג של התנצלות + חזרה של הרבנות מהתקנות החדשות
[ליצירה]
לרציונליסט!
תודה על תגובתך!
אם באי דיוקים בלשון עסקינן, אני מסכים אתך.
וכבר הרמב"ם אמר שהתורה רק באה לקרב את האמת לשכלנו.
כלל לא חובה שכל אחד יהיה תאולוג ממולח.
אם באמת עסקינן. אע"פ שהיו ניסים
(הגדרות למושג הוא נושא לדיון אחר - אבל אני לשיטתי כמובן רואה הכל כחלק משרשרת הסבות והתוצאות.
במובן הזה, מצד אחד הכל נס - חלק מהתכנית האלוקית. והכל טבע.
אפשר גם להגיד שנס זוהי תופעה שאין אנו מבינים או אין אנו יכולים להסביר - אך גם לפי זה הרי אין אנו יכולים להסביר מהות של שום דבר...
אני מעדיף להגדיר נס כמאורע שבו התכנית האלוקית גלויה ביותר לנו - כל אחד וניסו הוא. בדומה למושג "שכינה" ברמב"ם וראה מה שכתב על הניסים שנבראו "בין השמשות")
והיה מתן תורה (בין כהתרוממות שכלית או אינטואיטיבית קולקטיבית או אף כמאורע פיזי) לפי אמונתי,
אך חוץ מכך שזה קרה בתוך(!) העולם (-הטבע) אי אפשר לטעון מאום על קיום של שום דבר מחוץ לטבע (שהוא משפט חסר משמעות כפי שציינתי - והוא כמו לטעון שיש משהו מחוץ למציאות)
אפשר רק להגיד שיש רובדי מציאות שעוד לא גילינו (ושיכול להיות שאף פעם לא נגלה - לא בגלל מחסום מהותי בינינו, אלא מאזלת ידינו)
ולזאת יסכים כל אדם (אפי' אתאיסט גמור ) שהרי לא כל דבר יכול המדע להסביר (וגם לא כל דבר אי פעם יוכל).
שוב תודה על התגובות!
שבוע טוב!
בכבוד,
שלכם,
רדף
[ליצירה]