[ליצירה]
אני בדרך כלל לא שורדת שירים ארוכים כל כך, זה מטריח אותי. (רק באינטרנט!! המילה הכתובה באמת זה כבר משהו אחר!)
והנה, גם הגעתי וגם יש סיכוי שאני ארצה לקרוא עוד דברים שלך... הרי לך מחמאה!
ממש אהבתי את הרעיון, שלכל אחד החוויה אינדיוידואלית, אפילו אם השתמש בחומרים שכולם משתמשים.
חוצמזה, עברית יפה, תמיד מוסיפה!
רואים שהיית ביניש, לפי הביטויים...
[ליצירה]
בס"ד
ממש לא, הייתי רחוק כרחוק מזרח ממערב מהבנת השיר, עכשיו זה יעזור לי. אני לא חושב שזה הורס. אולי בשירים שבהם הפן האישי רב הסברים יכולים קצת לקלקל. נראה לי שפה לא.
[ליצירה]
יען אסף אותי הפנה
לזה השיר שלך, בדוי
פורץ הראש ולענה
משקל וחריזה עדוי
אעיר גם אני דברי
בנושא-זה המווכח
מי ימלט ביום עֹברי
ויאמר :"הרף - לך וקח..." ?
אשאל:
מה קסם השירה?
במה נבדלת היא מפרוזה?
מדוע לחרוג יירא
מרצף משפטים-יחרוזה?
מדוע לא יאמר דברו
פשוט-בלי התחכמויות?
האמנם תוכו כברו?
נזקק אמנם הוא לדמויות?
'מען ענות לקושיה
אתכם על הדמיון ארכיבה
אם עזר וקצת תושיה
נשווה שירה אם...בני עקיבא
במה נבדלת התנועה
ממועדון או ישיבה?
בכך שלכללים כנועה
ובכל זאת בנות יש בה!
אינה פרוצה כמועדון
כישיבה אינה נוקשה
מעל ראשם למו אדון
אך בלי דיכוי ההרגשה
המתח רבותי, המתח
מנעול הינו היוצר קסם
לשבור מנעול לפרוץ הפתח
לשאוט מהר לנשוך הרסן!
[ליצירה]
ברוך השב!
האם אנחנו חבים את שובך לארוגה?
למי מהחדשים שלא מכיר - יהונתן הוא מהיוצרים המוכשרים ביותר באתר שנעלם לנו לשנה או יותר (ואף סילק את שמו ויצירותיו מהאתר)
אני כל הזמן שאלתי איפה הוא - ועכשיו הוא חזר...
יצירותיו מומלצים על ידי בחום לכל חברי האתר!
[ליצירה]
את הרשיון נתן לי הקב"ה כשבראני אדם חושב
הגעתי לזה במהלך חיי הסוערים (באמת סוערים)
והמקום שאני לומד בו כלל לא משנה כי גם שם אני נחשב כופר בעיקר (עיקר להם) אז חבל לערב את הישיבה.
לידע כללי:
כבר בימי שפינוזה היו רבנים גדולים שהלכו בעקבות דרכו הפילוסופית, ובראשם החכם דוד ניטו (בעמח"ס
מטה דן המכונה "הכוזרי השני") שלו נזקפת הזכות על הגימטריה המפורסמת:
אלו-הים=הטבע
עמדותיו אמנם עוררו פולמוס, אך ר' יעקב עמדין (בנו של החכם צבי) הגן עליו ונתן לו הסכמה.
את שפינוזה עצמו החרימו אך ורק כי הוא סירב לבוא לביהכ"נ ופרש מדת ישראל (הציעו לו פשרה שלפיה ימשיך ללכת לביהכ"נ ולא יחרימוהו)-
פרנסי הקהילה , ספק אם יכלו להבין את מה שכתב בלטינית והולנדית
ועל המשכילים הוא נמנה...
משה מנדלסון כתב ששום דבר בפילוסופיה שלו לא היה צריך למונעו מלהמשיך להיות יהודי אורתודוקסי ( שימוש ראשוני במונח זה לגבי יהודי שומר תורה ומצוות בהסטוריה!) ואין ב"שפינוזאיות המזוככת" שום דבר שסותר את היהדות.
בעתיד בבקשה תענו על טענותי!
אשמח לשמוע את דעתכם (תתיחסו בבקשה לראיות שהבאתי- עד כמה שראיות כבילות במדעי הרוח...)