[ליצירה]
אני בדרך כלל לא שורדת שירים ארוכים כל כך, זה מטריח אותי. (רק באינטרנט!! המילה הכתובה באמת זה כבר משהו אחר!)
והנה, גם הגעתי וגם יש סיכוי שאני ארצה לקרוא עוד דברים שלך... הרי לך מחמאה!
ממש אהבתי את הרעיון, שלכל אחד החוויה אינדיוידואלית, אפילו אם השתמש בחומרים שכולם משתמשים.
חוצמזה, עברית יפה, תמיד מוסיפה!
רואים שהיית ביניש, לפי הביטויים...
[ליצירה]
בס"ד
ממש לא, הייתי רחוק כרחוק מזרח ממערב מהבנת השיר, עכשיו זה יעזור לי. אני לא חושב שזה הורס. אולי בשירים שבהם הפן האישי רב הסברים יכולים קצת לקלקל. נראה לי שפה לא.
[ליצירה]
זו ההתלבטות הפוסתמודרנית הקלאסית - ואסביר את דברי : אמנם נכון שאפשר להסתכל על האמונות שגדלת עליהם גם בצורה אחרת אך , סוף סוף, עדיין יש לך את האמונות שלך, אך מה אם הם מובילים לאבדון ודווקא האמונות של השכן ירוקות יותר, ומה אם לא וכו' וכו'
[ליצירה]
א. אם את מרגישה שאת אם עצמך (ז"א עם שתי הרגליים על הקרקע), את גם תרגישי שה' אתך
ב. איך עושים את זה? שאלה טובה... אולי שינוי אווירה יכול להועיל
ג. תנסי לבחון את ספור חייך ולראות באילו נקודות ההשגחה שחקה את תפקידה
[ליצירה]
בהחלט מתוחכם..
הביקורת על פולחן הכותל
הסבה שאין תגובות זה כי השם של הקטע יוצר אשלייה
שהנה, יש פה עוד שיר בנאלי על הכותל, בדומה לתמונות האלו שתולים סמוך לכניסה אל הבית, ולכן אפילו לא טורחים להתבונן בו.
אלא שפה מתגלה הטעות - השיר מדמה את הכותל לקירות בית הכלא ולמחיצה כביכול בינינו לבין ה'
[ליצירה]
זה על מסע לפולין ?
בכל אופן כך אני הבנתי זאת : הפיטוי להתענג על יופי שדותיה של ארצות-נכר מול החובה הלאומית-מוסרית-דתית לזכור את אשר ארצות- נכר אלו חוללו לנו.
אני לא בטוח שאת אלוקיו של סבא פוגשים דווקא שם
[ליצירה]
דיק לוש יקר!
אענך במקום ש"י:
המגל והפטיש - המגל מסמל את האיכרים
והפטיש - את הפועלים
אוורורה (השחר) - שמה של הספינה שעגנה סמוך לארמון החורף (מקום מושבו של הממשלה הזמנית אחר התפטרותו של ניקולס השני) ושממנה הבולשביקים פלשו לארמון וחוללו את מהפכת אוקטובר
להצטרפות - אני ממליץ להמציא את מכונת הזמן ולחזור כמאה שנה אחורה - או אולי רק להצטרף לעולמו הפנימי המרתק של ש"י
[ליצירה]
יש לי קושיה: רבינו שמואל אומר "חומרת כל עונש לא תגמול דינכם". משמע שיום כיפור תולה ועומד, ייסורין תולים ועומדים, מיתה תולה ועומדת, גיהנום תולה ועומד ושום דבר אינו מכפר. האם הוא הדין בתשובה מאהבה? כי אם לא, אז כנראה שגם רבינו שמואל לא יימלט מכל אותם העונשים ועדיין לא יכופר לו על שהיה פעם ציויני רח"ל