[ליצירה]
אני בדרך כלל לא שורדת שירים ארוכים כל כך, זה מטריח אותי. (רק באינטרנט!! המילה הכתובה באמת זה כבר משהו אחר!)
והנה, גם הגעתי וגם יש סיכוי שאני ארצה לקרוא עוד דברים שלך... הרי לך מחמאה!
ממש אהבתי את הרעיון, שלכל אחד החוויה אינדיוידואלית, אפילו אם השתמש בחומרים שכולם משתמשים.
חוצמזה, עברית יפה, תמיד מוסיפה!
רואים שהיית ביניש, לפי הביטויים...
[ליצירה]
בס"ד
ממש לא, הייתי רחוק כרחוק מזרח ממערב מהבנת השיר, עכשיו זה יעזור לי. אני לא חושב שזה הורס. אולי בשירים שבהם הפן האישי רב הסברים יכולים קצת לקלקל. נראה לי שפה לא.
[ליצירה]
דווקא על העברית של שמואל אל למבקר להתנפל כה חיש...
עברית הוא דווקא יודע טוב מאד. הוא אמנם משתמש בשורשים עבריים בצורה, איך נגיד, יצירתית משהו אך זה מהווה חלק מהרשיון הספרותי הניתן לכל משורר.
ראה למשל את שירי הקילירי ודומיו.
בכלל, לשון שירית מאז ומתמיד לא דמתה ללשון הפרוזה. כך זה גם בתנ"ך (איפה בפרוזה תנ"כית תמצא מילה כמו "למו" או "חיתו- ארץ"?)
אני כמובן מדבר מהרהורי ליבי - פרו דומו - גם אני נוטה לעוות מילים שתתאמנה למצלול, למשקל ולחריזה...
[ליצירה]
אמשיך בשמחה אם לא יצליפו בי ב"כפירה" ,ע"ז וגדולי דור למיניהם (ועל זאת כבר עניתי לעיל)...
ובכן, יש גישות שונות ביהדות לגבי יחס הקב"ה אל העולם
הגישה של ריה"ל (הטראנסנדנטית) הרבה יותר קרובה לשיטתי מגישת הרמב"ם.
אלא שאני לוקח את זה עוד שלב.
מאז דיקארט וניסו להוכיח את מציאות העולם
בדרכים אלו ואחרות (או את אי מציאותו כמו שעשה ברקלי) עד שבה קאנט והפך את היוצרות
והגדיר: קיים=מושג על ידינו
(יותר נכון תלמידיו של קאנט)
השכן שאתה מדבר עליו:
אתה משיג את קולו ומכך מניח שמאחורי הקול מסתתר אדם - כמו שאתה מכיר מן המציאות.
אך כשמציעים לי להאמין באל טרנסנדנטי שהוא מעבר להכרתי באופן מהותי ומעבר למציאות המוכרת לי, אומר להם:
כיוון שאינכם יכולים להסביר ל י מהו האל גם על תטענו את קיומו
בענין האותות: כל מה שאתה יכול להשיג מן האותות זה את קיומם בטבע
[ליצירה]
דור בן הדר התכוון לרמוז לטעמם המוזיקאלי של הנאצים . גם אם אתה אוהב את וואגנר בזכות המוזיקה שלו, אין אתה יכול להתעלם כליל מהאסוציאציות ה"שואתיות" שלה ...
חוץ מזה, אמירתך על הקרוואן אינה מדוייקת. (ביקרת פעם בהתנחלות?)