[ליצירה]
אני בדרך כלל לא שורדת שירים ארוכים כל כך, זה מטריח אותי. (רק באינטרנט!! המילה הכתובה באמת זה כבר משהו אחר!)
והנה, גם הגעתי וגם יש סיכוי שאני ארצה לקרוא עוד דברים שלך... הרי לך מחמאה!
ממש אהבתי את הרעיון, שלכל אחד החוויה אינדיוידואלית, אפילו אם השתמש בחומרים שכולם משתמשים.
חוצמזה, עברית יפה, תמיד מוסיפה!
רואים שהיית ביניש, לפי הביטויים...
[ליצירה]
בס"ד
ממש לא, הייתי רחוק כרחוק מזרח ממערב מהבנת השיר, עכשיו זה יעזור לי. אני לא חושב שזה הורס. אולי בשירים שבהם הפן האישי רב הסברים יכולים קצת לקלקל. נראה לי שפה לא.
[ליצירה]
הסכמתי אם כנפי שחר - למה להשמיץ (או לפחות להעמיד כניגוד לאפללו) את רותי?
(האם גם זו אינה גזענות?)
גם אם יוסף נפתלי הסכמתי - זה באמת מוזר שספרדים כ"כ מחפשים ללמוד במוסדות אשכנזיים
(האם אין הם למעשה מודים בכך באופן סמוי בעליונותם כביכול של האשכנזים עליהם?
והאם אין הם מנסים בכך "לטהר את דמם"?)
ואחרון אחרון: מה משורר מוכר שכמותך עושה באתרינו?
[ליצירה]
דווקא על העברית של שמואל אל למבקר להתנפל כה חיש...
עברית הוא דווקא יודע טוב מאד. הוא אמנם משתמש בשורשים עבריים בצורה, איך נגיד, יצירתית משהו אך זה מהווה חלק מהרשיון הספרותי הניתן לכל משורר.
ראה למשל את שירי הקילירי ודומיו.
בכלל, לשון שירית מאז ומתמיד לא דמתה ללשון הפרוזה. כך זה גם בתנ"ך (איפה בפרוזה תנ"כית תמצא מילה כמו "למו" או "חיתו- ארץ"?)
אני כמובן מדבר מהרהורי ליבי - פרו דומו - גם אני נוטה לעוות מילים שתתאמנה למצלול, למשקל ולחריזה...
[ליצירה]
אתה הרי יודע שזה בדיוק מה שרבני צהר הציעו: שכל רב הרוצה לסדר קידושין ייבחן על הלכות קידושין...
אגב , מי שיש לו כושר לרב שכונה , כלומר "יורה יורה" מהרבנות הראשית, עשה מבחן על הלכות קידושין + עבר ראיון אישי ברבנות הראשית + יש לו המלצה מישיבתו
טענתו של הרב מצגר (זוהי, לצערי גם טענתו של הרב רצון ערוסי) היא שרבנים מסויימים אינם "יראי שמיים" מספיק - אני מבין שגם אתה לא מרוצה מ"יראת השמיים" של רבני צהר, אך תסכים (לפחות לשיטתך) שאם נתחיל בלהכריז שרבני צהר אינם יראי שמיים בהגדרה, נגיע למצב שבו כל רב ציוני דתי אינו ירא שמיים בהגדרה ואח"כ שכל רב שלא למד בישיבת פונביץ' אינו ירא שמים וכו' וכו' והשמים הם הגבול
אי לכך, אין זהו תפקידה של הרה"ר לקבוע מיהו ירא שמים לטעמה אלא עליה לקבוע קריטריונים ברורים של ידע + שמירת מצוות (שוב, כזאת שלא תוקיע כל מי שאין לו כיפה בצבע המתאים אלא אורתופרקסיה מינימלית) + הצהרה אמונית (שוב, לא במובן של הכרזה שאין מדינת ישראל רצ"ג אלא אורתודוקסיה מינימלית : תורה למשה מסיני, תוקפה המחייב של ההלכה כפי שמובאת בגמרא ובראשונים, קיומו של הקב"ה - בלי להכנס לסוגיות תיאולוגיות , כגון צימצום כפשוטו / לא כפשוטו וכו')
[ליצירה]
(במחילה) הנסיון לחריזה פה לא צולח...
אני לא אומר ששיר חייב להיות מחורז, אך אם כבר חורזים אותו, עדיף שהחרוזים יהיו כהלכה
על כך כתב אבן עזרא
"לא תחרוז שור עם חמור/ את השור קח למישור /ואת החמור להר המור"
כמו כן, אוסיף מעצמי שסיומות גם הנה לא מתחרזות ("אנשים" לא מתחרז עם "דיבורים" ) וכו'