[ליצירה]
אני בדרך כלל לא שורדת שירים ארוכים כל כך, זה מטריח אותי. (רק באינטרנט!! המילה הכתובה באמת זה כבר משהו אחר!)
והנה, גם הגעתי וגם יש סיכוי שאני ארצה לקרוא עוד דברים שלך... הרי לך מחמאה!
ממש אהבתי את הרעיון, שלכל אחד החוויה אינדיוידואלית, אפילו אם השתמש בחומרים שכולם משתמשים.
חוצמזה, עברית יפה, תמיד מוסיפה!
רואים שהיית ביניש, לפי הביטויים...
[ליצירה]
בס"ד
ממש לא, הייתי רחוק כרחוק מזרח ממערב מהבנת השיר, עכשיו זה יעזור לי. אני לא חושב שזה הורס. אולי בשירים שבהם הפן האישי רב הסברים יכולים קצת לקלקל. נראה לי שפה לא.
[ליצירה]
תיאור הסצנה יפה בהחלט!
כדרכי בנודניקיות אציע כמה הצעות:
לשבור לשנים את הפסוקים שלישי עד שביעי +אחרון (כך, גם המשקל וגם החריזה יהיו יותר בולטים)
כ"כ , לא הבנתי מה זה "עברי עף " (אולי אף? אולי תנקד?)
[ליצירה]
אני אוהב את העובדה שאתה מקפיד על חריזה מדוקדקת ויש בשיריך מצלולים יפים עד מאד. מה שכן, הייתי ממליץ להקפיד יותר על משקל (סורי, זו דעתי...)
שבת שלום!
[ליצירה]
הוא מה שאמרתי -הם מודים שהמוסדות האשכנזיים הם ברמה יותר גבוהה
אולי במקום לחפש להתקבל אליהם, ינסו לפתח את מוסדותיהם שלהם
העובדה שבחירי ש"ס (הן הפוליטיים והן התורניים ) שולחים את ילדיהם למוסדות אשכנזיים מראה שאין להם מספיק "גאוות-יחידה". וכל עוד הם ימשיכו לעשות כך , היא גם לא תתפתח.
זה מזכיר לי את הרבנים שלנו ששולחים את ילדיהם למוסדות חרדיים.
בזה הם למעשה מודים שה"יהדות האמיתית" היא היהדות החרדית ואילו הם רק "יורדים לקליפות לדלות ניצוצות"
יש שתי אמרות של הרב מ.צ. נריה זצ"ל שלדעתי ראוי שיקפיצו כל דת"ל גאה:
-אני מעדיף שבני לא יאכל אצלי מאשר שלא אכל אצלו
-(לשאלת האדמו"ר מוויז'ניץ - מדוע מרשים בכפה"ר בלוריות) שיהיה יותר קל למשוך אותם מן המצולות
[ליצירה]
בענין הדטרמיניזם,
עיינו המשך המאמר.
בענין התפילה:
שאלותיכם תקפות גם אם אין התפילה קבועה מראש (וראו מה שאמרתי על הקרבנות בהמשך)
בענין המשמעות הקיומית: ראו את החלק השלישי
בענין קאנט: לא חובה לקבלו אך אזי תצטרכו לתת הגדרה יותר הולמת לקיום ותשובה יותר הולמת לברקלי (שטען שאין דבר קיים מלבד החושים)
ולסיום, לדעתי, אי הרצון של האדם להכיר את אי היותו חפשי נובע מאותו המרי המתואר בהמשך המאמר
נ.ב. ולא מיגד , אני לא אידיוט