[ליצירה]
למה לרב?
מה הרב עשה לכם?
והאם אי אפשר סתם לשאול שאלות בלי שמישהו תמיד ינסה לענות עליהם?
הזדהתי מאד אם הקטע, מה גם שעובדת מיעוט האיזכור של "העולם הגמולי" בתנ"ך (וגם אז בתור תהייה: "העולה היא...? "וגו' ) גם מורה על מידת חשיבותו.
ואכן, עיקר השכר על מעשה טוב הוא היותך אדם יותר טוב.
[ליצירה]
אני רחוק מלהיות פנמיניסט, אך רק אידע אותך שמה שיפריע לפמיניסטיות בקטע הנ"ל הוא עצם הגדרת האשה כנפעלת והנ"מ היוצאת מכך...
המילה "שוביניזם" פירושה "שנאה" - כאילו ש"כל מי שלא בעדינו (דהיינו - בעד הפמיניסטיות) - נגדנו" - השימוש בביטוי זה כמו גם בביטויים "תנ"ך בגובה העינייים" "שטחים הכבושים" "יונים" לעומת "ניצים" - הוא אילוסטראציה למלחמת מונחים מצוייה.
אז אולי אין ה"גישה האמונית הכוללת" שוביניסטית פר-סה (כלומר, במובן המקורי של המילה) , אך היא בהחלט אנטי פמיניסטית וככזאת הינה בהחלט "שוביניסטית" במובן המושאל של המילה
אגיטע ווך!
[ליצירה]
ליצחק!
א. בענין הקדמות: כמו שהרמב"ם ציין במורה : הוא מאמין בבריאה לא בגלל שאמונה זו מהותית ליהדות אלא בגלל שאין הקדמות נראת לו הגיונית (והיו מגדולי ישראל, שהאמינו בבריאת יש מיש)
ב. יש הרבה דרכים להבין את מושג הנס ועין רמב"ם במורה
לדעתי, פשוט שגם הנס משתייך לשרשרת הסבות והתוצאות (להזכיר: בלעדי עקרון הנסיבתיות אין מחשבה אנושית אפשרית)
ג. וד. ראה המשך החבור!