...כן אהגה בך בלילות
וכשמוחרמת, נדויה
אהבַתי תכבוש גלילות
על לב עוד חרב נטויה
עת תן ישמיע יללות
פוסע דרך נעלם
ודימיאורגוס גורלות
יטיל לכל באי עולם
כן אהגה בך כן אוחיל
אתהה אמת את או בדיה
עת מלוא לב רעדה וחיל
לבי אליך...
[ליצירה]
שתי השורות האחרונות עגנוניות הן בכוונה
בספרה של שולמית אליצור "שירה של פרשה" יש פיוט לסדר ויהי מקץ - "מרגלים אתם"
הוא מתייחד בדרמטיות שבו . צדקה אביטל שהפיוט שלפנינו דומה לשירת ימי הביניים
יפה מאד - תמשיך כך!
[ליצירה]
ואגב, לא חלקתי על כך שהוא בלתי רגיש כלפיה, פשוט זה שמרכזניקים הם בלתי רגישים (בהכללה גסה כמובן) זה כבר ידוע (גם מהסיפור). הענין הוא שהם בד"כ מסבירים את חוסר הרגישות שלהם ב"שכליות" ובעצם רצוני לומר היה שהם ככל שאר האדם מושפעים מאמוציות
[ליצירה]
" אודליה הסמיקה, ומתוך שמחה מרובה השיבה: "אני יודעת, אומרים לי את זה הרבה. ואתה מה עוד אני יודעת?" "
המשפט לא ברור: "ואתה מה עוד אני יודעת"
כמו כן, מענין לאיזה ר"מ אתה רומז...
[ליצירה]
אין כוונתי לחטט (ולא היתי רוצה שישלמו לי באותה מטבע....)
כוונתי רק לשאול אם הכוונה היא לדמות סמכותית כגון רב או אב או שמה זהו מישהו שאינו מתבלט בדתיותו?
[ליצירה]
לא נראה לי שזה על השואה.
דווקא רציתי לנסח הפוך מ"רעיה":
שאע"פ שכל הדקירות הם כאילו לטובתי הן עדיין דקירות (ומי יודע אם עוזרות בכלל)
כך הנם כל החיים: אנו רגילים לחשוב שחינוך, לדוגמה, הוא לטובת הילד אך עד כמה באמת ייסורים יכולים להיות לטובתו של אדם?
הרי ס"ס בצורה רגעית הייסורים לא יכולים טובים ואם על העתיד דברינן "העבר אין והעתיד עדיין.."