כשאלוקים שרוי בהוד היה
על ארץ, חיו נצח-לא כרסם עת
אך עתה, כשהכר הטוב אינו קיים-בדיה
עלה לו לפסגה כי חותמו אמת
השקט, ראש אותות אהבתי
בדומיה לעד על לב יהי מונח
סלף הדין אך גם הסכת שועתי
סופם. צפנת זה פענח!
[ליצירה]
עטרת יקרה!
כמו שכתבתי בפורום (בתגובה לfalcon )
אני מוכן שיסירו את יצירתי זו על מנת לגדור פרצים כדוגמת "בין ..."
זאת למרות שאני רואה חילוק יסודי בין השנים (יפה לעומת מכוער) וכבר הרחבתי בתגובתי ל"יצירה" הנ"ל.
בענין הצניעות,
האם מפריע לך שבחורים טובים יקראו את שיה"ש ?
(וכן, אני יודע שזה משל. אך האם נראה לך שהיו משתמשים במשל שכזה אם הוא לא היה "צנוע"?
לדוגמא: האם נראה לך שהיו ממשילים את בריאת העולם להליכתו של הקב"ה לבית הכסא?)
[ליצירה]
טוב, יש לי קצת זמן כך שבקצרה:
כמו שאמרתי לגבי הבחירה החפשית (בתגובתי על "זיבולים בשכל" של אותו הכותב)
אין משמעות לטענה שמשהו קיים אא"כ הטוען זאת יכול להסביר את המושג (ועיין שם).
לכן התפיסה של הרמב"ם המרחיקה את ה' מתפיסתינו על כרחה שתוביל לתפיסה הלייבוביץיאנית והקשרית
שלמעשה מבטלת את קיומו.
א"כ צריך לנקות בדרך הפוכה של השגת מציאותו ית' והיא שה' הוא כללות כל הנמצא.
גם אז א"א להשיגו אלא רק את קיומו. (והרחבתי במונולוג שלי "ידיעה ואהבה")
נ.ב. החילוק של הרב הנזיר (בפירוש הרב זצ"ל, חילוק שהרב עצמו לא עשה ושעורר הדים בשנים הקודמות וד"ל) בין פנטאיזם לפנאנטאיזם הוא ג"כ חסר משמעות:
אי אפשר לטעון שום דבר על ה"מעבר" (האנטו) אלא רק על כללות המושג (ה"פאן") וגם אז בתור אבסטרקציה וד"ל
[ליצירה]
הרי לכם גרסתה של רינת ג. (פורסמה אתמול):
מעולם לא חזיתי בשדה בור צחיח
ומראהו של ים לא אגל
אך אדע מה מראה יש לשיח
וכיצד קוצף לו הגל
מעולם עם בורא לא השחתי
במרומים לא שהיתי אף פעם
ברם התחושה הכרתי
כמו הונחה בידי המפה