עלמה הלַמַתני
על מה בלמתני?
שלמה לו שמעתני
אשפוך נא שיחי
תמה! לא רימתני
העל הרימתני
מיירוא פרמתני
ממער הגיחי
יופיך הדהימני
דמותך הדמני
הדום לא דימני
אדמת אדמוני
הלא יהללו
עוללים לא מוללו
עם כל זאת הללו
אעש גם אני
תגובות
אהבתי את המשחק של המילים אפשר לשמוע את הצלילים... יפה
פרח בר.
[ליצירה]
אם זו צביעות, אז רוב גדולי הדור של כל הזמנים (ובכללם אלו של הדורות האחרונים - הרב פיינשטיין, הרב סולובייצ'יק, הרבנים קוטלר הוטנר וקמיניצקי ) היו צבועים וכך גם רוב היהודים הדתיים (גם היום)
ובוא לא נאשים אף אחד בשום דבר!
prednisolone side effects in dogs bilie.org prednisolone 5mg tablets
[ליצירה]
פה , כמו ב"וושתי" את מבכה מוות של גיבור שאין אנו רגילים להזדהות אתו
כתוב יפה מאד
אהבתי במיוחד את הבית הראשון. התנ"ך הקמאי הכנעני אם הרהורים על אפסותו של האדם.
"הכמות נבל יומת אבנר"
[ליצירה]
לרציונליסט!
תודה על תגובתך!
אם באי דיוקים בלשון עסקינן, אני מסכים אתך.
וכבר הרמב"ם אמר שהתורה רק באה לקרב את האמת לשכלנו.
כלל לא חובה שכל אחד יהיה תאולוג ממולח.
אם באמת עסקינן. אע"פ שהיו ניסים
(הגדרות למושג הוא נושא לדיון אחר - אבל אני לשיטתי כמובן רואה הכל כחלק משרשרת הסבות והתוצאות.
במובן הזה, מצד אחד הכל נס - חלק מהתכנית האלוקית. והכל טבע.
אפשר גם להגיד שנס זוהי תופעה שאין אנו מבינים או אין אנו יכולים להסביר - אך גם לפי זה הרי אין אנו יכולים להסביר מהות של שום דבר...
אני מעדיף להגדיר נס כמאורע שבו התכנית האלוקית גלויה ביותר לנו - כל אחד וניסו הוא. בדומה למושג "שכינה" ברמב"ם וראה מה שכתב על הניסים שנבראו "בין השמשות")
והיה מתן תורה (בין כהתרוממות שכלית או אינטואיטיבית קולקטיבית או אף כמאורע פיזי) לפי אמונתי,
אך חוץ מכך שזה קרה בתוך(!) העולם (-הטבע) אי אפשר לטעון מאום על קיום של שום דבר מחוץ לטבע (שהוא משפט חסר משמעות כפי שציינתי - והוא כמו לטעון שיש משהו מחוץ למציאות)
אפשר רק להגיד שיש רובדי מציאות שעוד לא גילינו (ושיכול להיות שאף פעם לא נגלה - לא בגלל מחסום מהותי בינינו, אלא מאזלת ידינו)
ולזאת יסכים כל אדם (אפי' אתאיסט גמור ) שהרי לא כל דבר יכול המדע להסביר (וגם לא כל דבר אי פעם יוכל).
שוב תודה על התגובות!
שבוע טוב!
בכבוד,
שלכם,
רדף
[ליצירה]
[ליצירה]
יפה , זה מצחיק שלפני רגע שלחתי דעה "במשפט אחד " על הנושא.
כיוון שאני רואה שהעלית אותו, אעדיף לדון עליו בעקבותיך...
כתבתי כך: יכולתו של אדם להסתכל על עצמו מהצד, משביתה את כוחות היצירה שלו.
הצגת התלבטות פוסטמודרנית קלסית
אך השאלה הגדולה היא: האם אדם יכול לוותר על החשיבה מהרגע שניתנה לו?
או, משאכל מעץ הדעת אינו יכול להסיר קללה זו מעליו?
אולי כל התעלמות מפונקציית החשיבה הינה צביעות שהרי אין אדם יכול באמת לחיות חיים אינסטינקטיביים
ובכל מעשה שלו יהיה תמיד מעורב שמץ שהוא תוצאה מחשיבה (בלתי מושלמת מכיוון שמתעלמת מעצמה)
מאידך, בכול חשיבה מעורב שמץ (גם הוא בלתי מושלם מאותה סבה) של אינסטינקט ("פניה" )
ואולי...............
בכול אופן, אני אשמח שיגיבו עוד
[ליצירה]
שכחת לציין שהמאבטחים הם משת"פי הכיבוש - שהרי כל תפקידם הוא להרוג לוחם-חופש פלסטינאי במידה והלה ירצה להרוג את הכובשים הקאפיטליסטים הערורים שמבלים בקניונים
תגובות