עלמה הלַמַתני
על מה בלמתני?
שלמה לו שמעתני
אשפוך נא שיחי
תמה! לא רימתני
העל הרימתני
מיירוא פרמתני
ממער הגיחי
יופיך הדהימני
דמותך הדמני
הדום לא דימני
אדמת אדמוני
הלא יהללו
עוללים לא מוללו
עם כל זאת הללו
אעש גם אני
תגובות
אהבתי את המשחק של המילים אפשר לשמוע את הצלילים... יפה
פרח בר.
[ליצירה]
שיר ביאליקי. מחורז כהלכה והחרוזים הסתדרו יפהפהפ ולא פגמו כהוא זה משיר פיוטי ענוג זה
[ליצירה]
[ליצירה]
שתי השורות האחרונות עגנוניות הן בכוונה
בספרה של שולמית אליצור "שירה של פרשה" יש פיוט לסדר ויהי מקץ - "מרגלים אתם"
הוא מתייחד בדרמטיות שבו . צדקה אביטל שהפיוט שלפנינו דומה לשירת ימי הביניים
יפה מאד - תמשיך כך!
[ליצירה]
תרגום טוב מאד!
את גם יודעת ספרדית?
אני מציע לסלק את שמות הבתים (רק קוטע את הזרם)
[ליצירה]
[ליצירה]
עד כמה שאני מבין, זה בכלל לא קשור לעינים.
פשוט המשפט שאותו פלוני אמר פגע בנקודה רגישה והוציא מעל לפני השטח את התחושה שהיתה קיימת בה מכבר, דהיינו הרחוק מהקב"ה...
" לב נשבר ונדכה, אלוקים, לא תיבזה..."
המזדהה אתך (הכותבת),
רדף
[ליצירה]
את הרשיון נתן לי הקב"ה כשבראני אדם חושב
הגעתי לזה במהלך חיי הסוערים (באמת סוערים)
והמקום שאני לומד בו כלל לא משנה כי גם שם אני נחשב כופר בעיקר (עיקר להם) אז חבל לערב את הישיבה.
לידע כללי:
כבר בימי שפינוזה היו רבנים גדולים שהלכו בעקבות דרכו הפילוסופית, ובראשם החכם דוד ניטו (בעמח"ס
מטה דן המכונה "הכוזרי השני") שלו נזקפת הזכות על הגימטריה המפורסמת:
אלו-הים=הטבע
עמדותיו אמנם עוררו פולמוס, אך ר' יעקב עמדין (בנו של החכם צבי) הגן עליו ונתן לו הסכמה.
את שפינוזה עצמו החרימו אך ורק כי הוא סירב לבוא לביהכ"נ ופרש מדת ישראל (הציעו לו פשרה שלפיה ימשיך ללכת לביהכ"נ ולא יחרימוהו)-
פרנסי הקהילה , ספק אם יכלו להבין את מה שכתב בלטינית והולנדית
ועל המשכילים הוא נמנה...
משה מנדלסון כתב ששום דבר בפילוסופיה שלו לא היה צריך למונעו מלהמשיך להיות יהודי אורתודוקסי ( שימוש ראשוני במונח זה לגבי יהודי שומר תורה ומצוות בהסטוריה!) ואין ב"שפינוזאיות המזוככת" שום דבר שסותר את היהדות.
בעתיד בבקשה תענו על טענותי!
אשמח לשמוע את דעתכם (תתיחסו בבקשה לראיות שהבאתי- עד כמה שראיות כבילות במדעי הרוח...)
תגובות