דווקא נראה לי שהכתיבה צריכה לבוא מתוך ערפול מסויים של המודעות (אח"כ אפשר להתבונן בדברים מתוך מודעות) כך שאני מסכים עם הדעה. אבל עצם זה שכתבת אותה גורם לנו להיות מודעים לזה ופוגע ביכולת ליצור, לא? אני מקווה שלא...
דעה? זה יותר נכון מדעה, ולא רק נכון !
מאחר ודעה הינה של אדם אחד, וזו ממש אמרת כנף.
אדם המביט מהצד אף על עצמו, מכניס פנימה דברים
אשר אחרים רוצים לראות או לשמוע, אולם לא יכתוב
או ידבר מתוך עמקי נשמתו. לא יהיה זה האני שלו.
תהיה זו דמות מזויפת ותשלוט בו בסופו של הדבר.
אנו כותבים ויוצרים כל דבר, לפי קשרונינו המולד
אשר ניתן לנו במתנה ואנו קצת ליטשנו אותו.
אהדתי, אהבתי, נהנתי. תודה: חיים
quetiapine dosage for sleep asser.nl quetiapine overdose amount
למי שמכיר את יצירתי "הגירוש מגן העדן" (וכן את הערותי ל"בשבח הפנטאיזם") נהירה כוונתי...
כוחות היצירה של האדם נובעות מתוכו - מתוך הרגש שלו ("מהאלוקים" כביכול) בעוד שיכולתו של אדם להסתכל על עצמו מן הצד נובעות מכח הדיבור שלו וענינן מידור ומיגור (אנליזה) של הקיים והתרחקות מהאלוקי שבו ("מסך" בחסידות)
לא מסכים, להיפך! לדעתי, כל יכולת היצירה נובעת מיכולתו של אדם להסתכל על עצמו מהצד.. מי שמסוגל להסתכל מהצד מסוגל לכתוב גם עד כדי התמזגות והזדהות ברמה גבוהה.
[ליצירה]
בס"ד
דווקא נראה לי שהכתיבה צריכה לבוא מתוך ערפול מסויים של המודעות (אח"כ אפשר להתבונן בדברים מתוך מודעות) כך שאני מסכים עם הדעה. אבל עצם זה שכתבת אותה גורם לנו להיות מודעים לזה ופוגע ביכולת ליצור, לא? אני מקווה שלא...
[ליצירה]
דעה? זה יותר נכון מדעה, ולא רק נכון !
מאחר ודעה הינה של אדם אחד, וזו ממש אמרת כנף.
אדם המביט מהצד אף על עצמו, מכניס פנימה דברים
אשר אחרים רוצים לראות או לשמוע, אולם לא יכתוב
או ידבר מתוך עמקי נשמתו. לא יהיה זה האני שלו.
תהיה זו דמות מזויפת ותשלוט בו בסופו של הדבר.
אנו כותבים ויוצרים כל דבר, לפי קשרונינו המולד
אשר ניתן לנו במתנה ואנו קצת ליטשנו אותו.
אהדתי, אהבתי, נהנתי. תודה: חיים
quetiapine dosage for sleep asser.nl quetiapine overdose amount
[ליצירה]
למי שמכיר את יצירתי "הגירוש מגן העדן" (וכן את הערותי ל"בשבח הפנטאיזם") נהירה כוונתי...
כוחות היצירה של האדם נובעות מתוכו - מתוך הרגש שלו ("מהאלוקים" כביכול) בעוד שיכולתו של אדם להסתכל על עצמו מן הצד נובעות מכח הדיבור שלו וענינן מידור ומיגור (אנליזה) של הקיים והתרחקות מהאלוקי שבו ("מסך" בחסידות)
[ליצירה]
לא מסכים, להיפך! לדעתי, כל יכולת היצירה נובעת מיכולתו של אדם להסתכל על עצמו מהצד.. מי שמסוגל להסתכל מהצד מסוגל לכתוב גם עד כדי התמזגות והזדהות ברמה גבוהה.
[ליצירה]
כמה נפלא שמעלים נושאים פילוסופיים לדיון בצורה וחבל שקראת לזה "זיבולים"
במקום אחר (תגובתי על "המור גביש שלי" ) סירבתי להתייחס לסוגיית הדטרמיניזם אך כאן זהו המקום!
כתבת: "יש בחירה חופשית וזה בטוח כי אחרי זה מה טעם לבריאה ולאדם?"
ובכן, וכי מציאות הבחירה מתרצת את הקושיה?
אדרבא , אם יש תכנית לעולם, לא יכולה להיות בחירה!
הרי כל דבר משפיע על רעותו וא"כ אם "תשמט" מידי הקב"ה השליטה ולו על פרט אחד קטן בבריאה, לא תתכן השגחה בנמצא כלל.
יותר מכך, בלתי אפשרי להסביר לוגית את הבחירה
משום שהחשיבה האנושית במהותה נסיבתית,
וא"כ תמיד אשאל : מדוע פלוני עשה א' ולא ב' והשאלה כבר טומנת בחובה את הדטרמיניזם (שמניחה שיש סבה לבחירתו. ואגב במצב של "נקודת הבחירה" של הרב דסלר , אין שום אפשרות להסביר מדוע יבחר בטוב או ברע ועוד פחות מכך, להסביר מדוע מגיע לו שכר או עונש על כך.
נראה שבמצב זה, יהיה משול לחמורו של בורידן ...)
ואילו להגיד: יש בחירה אך איננו מבינים אותה
היא אמירה חסרת משמעות
זה כמו להגיד: בובו קיים ואיני יודע להסביר מיהו או מהו
(וזה אגב מביא אותנו ישירות לדיון על פנטאיזם שאין מקומו כאן למרות, שבתור ספינוזאי נאמן אשמח להרחיב במקום אחר)
אגב, הדטרמיניזם כלל איננו חייב להוביל אותנו לכפירה בשכר ועונש או בטוב ורע וכלל אין שאלה על הצדק האלוקי:
אפשר להבין את מושגי השכר והעונש (אף בחברה האנושית) בשני אופנים:
או כנובע מאינסטינקט הנקמנות הטבוע בנו ("מגיע לו...)
והמהווה אמצעי הנועד לשימור הסדר בבריאה.
או כחקיקה שכלית שנועדה לעודד עשיה חיובית ולמנוע פשעים.
בין כך ובין כך אפשר להגיד שהטבע "מתנקם" במי שמפר את חוקיו או שידיעת מציאות העונש תמנע מחוטאים מסויימים את החטא ( ואלו שהיא לא תמנאם, גם להם מקום בתכנית האלוקית ואעפ"כ ייענשו - למען יראו ויראו)
וזהו הצדק האלוקי - שכל החוטא נענש.
מה גם, שמכיוון שהעונש הוא תוצאה ישירה של החטא אין פלא שאף שהחוטא "נברא לחטוא" ייענש
וכי יפליאך אם אדם יזורק מהגג שיתרסק?
(בענין הטוב והרע הסתכלו בשירי " הגירוש מגן העדן " ובתגובתי למטה)
ואילו אם אתה שואל את עצמך: מדוע עלי לעשות טוב ולא לחטוא ?
התשובה היא : לטובתך!
בהוקרה,
רדף
[ליצירה]
מי שאמר
"אם אתה מאמין שאפשר לקלקל, תאמין שאפשר לתקן"
הוא אם כל הכבוד לא הרב קוק אלא רבי נחמן.
לא הבנתי מה כ"כ פוסטמודרני בסיפור.
כמו כן, הייתי ממליץ , בחלקים שבהם הגיבורים מדברים, לשים את הדוברים בשורות אחת מתחת לשניה ולא להשתמש במרכאות
ושאלה אחרונה: למה "מירב" ולא רחל?
[ליצירה]
אני חייב להחמיא לשלי על המקוריות של הפנטזיה שלה לצאת עם שמואל. נראה שצריך להקים אתר מיוחד לכאלו... איך נקרא לו? "פעילים קומוניסטיים בתנוחות מגרות"? ... :-))))
[ליצירה]
לא בועז , לא התכוונתי לבטא שום דבר נשגב יותר ממה שכתבתי :
א. אותה היצירה מופיעה ברשימת יצירותי בתור "יוצר חול : מחרוזת קדוש" - כלומר שיר חול הכתוב בצורת מחרוזת "קדוש" שבמערכת היוצר - מכאן המילה "קדוש " שחוזרת על עצמה
ב. הסיטואציה עצמה היא כדלהלן: בעודי בצבא, בדרכי לבסיס, ישבה לשמאלי בחורה מאנ"ש (דת"ל) שחצאיתה נטתה לתפס מעל לברכיה . היא ניסתה בכוח למושכה למטה ויצאה הסיטואציה המתוארת בשיר
תגובות