[ליצירה]
אני בדרך כלל לא שורדת שירים ארוכים כל כך, זה מטריח אותי. (רק באינטרנט!! המילה הכתובה באמת זה כבר משהו אחר!)
והנה, גם הגעתי וגם יש סיכוי שאני ארצה לקרוא עוד דברים שלך... הרי לך מחמאה!
ממש אהבתי את הרעיון, שלכל אחד החוויה אינדיוידואלית, אפילו אם השתמש בחומרים שכולם משתמשים.
חוצמזה, עברית יפה, תמיד מוסיפה!
רואים שהיית ביניש, לפי הביטויים...
[ליצירה]
בס"ד
ממש לא, הייתי רחוק כרחוק מזרח ממערב מהבנת השיר, עכשיו זה יעזור לי. אני לא חושב שזה הורס. אולי בשירים שבהם הפן האישי רב הסברים יכולים קצת לקלקל. נראה לי שפה לא.
[ליצירה]
כמה נפלא שמעלים נושאים פילוסופיים לדיון בצורה וחבל שקראת לזה "זיבולים"
במקום אחר (תגובתי על "המור גביש שלי" ) סירבתי להתייחס לסוגיית הדטרמיניזם אך כאן זהו המקום!
כתבת: "יש בחירה חופשית וזה בטוח כי אחרי זה מה טעם לבריאה ולאדם?"
ובכן, וכי מציאות הבחירה מתרצת את הקושיה?
אדרבא , אם יש תכנית לעולם, לא יכולה להיות בחירה!
הרי כל דבר משפיע על רעותו וא"כ אם "תשמט" מידי הקב"ה השליטה ולו על פרט אחד קטן בבריאה, לא תתכן השגחה בנמצא כלל.
יותר מכך, בלתי אפשרי להסביר לוגית את הבחירה
משום שהחשיבה האנושית במהותה נסיבתית,
וא"כ תמיד אשאל : מדוע פלוני עשה א' ולא ב' והשאלה כבר טומנת בחובה את הדטרמיניזם (שמניחה שיש סבה לבחירתו. ואגב במצב של "נקודת הבחירה" של הרב דסלר , אין שום אפשרות להסביר מדוע יבחר בטוב או ברע ועוד פחות מכך, להסביר מדוע מגיע לו שכר או עונש על כך.
נראה שבמצב זה, יהיה משול לחמורו של בורידן ...)
ואילו להגיד: יש בחירה אך איננו מבינים אותה
היא אמירה חסרת משמעות
זה כמו להגיד: בובו קיים ואיני יודע להסביר מיהו או מהו
(וזה אגב מביא אותנו ישירות לדיון על פנטאיזם שאין מקומו כאן למרות, שבתור ספינוזאי נאמן אשמח להרחיב במקום אחר)
אגב, הדטרמיניזם כלל איננו חייב להוביל אותנו לכפירה בשכר ועונש או בטוב ורע וכלל אין שאלה על הצדק האלוקי:
אפשר להבין את מושגי השכר והעונש (אף בחברה האנושית) בשני אופנים:
או כנובע מאינסטינקט הנקמנות הטבוע בנו ("מגיע לו...)
והמהווה אמצעי הנועד לשימור הסדר בבריאה.
או כחקיקה שכלית שנועדה לעודד עשיה חיובית ולמנוע פשעים.
בין כך ובין כך אפשר להגיד שהטבע "מתנקם" במי שמפר את חוקיו או שידיעת מציאות העונש תמנע מחוטאים מסויימים את החטא ( ואלו שהיא לא תמנאם, גם להם מקום בתכנית האלוקית ואעפ"כ ייענשו - למען יראו ויראו)
וזהו הצדק האלוקי - שכל החוטא נענש.
מה גם, שמכיוון שהעונש הוא תוצאה ישירה של החטא אין פלא שאף שהחוטא "נברא לחטוא" ייענש
וכי יפליאך אם אדם יזורק מהגג שיתרסק?
(בענין הטוב והרע הסתכלו בשירי " הגירוש מגן העדן " ובתגובתי למטה)
ואילו אם אתה שואל את עצמך: מדוע עלי לעשות טוב ולא לחטוא ?
התשובה היא : לטובתך!
בהוקרה,
רדף
[ליצירה]
שמואל שלנו הוא אדמו"ר
הוא יקח אותנו לתדמור
(שאותה הזכיר באחד האפוסים שלו)
האם נכון הוא מה ששמעתי מגורמים כאלה ואחרים ששמואל הוא חסיד סאטמאר?
א"כ מה יאמר הרבי?
[ליצירה]
ואגב :"כללות הכל" אינה הגדרה כלל (כלו' אינה מגבילה)
לפשוש : א. הקושיה שלך לגבי תפילה תישאל גם לגבי מושג האל הרגיל : איך אתה יכול להתפלל למשהו שאינך יכול להגיד מהו?
ב. החלטותך בהחלט משנות ואין זה קשור לכך שהם קבועות מראש.
ג.לגבי משמעות החיים: אתה חי כי אתה שואף לטוב (ועיין המשך המאמר) דהיינו - חי לטובתך.
אני הולך לישון ונמשיך מחר אי"ה
לילה טוב.
[ליצירה]
[ליצירה]
א. אם את מרגישה שאת אם עצמך (ז"א עם שתי הרגליים על הקרקע), את גם תרגישי שה' אתך
ב. איך עושים את זה? שאלה טובה... אולי שינוי אווירה יכול להועיל
ג. תנסי לבחון את ספור חייך ולראות באילו נקודות ההשגחה שחקה את תפקידה
[ליצירה]
"תוכו אכל וכליפתו זרק" זהו כלל גדול בחיים!
גם אני אוהב קומפוזיטורים איטלקיים יותר מכל
(אך את היותר מוקדמים : גבריאלי, קבליירי, לואיג'י רוסי, סאלומונה דה רוסי (שלמה מן האדומים היהודי- לא קשור לקודם הנוצרי וגם לא לקארדינאל לואיג'י ר.), סנצ'ס, קאריסימי, סקרלטי, קורלי... אח! הברוק המוקדם הישן והטוב...
[ליצירה]
אולי "הו" עדיף על "אוה"?
הרגשתי שמתוארת פה חויה רוחנית עמוקה למרות שלא יכלתי להפטר מהאסוציאציה של מרים הבתולה מחד ושל רדהא (אהובתו של קרישנה) מאידך ( ואולי אני טועה בגדול ובכלל לא הבנתי...)
quetiapine dosage for sleep asser.nl quetiapine overdose amount