[ליצירה]
פואטיקה במיטבה
אהבתי מאד את השיר, אהבתי את השם נועם, אהבתי שלא כמו שירי ערש בראשית הציונות היתה בהם פטריוטיות מוגזמת כמו: "למה זה יחרוש בלילה ואותי לא יישן.......אין חריש עמוק בלי נשק" או: "אחד היה טרף שני מת בחרב וזה שנותר את שמך לא זכר". אלה אינם שירי ערש. השיר שלך מזכיר קצת את: "עיפה בובה זהבה" אבל הרבה פואטי ממנו והרבה יותר עמוק. אם מישהו ילחין אותו נועם ודאי תשמח שישירו לה אותו ואולי גם לא תפחד מהחושך.
תן לנו עוד..... בהצלחה יורם
[ליצירה]
זה שיר מקסים שבמקסימים.
במקצב משהו לא מושלם. למשל: "למה תפחדי מהלא נודע" אם היה כתוב: "למה תִראי מהלא נודע: היה נשמע מקצב נעים יותר (לאוזני כמובן )
אבל 'תראי' אינה מילה בשימוש יומיומי או לילדים...
מקסים שבמקסימים השיר והרעיון. יש בו יופי שמתגבר על הכול. ואולי גם לחושך יש פדות.
[ליצירה]
אני ממש נהנית לראות יצירות שמורכבות מיצירות אחרות, זה איכשהו מצליח להכניס קצת מכל אחת מהן לתוך האחת החדשה.
(וזה שאני מכירה ואוהבת את כל השירים שציינת בכלל עזר)
רק לא הבנתי - מה הסיפור עם ה"ורד/מאיר"..
care to explain?
[ליצירה]
מאיר, אינך מפתיע אותי בכשרון הכתיבה שלך, אבל שיריך מפתיעים אותי כל פעם מחדש. זה שיר נפלא !
תמשיך כך אני אמשיך לקרוא להינות ולהגיב.
(הערה: אתה יכול להתעלם ממכתבי האישי שכתבתי לך. בכל אופן הערכתי לשיריך אינה קשורה לבקשתי במכתב אישי זה.)
[ליצירה]
[ליצירה]
מאיר שלום,
מזמן לא קראתי מפרי יצירתך.
פעם הרבית לכתוב, אבל לשיר אהבה רומנטי , רך ועדין, כזה עוד לא זכיתי ממך. מתברר שהחיים משתנים, וככל שמתבגרים נעשים יותר רומנטיים (בניגוד למה שנהוג לחשוב). תבורך ויישר כוח.
בא בימים
[ליצירה]
נו זה נפלא..אז מה חדש ?
שיש תמיד קנאי קטן שצורם בקיומו וחושב שניתן לכתוב אחרת...תודה לאל שיש גם דילול אוכלוסיה..אבל הציפיה הורגת...אך כל עוד יש תקווה אזי הדומיה תנחת גם עליו במעין "מתנה של דוידנד"
במילים אחרות.."תתפגר שי"
שלך
מאיר
[ליצירה]
היצירה שצונזרה
מי הוא מאיר פרידמן ?
או
מנחם, תמחוק.
ממזר פרחים:
מאיר פרידמן. זה השם.
אתם מוזמנים להכנס ליצירה "ילדה מחברון" ולטעום קצת. מי שקיבל תיאבון או לחילופין רוצה להקיא מוזמן להכנס ל"תגובות היוצרים" ולראות את העקביות של הבנאדם בגישה המגעילה, המתנשאת, שלא מוכנה לקבל ביקורת ומוכנה במזיד להשפיל ולהעליב אנשים על גבי דפי האתר.
אם בהודעות הקודמות דיברנו על ביקורת בונה, פה אני כבר מדבר על סנקציות.
רייזל:
הוא באמת העליב אותי!
אז מה אם הוא כותב מוכשר, שלא יהיה סנוב!
הבוז לכל המוכשרים יפי הנפש הסנובים המתנשאים הגושניקים הפולנים והמעליבים !
(סליחה מראש לכל הפולנים)
איפכא מסתברא:
אין ספק,
נדרשת כאן סנקציה חדה, מהירה וברורה
מנחם!!!
יש סיבה שאות הקלון הזו עודנה שורדת ובועטת במרחבי אוטסטרדת המדע? אני קורא אותך לסדר ומייד!!!
מחובתך לסתום כאן פיות.
אני לא ציני בכלל. יש לי תחושת קבס מהבללללללללללעעעע הזה.
אדנית:
אני לא חושבת שהפורום אמור לשמש תחליף לבמה ציבורית לסקילת אנשים, כך שאני מציעה להפסיק את זה כאן.
מאידך, אני מסכימה עם ממזר שלאלימות מילולית מכל סוג שהוא אין מקום בקרב צורתנו. אין שום סיבה שתפוח רקוב אחד יגרום לאחרים להרגיש לא נעים.
אודיה(פיצקית):
לצערי הפתרון ההוגן והיעיל היחיד הוא להתעלם ממנו.
ואז יש שתי אופציות-
אופציה הראשונה היא אופציית פון דה לה מרטה. פון דה לה מרטה הוא קשקשן לא קטן שהיה גם הוא מופיע פה ואומר שטויות ברמה כזו או אחרת על יצירות ועל יוצרים. בהתחלה כולם כעסו עליו והעירו לו והתדיינו סביב הדילמה שהוא, ואח"כ התעלמו והוא כבר איננו איתנו, למרות שאף אחד לא הבטיח לנו שהוא לא ישוב.
האופציה השניה היא אופציית שמואל ירושלמי, שגם סביבו היו פולמוסים אינספור ודיונים וצעקות ונזיפות וכו'. גם ממנו התעלמנו, והוא לא נעלם מעל גלי האתר. אבל מספיק להכנס לרשימת היצירות האחרונות ולראות כמה אנשים מבקרים ביצירות שלו לעומת ביצירות של אחרים. צריך פשוט להתעלם.
נכון, מאיר פרידמן הוא מקרה קיצוני יותר משתי הדמויות שהזכרתי פה, ולטעמי הוא חצה קצת יותר קוים אדומים מאשר אותם שני-בעלי-שעות-פנאי-רבות-ומיותרות שהוזכרו לעיל. אבל הפתרון הוא התעלמות, התעלמות ושוב התעלמות. ולא רק מילולית, אלא גם בינינו לבין עצמנו. תעשו טובה לעצמכם ואל תקראו את היצירות שלו ואת התגובות שלו. זהו.
אדנית:
אודיה, אלימות מכל סוג שהיא צריך להוקיע. כולל אלימות מילולית בעולם ווירטואלי.
תופעות חברתיות מגונות חייבות להיות מוצאות אל מחוץ למחנה. זה לא קשור בכלל למישהו ספציפי אלא לאווירה. וכן, היו פה בחורים ובחורה אלימים בעבר, אבל אני עוד לא ראיתי התנפלויות שיטתיות על יוצרים ספציפיים.
אני מניחה שהכוונה של ממזר הייתה לאתר, ולא לאדם, כי ממזר מבקר פה פעם ב... ובהחלט לא יקשה עליו להתעלם, אבל רוב התופעות המזיקות קורות בגלל שאנשים שותקים. אני לא חושבת שלשתוק כשאנשים אחרים נפגעים זאת אפשרות מתקבלת על הדעת.
ממזר פרחים:
אם לצרף את אודיה ואת אדנית- אני מציע שאנשים יכתבו את דעתם למאיר במסרימישים או בשרשור ב"ילדה מחברון" כדי שיבין למה מאותו רגע הם מתעלמים מהיצירות והתגובות שלו.
למען יראו וייראו.
מאיר פרידמן:
"...אני רואה כמה אנשים שיודעים להדפיס בחדר הזה אבל
אני לא רואה אף משורר
אני לא מופתע
חייבים להיות מאוהבים כדי לכתוב שירה
ואתם לא יודעים מה זה להיות מאוהב
זאת הצרה שלכם
תביאו לי קצת מהדבר הזה
כן ככה בלי קרח
ככה זה טוב זה מצוין
אז בואו נתחיל בהצגה
אני יודע מה אמרתי אבל אני אשתה רק אחת
כן זה טוב
או קיי בואו נגמור עם זה כבר
רק שאחר כך אף אחד לא יעמוד קרוב
לחלון פתוח."
אתם לא יודעים מה זאת אהבה(ערב עם צ'ארלס בוקובסקי)/ריימונד
קארבר
תרגם: עוזי ויל
[ליצירה]
אוסף טרמפיסיטים יקר.
אכן הבחירה הינה הטעם וההבדל לחיינו, ידועה לי המימרה מהגמ'(ויתכן שזה פרקי אבות או סנהדרין, זכרוני בוגד בי) "על כורחך אתה נולד(חי)ועל כורחך אתה מת"- אז פאראדוכס הבחירה עדין נותר
השיטה החסידית רואה באלוהים כאבא וחבר בעת צרה שניתן לפנות אליו במילים פשוטות ואכן כתוצר של החינוך הזה כך פניתי אליו(כן..אני דתל"ש)עם פתיחה שהיא מחווה לשלום עליכם(הסופר)ובדיבור הכי ארצי שניתן שכן " לא בשמיים היא" ניסיתי לשטוח את טענותי, יכולת כמובן להשתמש ב"הנני העני ממעש" אולם זה לא היה יוצא אמת פנימית מבחינת השפה..
לגבי ההערה האחרונה של תגובתך
אינני שוחר קרבות ואיני איש ריב ומדון, אולם בוודאי ידועה לך האימרה(שוב גמ') " קנאת סופרים תרבה חוכמה" אזי כנראה בכתבי חול היא תרבה ציניות ובוטות, ומכיוון שלא הרבה שולטים כאן במהות ובמשמעות של מהפכת שנות ה50 המאוחרות בארה"ב בבחינת הכתיבה והשפה(ה"ביטניקיות") או תורתו של מישל פוקו מבשר הפוסטמודרניזם אמתן את תגובותי
ולכל מי שפגעתי הרי אנוכי מתנצל בפומבי לפני קהל עם ועדה.
אין כאן הבטחה שלא אפלוט עוד שטויות בהמשך אולם מכיוון שזה הוגדר כשטויות הרי " עוזב ומודה ירוחם"
לא כך?
שלך בהוקרה אישית על "גזל הזמן" שנטלתי ממך בקריאת המונולוג שלי
מאיר פרידמן.
[ליצירה]
שמע..התקלת אותי בשיר הזה. נראה לי שזה בין הפעמים היחידות שאני לא יודע מה לומר.
מצד אחד זה שיר טוב מאוד שמוצא חן בעיני שמזכיר לי קצת את דוד אבידן מ"תשדורות מלוין ריגול" ומצד שני נראה כאילו השיר בורח,לא צגלה את הסוד שלו וזה מתסכל.
אולי זו היחודיות שבשיר,להותיר את הקורא מעט נבוך מבולבל המצפה לעוד,שהשיר יתן לו יציאה או פתח מילוט מהבילבול.
במילים אחרות
הצלחת.
[ליצירה]
ובאותה הזדמנות בואו נלמד על חטאי הקומוניזם וסטאלין...
אני בטוח שזה יהיה שיעור מרתק...ויסוצקי לא להפריע עכשיו אחרת אתה יודע באיזה גולאג תסיים...
[ליצירה]
תתקפל...תתקפל...המצב בשוק לא הכי משהו..
חוץ מזה אני לא צריך לומר לך מה טוב בהתפייסות...ה...טוב..זה אתר דתי...
איפה מנחם כשצריך אותו..למה הוא לא מוחק לי יותר תגובות???