התגובה שלך משכה את צומת ליבי.
ממש אין צורך שאני אגיב, ניסיתי למצוא הגיון, אך לא.
את בעד צניעות, או נגד?
ההקפדה נראית מיותרת למרות שאת בעדה?
חוסר הצניעות תורם להרגשה הטובה שלך אע"פ שאת נגדה?
שיהיה לך שבוע טוב, ולכל עמישראל,
יצחק.
אז צריך לכתוב "יצחק בן מרדכי" בערך כאן.
אמנם אסתר כתבה שזו ילדה קטנה, אבל לי איכשהו דווקא ה"ילדה הלא צנועה" (והצבעונית) הוסיפה נופך של זרימה ונעימות לציור.
ואני לא רואה אלמנט של "חוסר צניעות" גם אם לא היה מדובר בילדה קטנה. לא שאני לא בעד הקפדה על צניעות, אבל יש דברים שנראים כהקפדת יתר.
יש לי רצון להסביר את ההבדל בין "הקפדה" ל"הקפדת יתר" (עד רמת ה"הפריע לי"), אך נדמה לי שיהיה קשה להעלות אותו במספר שורות מצומצם בלי שיתפתח כאן דיון ארוך (ומיותר?) שלא ברור עד כמה הוא יוסיף למישו (מה גם שתגובתך משדרת זילזול מה).
במידה ותרצה (או מישו אחר) יש מסרימישים.
ואגב, "מיגד" זה בן.
[מרגיש כמו ניאו אחרי שראה את מורפיוס קופץ מגג אחד למשנהו - פולט אנחת 'וואו....']
וואוו.....
פשוט מדהים. אין לכם מושג כמה שאני אוהב את הסוג הזה של הציור... פשוט מעולה!
ד.א. זה צויר על? [גודל A4? בריסטול? A2? אפשר לקבל את זה למייל כתמונה יותר גדולה כדי להדפיס ולתלות בחדר לייד האיור של ג'ורג' לוקאס?] :)
ואוו...
[ד.א. מה יש שם בקצה הצוק מאחורי האיל אחר? ברווז?]
זה מדהים. פשוט כך. אני חושבת שמה שעשה לי את זה היה איך שביטאת מעולה את המרחק בין מה שקרוב אלינו למה שרחוק וגבוה... ושניהם יפים כ"כ ועדינים.
ולגבי "מאיפה באים המים?" אני חושבת שיש דברים שמותר לבטא בציור גם אם הם לא בדיוק מותאמים להגיון (יענו שלא הגיוני שהמים סתם ככה מגיעים ממקום גבוה שאין מעליו עוד נוף הררי שמתחבר למקור מים). בגלל זה זה צ-י-ו-ר ולא תמונה. ושוב - זה צ-י-ו-ר-! (אגב, בתמונות אמנותיות מצולמות, תמיד מחפשים את המוזר והשונה).
בקיצור- מדהים.
דבר ראשון - תודה רבה-רבה לכולם! אתם ממש נחמדים :]
עוף, ממש הסמקתי מהתגובה שלך... זה על A4 במקור, עם עט 0.4 וצבעי-פסטל כאלה של בית-ספר. אתה באמת רוצה שאני אשלח לך את התמונה? וואו...
ו... אהמ... ברווז??
זה הראש של האייל השני, שרובו מסתתר מאחורי הצוק. אם היית רואה את התמונה מקרוב, היית מבין.
טל, מי שמדברת בכלל!
מישי - ההצללה מפחיתה מהעומק?? דווקא חשבתי שהיא זו שיוצרת את העומק. זאת לפחות הכוונה...
בקשר למים ואיך שהם מגיעים למפלים - זה נכון. יש כאן בעיה קטנה. אני חושבת שזה בגלל הקווים החדים של קצה הצוק, שהופכים אותו למאוד שטוח. בגלל זה לא כל כך מובן שבעצם הוא ממשיך למעלה - כמו הצוקים ליד ים-המלח. מה לעשות - רק אחרי שציירתי בעט החלטתי גם לצבוע...
זה גם נכון שהחלק התחתון של התמונה הרבה יותר מודגש. זה הרעיון. התלבטתי המון אם לצבוע את הכל בצבעים חזקים, ובסוף החלטתי להשאיר את זה ככה. אני חושבת שזה מה שנותן את העומק (כמו שציינו אודיה ורטרואקטיבית:]) - איך שזה נהיה בהיר יותר ככל שמתרחקים.
יצחק - לא צנוע? היא בסך הכל ילדה קטנה! (אולי לא ממש רואים את זה בגודל הזה, אבל זה כל מה שהיא...) לא הגזמת קצת?
אבל תודה בכלופן...
prednisolone side effects in dogs go prednisolone 5mg tablets
ב"ה
אולי לא הובנתצי היטב. כוונתי היתה שההפחתה בהצללה היא מה שעושה את זה כך. את צודקת שזה יוצר מרחק בין הקרוב לרחוק, וזה טוב, אבל בנוסף לזה, אם תסתכלי טוב תראי שהחלק העליון, בעיקר החלק העליון של החלק העליון, נראה קצת כמו משטח ולא כמו הר. כדי להוסיף לתלת מימדיות הייתי מציעה להוסיף קצת קווים שמתארים את הצד של ההר, ולא רק את ה"משטח" הקדמי, כמו שיש בחלקים אחרים של הציור. זה נראה קצת, בחלקים העליונית עם הקו מתאחר, כאילו זה הר חתוך - יש צד תלת מימדי של ההר, ומהצד השני הוא פשוט חתוך ישר ישר ומאונך לקרקע. כאילו אם עולים בעיניים בתמונה, ורוצים לרדת למאחורה של ההר שרואים בתמונה, אין לאן לרדת, זה נראה כאילו פשוט חתוך שם. זה כנראה מה שהפריע לי. וגם המפל, נראה כאילו הוא מגיע משומקום וזורם ישר. קודם כל, תחילת הנביעה היא לא ישרה, אלא פורצת קדימה ואז נופלת למטה, בקצת מעוגלות כזאת, כשכל הזמן מתחזקת הנטיה של המים ללמטה ופוחתת הנטיה קדימה עד שזה נעשה קו ישר, וגם בקו הישר שזה נעשה אח"כ, יש קצת התזות והתעקמויות.
אולי אני נשמעת יותר מדי ביקורתית, אבל באמת באמת כוונתי לדברים קטנים, שאולי רק אני שמה לב אליהם, ובכלל - התמונה מדהימה. אני מעירה הערות כאלה על צ'ופצ'יקים קטנים שהפריעו לי, רק כשאני רואה שהרמה של הציור גבוהה ויש למה לצפות מהיוצר..
ובכן, כשזוית ההסתכלות היא נמוכה. והמבט בציור הוא בהחלט כזה, מלמטה למעלה. פשוט לא רואים הכל.
מי שטייל למשל במדבר, בטח מכיר את הקטע הזה שאתה עולה בשארית כוחותיך לפסגה הקרובה יחסית, ואז כשאתה מגיע לשם, עם הלשון בחוץ ורוצה לצנוח לאדמה, אתה מגלה פסגה חדשה..
יש שם יותר ממה שרואים מלמטה.
את מציירת יפה. אבל לא ככה....
לא צריך מילים גדולות, והערות בנוסח "הצללה" ו"עומק".
אני נהנתי להסתכל, מהפשטות והעדינות...
ושוב, איזה כיף לי...
עוד....
נטע
תודה, סתמית. הצלחת להסביר בדיוק את מה שניסיתי על המקום ממנו המים מגיעים.
מישי, את די צודקת. אולי אני צריכה להוסיף עוד קצת צבע למעלה.
עופים - אני מנסה לשלוח לך את התמונה כבר מאז הבוקר, אבל האימייל שלי פשוט מסרב לצרף את הקובץ להודעה:(
רק שתדע שזה בדרך...
וואו! כבר ברבה זמן לא ראיתי משהו טוב כל כך.
הציור מדהים, ומה שמצויר- עוד יותר. זה כל-כך עצוב. הלוואי שהייתי ליד הילדה הזו, שלא תהיה בודדה. בעצם יש לזה עוד כיוון. נראה לי שלא התכוונת שהיא תהיה עצובה, בסך הכל מתכופפת כדי להרטיב את הממחטה שלה, אבל אני רואה את זה כאילו היא עצובה. לא יודעת למה...
עכשיו את גם מציירת מדהים? עוד משהו? רוצה להתחיל לכתוב טורים הומוריסטים?
דיברתי איתך במפגש חנוכה. אם הייתי יודעת יותר הייתי מדברת איתך יותר.
עשית לי השראה לצייר.
זה פשוט יפהפה!
נותן תחושה כל כך אמיתית.אני ממש יכולה לדמיין את עצמי יושבת שם ,נוגעת במים,מקשיבה לרוח..
גרמת לי לרחף למספר דקות (למרות שאני עושה את זה גם טוב מאוד לבד..)
החדות והלחיצה על העפרונות שחזקה יותר בחתית התמונה (החזית הקרובה), לעומת הקווים העדינים יותר והצבעים החוורים יותר בחזית האחורית נותנים הרבה למחשבה, על החיים במדבר, ועל החיים בכלל.
Yes please (if you dont mind ofcourse...(
בטח בטח לקבל למיייל להדפיייססס מגניב!!:))
[ולו רק בשביל לראות אם זה באמת לא ברווז.. {-] ]
[וחבר'ה-- זה בכלל הכי מעניין לקרוא - 'התלבטתי אם לצבוע ככה או ככה וגם היה שיקול כזה' וכו'.... יש כאלה שסתם לוקחים דף ומקשקשים.. ויש כאלה, נו האמנים האלה, שגם חושבים מחשבות עמוקות עם הציור... מתקנים ומתכננים ומתלבטים ומביעים רעיון.... הנה דוגמא לעייניכם...]
הייתי מזמין אותך אלינו לצייר פה על אחד הקירות [דבר שכמעט ביקשתי מאחת האברכיות אצלנו שעושה דברים כאלה ממש מ-ד-ה-י-ם] אבל ההורים שלי לא בדיוק אוהבים את עצם הרעיון... {כאילו... לצייר על קירות?? מה האנשים האלה לא התבגרו אף פעם??? לוקחים תחביב של ילד בן 4 ועושים ממנו עוד כסף???:))) }
"השבעתי אתכם בנות ירושלים בצבאות או באַיְלות השדה אם תעירו ואם תעוררו את האהבה עד שתחפץ"
ציור מקסים.
נורא נהניתי לצפות במשך דקה ארוכה, ולכתוב כאן את הפסוק, שעלה בי מיד.
ב"ה
לי זה דווקא הזכיר את השעיר לעזאזל. אבל לפני שראיתי את החלק התחתון של התמונה!!
וגם מבחינה טכנית החלק התחתון של התמונה עשוי הרבה יותר טוב: יותר עומק, יותר זרימה, והשתקפת - ממש בטוב טעם. אבל בחלק העליון, קודם כל יש קווי מתאר חזקים מאוד - מה שקצת מוריד לדעתי, ושנית - המפלים ישרים כמו סרגל, ולא גועשים ועפים במרווח קטן מהצוק, כמו שהם במציאות. וגם החלקים שמהםיוצאיםהמפלים - לא ממש ברור מה הולך שם: ניסחה את זה יפה שקופית, מאיפה בדיוק יוצאים המיל במפל? אני חושבת שזה בעיקר הקווי מתאר, וגם קצת הצללה, שהרדידו את עומק התמונה (לא עומק רוחני! רק פיזי!) בחלקה העליון.
אבל למרות כל ההערות השוליות שלי (והן באמת שוליות מבחינתי, אפילו שהן תופסות כמה שורות) - זה פשוט ציור מקסים. ומחינת ההרגשות שזה עושה והתכנים שאפשר להכניס לזה, אין לי מה להגיד, אז אני לא אומרת.
[ליצירה]
טוב, ממש במקרה..
התגובה שלך משכה את צומת ליבי.
ממש אין צורך שאני אגיב, ניסיתי למצוא הגיון, אך לא.
את בעד צניעות, או נגד?
ההקפדה נראית מיותרת למרות שאת בעדה?
חוסר הצניעות תורם להרגשה הטובה שלך אע"פ שאת נגדה?
שיהיה לך שבוע טוב, ולכל עמישראל,
יצחק.
[ליצירה]
כדי שיצחק יראה
אז צריך לכתוב "יצחק בן מרדכי" בערך כאן.
אמנם אסתר כתבה שזו ילדה קטנה, אבל לי איכשהו דווקא ה"ילדה הלא צנועה" (והצבעונית) הוסיפה נופך של זרימה ונעימות לציור.
ואני לא רואה אלמנט של "חוסר צניעות" גם אם לא היה מדובר בילדה קטנה. לא שאני לא בעד הקפדה על צניעות, אבל יש דברים שנראים כהקפדת יתר.
[ליצירה]
אני אוהב מקריות
יש לי רצון להסביר את ההבדל בין "הקפדה" ל"הקפדת יתר" (עד רמת ה"הפריע לי"), אך נדמה לי שיהיה קשה להעלות אותו במספר שורות מצומצם בלי שיתפתח כאן דיון ארוך (ומיותר?) שלא ברור עד כמה הוא יוסיף למישו (מה גם שתגובתך משדרת זילזול מה).
במידה ותרצה (או מישו אחר) יש מסרימישים.
ואגב, "מיגד" זה בן.
[ליצירה]
WOW...
[מרגיש כמו ניאו אחרי שראה את מורפיוס קופץ מגג אחד למשנהו - פולט אנחת 'וואו....']
וואוו.....
פשוט מדהים. אין לכם מושג כמה שאני אוהב את הסוג הזה של הציור... פשוט מעולה!
ד.א. זה צויר על? [גודל A4? בריסטול? A2? אפשר לקבל את זה למייל כתמונה יותר גדולה כדי להדפיס ולתלות בחדר לייד האיור של ג'ורג' לוקאס?] :)
ואוו...
[ד.א. מה יש שם בקצה הצוק מאחורי האיל אחר? ברווז?]
[ליצירה]
הסתכלתי עוד ועוד...
זה מדהים. פשוט כך. אני חושבת שמה שעשה לי את זה היה איך שביטאת מעולה את המרחק בין מה שקרוב אלינו למה שרחוק וגבוה... ושניהם יפים כ"כ ועדינים.
ולגבי "מאיפה באים המים?" אני חושבת שיש דברים שמותר לבטא בציור גם אם הם לא בדיוק מותאמים להגיון (יענו שלא הגיוני שהמים סתם ככה מגיעים ממקום גבוה שאין מעליו עוד נוף הררי שמתחבר למקור מים). בגלל זה זה צ-י-ו-ר ולא תמונה. ושוב - זה צ-י-ו-ר-! (אגב, בתמונות אמנותיות מצולמות, תמיד מחפשים את המוזר והשונה).
בקיצור- מדהים.
[ליצירה]
טוב,
דבר ראשון - תודה רבה-רבה לכולם! אתם ממש נחמדים :]
עוף, ממש הסמקתי מהתגובה שלך... זה על A4 במקור, עם עט 0.4 וצבעי-פסטל כאלה של בית-ספר. אתה באמת רוצה שאני אשלח לך את התמונה? וואו...
ו... אהמ... ברווז??
זה הראש של האייל השני, שרובו מסתתר מאחורי הצוק. אם היית רואה את התמונה מקרוב, היית מבין.
טל, מי שמדברת בכלל!
מישי - ההצללה מפחיתה מהעומק?? דווקא חשבתי שהיא זו שיוצרת את העומק. זאת לפחות הכוונה...
בקשר למים ואיך שהם מגיעים למפלים - זה נכון. יש כאן בעיה קטנה. אני חושבת שזה בגלל הקווים החדים של קצה הצוק, שהופכים אותו למאוד שטוח. בגלל זה לא כל כך מובן שבעצם הוא ממשיך למעלה - כמו הצוקים ליד ים-המלח. מה לעשות - רק אחרי שציירתי בעט החלטתי גם לצבוע...
זה גם נכון שהחלק התחתון של התמונה הרבה יותר מודגש. זה הרעיון. התלבטתי המון אם לצבוע את הכל בצבעים חזקים, ובסוף החלטתי להשאיר את זה ככה. אני חושבת שזה מה שנותן את העומק (כמו שציינו אודיה ורטרואקטיבית:]) - איך שזה נהיה בהיר יותר ככל שמתרחקים.
יצחק - לא צנוע? היא בסך הכל ילדה קטנה! (אולי לא ממש רואים את זה בגודל הזה, אבל זה כל מה שהיא...) לא הגזמת קצת?
אבל תודה בכלופן...
prednisolone side effects in dogs go prednisolone 5mg tablets
[ליצירה]
כוכב,
תרשה לי לחלוק עליך?
אני אישית כבר נכוויתי כמה פעמים מהעניין הזה של "כבר עשו את הכל ואי אפשר להיות מקוריים" (ואתה מוזמן לקרוא את "סיפורי ילדים" שלי ולראות עד כמה...)
אבל,
מכאן ועד לאמירה ש*באמת* עשו כבר הכל הדרך רחוקה.
אמנם אין הנחתום וכו', אבל אני יכולה לומר על עצמי שיש לי כמה דברים שכתבתי, שמביעים רעיונות שלא נאמרו כאן לפני (ואני מאוד מקווה שאני לא היחידה שמוכנה להעיד עלי את זה... :) ). לא הרבה כאלה, ועל הרבה דברים כבר אמרו לי ש"זה מזכיר לי", אבל יש יצירה אחת או שתיים שאני יכולה להגיד עליה שכל-כולה שלי.
וגם אם קשה למצוא, אם אתה באמת אמיתי עם עצמך, תמיד יש מקום בעולם לעוד משהו שעדיין לא נאמר. אם לא היה מקום כזה, אני לא חושבת שהיה בנו עוד את הצורך הזה ליצור. לא סתם אלוקים ברא אותנו ככה.
(ולמקרה שתהיתם - כבר יש סיפור על עולם בו כל היצירות האפשריות כבר נכתבו, ומה שקורה ליוצרים אחר כך. שלא תגידו שלא הזהרתי).
תגובות