[ליצירה]
מתבוננת, התבונני
אני לא חושב שאני מתריס יותר מחז"ל, שאמרו לפני 1600 שנה ( בערך) את הגמרא שמופיעה לפני הקטע: "מאי הר סיני - הר שירדה שנאה לעכו"ם עליו".
אני חושב שאני מבטא בפורמט מודרנית יותר את מה שהתכוונו חז"ל באותה גמרא, ואני מסכים שהפורמט המודרני מקצין את המסר.
אבל המסר לא השתנה מאז הר סיני, ועד היום. אנחנו "עם נבחר", קיבלנו תורה, וטוב שכך, אבל אנחנו משלמים על כך בכל דור ודור.
אבל המסר הוא, שבכל מקרה קיבלו גם אלוקים לצידנו (זאת הכוונה של השורה האחרונה), וה היתרון שלנו על הגויים- "והקדוש ברוך הוא מצילנו מידיו".
[ליצירה]
מתבוננת, התבונני
אני לא חושב שאני מתריס יותר מחז"ל, שאמרו לפני 1600 שנה ( בערך) את הגמרא שמופיעה לפני הקטע: "מאי הר סיני - הר שירדה שנאה לעכו"ם עליו".
אני חושב שאני מבטא בפורמט מודרנית יותר את מה שהתכוונו חז"ל באותה גמרא, ואני מסכים שהפורמט המודרני מקצין את המסר.
אבל המסר לא השתנה מאז הר סיני, ועד היום. אנחנו "עם נבחר", קיבלנו תורה, וטוב שכך, אבל אנחנו משלמים על כך בכל דור ודור.
אבל המסר הוא, שבכל מקרה קיבלו גם אלוקים לצידנו (זאת הכוונה של השורה האחרונה), וה היתרון שלנו על הגויים- "והקדוש ברוך הוא מצילנו מידיו".
[ליצירה]
מקסים
יצירה יפיפיה ומדהימה.
השתלבות הטקסט והצורה מקוריים.
[ליצירה]
[ליצירה]
יפיפה
הסוף היה צפוי מראש, בנאלי וקיטשי, אבל את עושה את הסיפור כל כך טווווב, שממש לא אכפת לי.
עד הרגע האחרון חשבתי "אולי בכל זאת זה לא יגמר בחתונה"ת אבל שמחתי להתאכזב.
הסיום (כמו "כמעט פרק ג'"), בו את מכניסה אותך כיוצרת ליצירה ממש חמוד.
אז איך אני יכול לוותר על האיחול "בקרוב מאוד אצלך" ישועת ה' כהרף עין (האם יש משהו שעוד אסור לספר .... ???)
[ליצירה]
יפה מאד.
את מצליחה לתאר יפה תחושות של בחור ישיבה, שאפשר להתחבר אליהם, למרות שאני לא יודע עד כמה את כבחורה חווית אותם.
אהבתי מאד את הההשוואות, לאבותינו, יעקב אבינו (אבנים מתאחדות, חלום, סולם), רבי עקיבא (אבנים שחקו מים), דוד המלך (שבתי בבית ה' כל ימי חיי).
את כותבת "מה הטעם לשבת ללמוד דיני נזיקין- אני, אפילו את הבסיס אין לי." אני רוצה להפנות אותך לשירי "ותלמוד תורה כנגד כולם", שנכתב (באירוניה) על בני"ש שגם רוצה "ללקט ניצוצות", ולא מבין איך הוא יכול לעשות את זה דרך לימוד מסכת בבא-קמא.
אשמח לקבל את תגובתך.