אם לא יקרה שום נס, בעוד שנה היא תתגייס ללא מורא ללא בושה, ובלי ללמוד במדרשה בגיל עשרים לא תינשא, את שערה לא תכסה והיא לא תהיה מורה, ולא גננת צעירה וההורים עוד שואלים איך זה קרה? מסדר צניעות באולפנא בבוקר יום ראשון השרוולים קצרים מדי, עמוק הצווארון והמורה ביקשה לפגוש את אבא או את אמא מתי כבר תלמדי שכל כבודה בת מלך - פנימה ההסעה הממוגנת לכיכר יוצאת עוד הפגנה על השטחים - לסגת או לתת הדרך אל הגאולה טמונה במדבקות אין ערבים אין פיגועים, אין שכל אין דאגות את סנדלי השורש זרקתי לאשפה בתעודה כתוב אני ילדה קצת חצופה ולא אכפת לי מה אומרים, אני לא מתנצלת זה לא כל כך פשוט להיות מתנחלת מוצ"ש בטרמפיאדה תוך חצי שעה בעיר שם לא משעמם ושם הלילה הוא צעיר והיא במכנסיים ולאיש זה לא חשוב באוטובוס האחרון חוזרת ליישוב אחת אחרי חצות והיא עדיין לא מגיעה לאחרונה היא לא כל כך שומרת נגיעה ומספרים שיש לה איזה פריק, שלא נדע והם מסתובבים להם, ידו בתוך ידה את סנדלי השורש זרקתי לאשפה פיזרתי את השיער, גם לי מותר להיות יפה ולא אכפת לי מה אומרים, אני לא מתנצלת זה לא כל כך פשוט להיות מתנחלת וביישוב היא כבר הפכה נושא לכל שיחה אומרים שבוודאי לא תיכנס להדרכה היה לה פוטנציאל, אביה ראש של ישיבה חבל עליה, פעם היא הייתה ילדה טובה בסניף שלה עדיין מתלבטים מה לעשות באולפנא התייאשו מזמן מלנסות החברות מהיישוב כבר לא מתעניינות כי ככה זה כשאת לא בדרכים הנכונות את סנדלי השורש זרקתי לאשפה החצאית הפסיקה לטאטא את הרצפה ולא אכפת לי מה אומרים, אני לא מתנצלת זה לא כל כך פשוט להיות מתנחלת (אוגוסט 02) השיר הולחן ע"י אביאור הלפרין ובוצע ע"י להקת "כיכר סטנלי" במספר הופעות פומביות.