[ליצירה]
אתה יודע מה, הלוואי ואמרנו אפילו את זה. אבל אני חוששת שאפילו "כחי ועוצם ידי וגו'" אין אנחנו אומרים. יש מן הלך רוח מובס ועייף כזה. אנחנו מרגישים את עצמנו כמי שאין לו יכולת לעשות יותר כדי לזקוף את קומתו, למרות שאנחנו לא משתמשים בעשירית מהעצמה שלנו...
[ליצירה]
אני ואללה יושבים על הר, קרוב ללבנון
אללה מושיט סיגריה ושואל אם אני בתולה
ממהרת להכחיש
ומספרת סיפור על לילה קסום
מטוס אפצ'י וחייל שחום
אללה מביט במלל היוצא מפי
ומחייך לעצמו
קוראן שכמותו
אני ממהרת להחליף נושא ומדברת על פוליטיקה
ומזג אוויר
והוא מעשן, טבעות טבעות.
ערים בצורות
קמתי, ניערתי שמלתי מאבק
"לאן את חושבת שאת הולכת"? שאל
ולמול עיניי גשר נפרק
"לשם" הצבעתי, "אני חייבת להשתין", יצאתי לעבר השיחים.
התירוץ נשמע לו אמין...
קפצתי מההר באנג'י מהסרטים
תלויה בין שמיים לארץ
בין המתים לחיים
אללה גילגל סיגריה
ואני נפלתי
בלבנון יש שפע הירואין.
[ליצירה]
אהבתי את השימוש בשיר השירים כבסיס לשיר.
לא כל כך הבנתי את המשפט אַף כִּי שׁוּעֲלֵינוּ
מְחַבְּלִים כְּרָמִים
וְכִי מַה יְחַבְּלוּ בַסְמָדַר?
סמדר אלו ענבים קטנים הגדלים בכרמים..כמו כל הענבים..
אם השועלים מחבלים בכרמים,הם יחבלו גם בכרמי הסמדר.למה לשאול "למה השועלים מחבלי הכרמים יחבלו בכרמים"?
אני מניחה שלא הבנתי אותך..את יכולה להסביר?
prednisolone side effects in dogs go prednisolone 5mg tablets
[ליצירה]
מצא חן בעיני חוסר המטרה בסוף, כשכאילו מה שמבקשים,בסופו של דבר, ריק. קצת הפריע לי "מפוארה" - לא כל כך מתאים למשלב, אבל מאוד אהבתי את הסגנון. מצא חן בעיני מה שעשית עם השינה.
זה יופי.
[ליצירה]
העז מדברת
בתגובה לעידו שטיינמן ופוטו אלבום היקרים -
יכולים אתם לטעון כי הביצוע גרוע (ויכול להיות שאף אסכים איתכם שאפשר היה לבצע טוב יותר)
יכולים אתם לטעון כי אתם חולק על מסריה של העז
אתם גם יכולים לטעון שלא הבנתם את האמירה (שזו ד"א ביקורת נוקבת שצריכה להיאמר)
אבל אינכם יכול לקום ולטעון ש"אין פה אמירה".
אינך יכולים לטעון כן, ראשית, מאחר ועבורי היצירה הנ"ל הינה בעלת משמעות רבה, והיא מסמכמת שני עולמות ושתי תקופות בחיי. תקופה של שוטטות בהרים ברעיית עיזים ותקופה של חזרה לתרבות העירונית המתועשת; עולם של חופש וחיבור לטבע מול עולם של קופסאות וטבע בצנצנת. ודווקא המפגש של המלאכותי (הברזל) עם הטבע (העז, ההרים האבנים) שבסופו של דבר מביא לנו אשליה של טבע (הפארק בו צולמה) אך כולא אותנו מבאמת להשתחרר מכבלי העיר הוא מבחינתי הסיכום (סינתזה?) של התקופות.
ושנית, ללא קשר ליצירה, לדעתי אין יצירה שאין לה מסר, כמו ששאין פעולה אנושית שאין לה מסר. גם פרה על אבנים מביעה מסר כלשהו, והעולם כולו הוא דיסקורס בין הלוקחים בו חלק. אפשר לחלוק על המסר, אפשר לומר שהמסר לא שווה עיון, אבל אי אפשר להגיד שאין אמירה כי אין מציאות כזו.
quetiapine dosage for sleep asser.nl quetiapine overdose amount
[ליצירה]
חדל ממנו ונעבדה את אלוהינו
אני לא יודע למה בכלל להגיב ליצירותיך.
אם מעדיף אתה את האלילות ההלניסטית שכבשה את העולם כדי להפיץ את הנאורות של הפוליס
את אוניברסליות הנוצרית שהרוותה נתיב של דם מאירופה ועד למזרח התיכון במסעות הצלב, ובהנחלת רעיונותיה רצחה מליונים בכל אתר ואתר.
או את הקומניזם עליו אתה מוסר את נפשך שרק הוסיף שלום ואחווה בין פועלי העולם.
חדל לך מן העם היושב בציון ששורשיו מוטבעים כדבריך כה עמוק בגזענות, לך אל הנצרות הכלל עולמית, או אולי אל האסלאם הפלורליסטי, או שמא - לקובה הקומוניסטית, בנה עולם חדש מן היסוד על אי בודד, תמציא לעצמך שפה חדשה שאיננה נגועה כמו העברית בהבחנות בין המינים וכיוב', וחיה באושר ועושר.
מה אתה רוצה מאיתנו?
אין כל חדש בדבריך, כבר המן אמרם, דבריך אינם נשמעים, חדל ממנו ונעבדה את אלוהינו. שבוע טוב.
[ליצירה]
נוע תנוע ארץ
אמר זאת גלילאו בצאתו מהמשפט עד כמה שזכור לי בהתייחסו לתנועת כדור הארץ סביב עצמו. מה שרוב האנשים אינם יודעים (וגם אני עד לפני שבועיים) זה שהתרגום לעברית מושתת על הפסוק -
"נוע תנוע ארץ כשכור, והתנודדה כמלונה וכבד עליה פשעה, ונפלה ולא-תסיף קום." (ישעיהו פרק כ"ד
כ') שכן תרגום מילולי היה צריך להיות "ואף על פי כן תנוע".
אהבתי. (כמכור לתנועה).
[ליצירה]
היש לך רגש טיפין?
אנכרוניסטי ברעיונו ומגושם בביצועו. זו דעתי עכ"פ.
לשאלתך - האם יש לכם רגש טיפין - אשאל - ואתה - האם יש לך רגש טיפין. לא על בתי הערבים. וכי מה מותר הוא הערבי מהיהודי, שההתנתקות בעיניך רק המתאבן, ואילו על כל בית ערבי דמעותיך ניגרות.
תוכל לטעון טיעונים מדיניים בדבר, אבל איך תוכל לטעון, אם מדובר ברגש, כי את בית הערבי יש להקים ואת בית היהודי לא. (אלא אם כן תאמר בגלוי את המתפרש מדבריך - הלאה יהודי חדש, בחזרה ליהודי הנודד, נישא את מטלטלינו ונמשיכה.)
בברכת התפקחות.
[ליצירה]
במחילה מבעל/ת השיר -
(ואף על פי כן אפתח בשבח האכסניה) - השיר מקסים. לדעתי העולם אכן שלוב והחורבן הכללי והפרטי וגאולה הפרטית והכללית שלובים הם יחד.
ולעניינו - חורבן גוש קטיף הוא חורבן לא בגלל אבדות בנפש. איננו מבכים בט' באב את בית המקדש רק בגלל האבדות שהיו במרד הגדול שאם כן הרי שבשואה, או אולי אף במרד בר כוכבא נהרגו יותר יהודים והיינו צריכים להסב את עיקרו של ט' באב עליהם.
אנו מבכים את חורבנו של רעיון של מציאות חיים שהיתה כל עולמם של רבים. וכך, יחד עם כל האסונות שקרו לעם ישראל, נכנס הוא לאבל הכבד שלנו על חורבן הבית - על כך שהשכינה בגלות, על כך שהעולם איננו שלם, על שכך שישיבתנו בארץ איננה שלמה.
[ליצירה]
יפה!
דווקא בתוך אחד שסולד מאוד מציורים של פרחים (לקחת פרח, עקרת אותו, ואח"כ אתה מנציח את גסיסתו) אהבתי את הזר החלומי.
(לדעתי הפרח משמאל למעלה פוגם קצת בקומפוזיציה היפה של היצירה)
הצלחת להחיות את הפרחים מגסיסתם.
prednisolone side effects in dogs go prednisolone 5mg tablets