[ליצירה]
כבאבש!
אני מאמין האמונה שלמה בביאת משיח העמים ואף על פי שיתמהמה, ואף על פי שיהרוג מליונים, אחכה לו בכל יום שיבוא - נשמתו של יוסף ג'וגשווילי קחיני!
(קומניזם כדת להמונים? אני מעדיף להדמות לקודשא בריך הוא).
איזה כיף לראות שיש מקום שאפשר לבוא אליו ולדעת בביטחון ששום דבר לא השתנה.
[ליצירה]
היש לך רגש טיפין?
אנכרוניסטי ברעיונו ומגושם בביצועו. זו דעתי עכ"פ.
לשאלתך - האם יש לכם רגש טיפין - אשאל - ואתה - האם יש לך רגש טיפין. לא על בתי הערבים. וכי מה מותר הוא הערבי מהיהודי, שההתנתקות בעיניך רק המתאבן, ואילו על כל בית ערבי דמעותיך ניגרות.
תוכל לטעון טיעונים מדיניים בדבר, אבל איך תוכל לטעון, אם מדובר ברגש, כי את בית הערבי יש להקים ואת בית היהודי לא. (אלא אם כן תאמר בגלוי את המתפרש מדבריך - הלאה יהודי חדש, בחזרה ליהודי הנודד, נישא את מטלטלינו ונמשיכה.)
בברכת התפקחות.
[ליצירה]
יפה!
דווקא בתוך אחד שסולד מאוד מציורים של פרחים (לקחת פרח, עקרת אותו, ואח"כ אתה מנציח את גסיסתו) אהבתי את הזר החלומי.
(לדעתי הפרח משמאל למעלה פוגם קצת בקומפוזיציה היפה של היצירה)
הצלחת להחיות את הפרחים מגסיסתם.
prednisolone side effects in dogs go prednisolone 5mg tablets
[ליצירה]
נוע תנוע ארץ
אמר זאת גלילאו בצאתו מהמשפט עד כמה שזכור לי בהתייחסו לתנועת כדור הארץ סביב עצמו. מה שרוב האנשים אינם יודעים (וגם אני עד לפני שבועיים) זה שהתרגום לעברית מושתת על הפסוק -
"נוע תנוע ארץ כשכור, והתנודדה כמלונה וכבד עליה פשעה, ונפלה ולא-תסיף קום." (ישעיהו פרק כ"ד
כ') שכן תרגום מילולי היה צריך להיות "ואף על פי כן תנוע".
אהבתי. (כמכור לתנועה).
[ליצירה]
העז מדברת
בתגובה לעידו שטיינמן ופוטו אלבום היקרים -
יכולים אתם לטעון כי הביצוע גרוע (ויכול להיות שאף אסכים איתכם שאפשר היה לבצע טוב יותר)
יכולים אתם לטעון כי אתם חולק על מסריה של העז
אתם גם יכולים לטעון שלא הבנתם את האמירה (שזו ד"א ביקורת נוקבת שצריכה להיאמר)
אבל אינכם יכול לקום ולטעון ש"אין פה אמירה".
אינך יכולים לטעון כן, ראשית, מאחר ועבורי היצירה הנ"ל הינה בעלת משמעות רבה, והיא מסמכמת שני עולמות ושתי תקופות בחיי. תקופה של שוטטות בהרים ברעיית עיזים ותקופה של חזרה לתרבות העירונית המתועשת; עולם של חופש וחיבור לטבע מול עולם של קופסאות וטבע בצנצנת. ודווקא המפגש של המלאכותי (הברזל) עם הטבע (העז, ההרים האבנים) שבסופו של דבר מביא לנו אשליה של טבע (הפארק בו צולמה) אך כולא אותנו מבאמת להשתחרר מכבלי העיר הוא מבחינתי הסיכום (סינתזה?) של התקופות.
ושנית, ללא קשר ליצירה, לדעתי אין יצירה שאין לה מסר, כמו ששאין פעולה אנושית שאין לה מסר. גם פרה על אבנים מביעה מסר כלשהו, והעולם כולו הוא דיסקורס בין הלוקחים בו חלק. אפשר לחלוק על המסר, אפשר לומר שהמסר לא שווה עיון, אבל אי אפשר להגיד שאין אמירה כי אין מציאות כזו.
quetiapine dosage for sleep asser.nl quetiapine overdose amount
[ליצירה]
במחילה מבעל/ת השיר -
(ואף על פי כן אפתח בשבח האכסניה) - השיר מקסים. לדעתי העולם אכן שלוב והחורבן הכללי והפרטי וגאולה הפרטית והכללית שלובים הם יחד.
ולעניינו - חורבן גוש קטיף הוא חורבן לא בגלל אבדות בנפש. איננו מבכים בט' באב את בית המקדש רק בגלל האבדות שהיו במרד הגדול שאם כן הרי שבשואה, או אולי אף במרד בר כוכבא נהרגו יותר יהודים והיינו צריכים להסב את עיקרו של ט' באב עליהם.
אנו מבכים את חורבנו של רעיון של מציאות חיים שהיתה כל עולמם של רבים. וכך, יחד עם כל האסונות שקרו לעם ישראל, נכנס הוא לאבל הכבד שלנו על חורבן הבית - על כך שהשכינה בגלות, על כך שהעולם איננו שלם, על שכך שישיבתנו בארץ איננה שלמה.