[ליצירה]
לרוב, זאבים, גם אחרי ש"גילו את ליבם ואת רוך נפשם" אי אפשר ככה להתעלם מעצם היותם זאבים... (מנסיונינו, מי שעושה זאת מוצא את עצמו קרוב לוודאי חסר סבתא זקנה אחת).
השיר נחמד ובנוי היטב, אבל מה הייתה המטרה כאן? להגיד שלכל "זאב" יש צד נחמד? כי זה לא נכון, לא חסרים מניאקים אמיתיים בעולם. שב"זאבים" של העולם חייב להיות חלק המזדהה עם הקורבן שלו? או אולי שבהכרח מתישהו בעבר הם בעצמם היו קורבן לטורפים אחרים? אתה מנסה לתרץ אותם? חסר לי כיוון בשיר... משפט, או אפילו מילה שירמזו כיוון.
[ליצירה]
נבואי משהו. אני בטוח שאחד לאחד, החזיונות (נחמה, פורענות?) אמיתיים. השיר הזכיר לי משהו, אבל אני לא זוכר מה? בעיקר הפרה עם אלף העיניים.
מעניין יהיה לראות פירוש מפורט.
[ליצירה]
...ואנו המאמינים מאמינים ש...
א. אין דבר כזה "דתיים" - יש אנשים עם כיפות ויש כאלה שבלי.
ב. אין דבר כזה "אדם שאינו מאמין", כיוון שהאמונה אינה שכל או רגש אלא חיים... - יש מאמינים יותר ויש פחות.
ג. אנו היהודים מאמינים שהעולם הבא איננו עולם שלאחר המוות אלא עולם שהולך ובא אל תוך עולמנו. העוה"ז הוא חלק מהעוה"ב. או במילים אחרות - ישנו עולם אחד שהולך ומתפתח לנצח נצחים.
ד. איננו פועלים שום פעולה לשם מטרה חיצונית לפעולה אלא לשם הפעולה עצמה - שכר מצוה מצוה.
ה. "העוה"ב נברא כדי לחרף ולגדף את העוה"ז". (ניטשה).
ו. "ועל כן נקרא שמו של אלוקינו ה' אלוקים חיים" (הרב קוק).
ז. אם יש לך עוד שאלות...
[ליצירה]
א. מחירי ספרים אמורים להיות יקרים כדי שרק אנשי תרבות משגשגים ישלחו בהם ידם ולא המוני העם הנלוזים והשפלים.
ב. מוציאי הספרים מוכרים אותם ביוקר פשוט בגלל שהם יכולים, בדיוק כמו שאני מעשן סיגר בשווי 99 ש"ח. אם יש למישהו בעיה עם מחירי הספרים, שיפתח הוצאה חדשה, הרי השוק משוחרר וחופשי כל עוד הוא נקי מסוציאליסטים אנכרוניסטים.
ג. התרבות בכלל, והאומנות והמדע בפרט, חייבים להיות רחוקים מיישויות בלתי מוסריות. אם המערב הנבוב לא היה מכניס מוסלמים לאוניברסיטות שלו, היינו נמנעים מן ה11 בספטמבר.
[ליצירה]
ז'דונוביסט אומלל,
אם כבר מדברים על המונים אז כמדומני שמישהו משלכם אמר שהדת היא אופיום להמונים, אבל מאז כבר הגיע המרקסיזם שהוא כמובן הירואין להמונים.