בלי להעליב, כמובן - התמונה אכן נראית מעובדת. הדבר הראשון שחשבתי כשראיתי אותה היה "אבל לא יכול להיות שקצת אחרת מעבדת תמונות, ממש לא מתאים לה!". אבל לדעתי זאת אחת ההצלחות בתמונה הזו: הצלחת ליצור, באמצעים טבעיים לגמרי, מראה סוריאליסטי ותלוש.
בקשר לעומק, אולי היה אפשר לצלם את הבד בטיפה יותר פרופיל כך שגם קולטים חלק מהעומק של החור, וגם עדיין רואים את המסגד. אני לא יודעת אם היה אפשר, זה תלוי כמובן בתנאים שמציב לך בד היוטה.
לקח לי כמה שניות להבין מה בדיוק הולך פה אבל אח"כ ממש אהבתי.
אחרי שקראתי את התגובות ראיתי שבאמת הפוקוס קצת לא ברור, ושבאמת זה נראה קצת #@$#%$ (בעצם, אם אני מזכירה רק את הניק שלך, זה בסדר להגיד באותו משפט 'מעובד'?).
אהבתי את כל ההצעות לשמות לתמונה, כולל את השם הנוכחי ('הצצה') ולכן לדעתי לא בוער להחליף אותו.
המסגרת מוסיפה מלאן.
תמשיכי להנעים לנו את הזמן.
הרעיון יפה,
אבל זה מרגיש לי כאילו אין פוקום על שומדבר, ואת ממקדת אמנם באופן ברור מאוד את מה שאת רוצה לשים עליו את הדגש, אבל הוא לא מפוקס יותר מהשאר, זה כאילו הכל רקע.
פוצקית ,
אני חשבתי קצת אחרת:
מה דעתך למשל על: "אור בקצה המנהרה" או אולי:
"מגדלור בקצה המנהרה", זה הדימוי שעלה לי בראש מהתמונה הזו.
בכל מקרה אהבתי אותה.
תודה ליוצר/ת
אני יודעת!!!
רק שאם לא הייתי יודעת שעיבוד מחשב ואת לא הולכים ביחד, הייתי באמת עלולה להגיע למין הרהור משונה ובלתי מציאותי ש.. סליחה, סליחה, לא התכוונתי.
ניצן
בדמעות חרטה.
נ.ב.
אפשר לנסות לצלם יותר ממרחק אבל לשמור על הזוית, לא? יש מצב שתצליחי. יש גם אפשרות שלא, אבל שווה לבדוק.
ניסיתי להגיב קודם, לא יודעת מה עובר על המחשב שלי.
נראה לי שהבעיה היא באמת שצילמת קרוב מדי. זה גם יוצר מראה כאילו עיבדת את זה במחשב.
בכל מקרה - אהבתי.
והשם מתאים מאד, בעיקר בגלל המסגד.
הפתרון הבטוח אך ארוך:
לצלם במהירות נמוכה שאולי תתפוס תנועה של היוטה, אבל לפי זה שהמסגד מפוקס כנראה שכבר היית על צמצם סגור ובכל זאת יש אור טוב בתמונה, כך שכדי להנמיך את המהירות את כבר צריכה פילטר וחצובה, כך שהפתרון הזה דורש הרבה ציוד ותכנון ופחות פרקטי.
הפתרון הקצר אך לא בטוח:
בפסח צילמתי בעמק החולה דרך טלסקופ, ומכיוון שהטלסקופ עמוק, זה מועבר בתמונה. כאן כנראה היית צמודה מידי ליוטה. אם היוטה הייתה תופסת עומק, זה היה מועבר בתמונה, הבעיה שאז את עלולה לאבד את המסגד...
אודיה וערוגה- בצילום המקורי המסגד חד יותר ובפוקוס, כרגיל..העלאת הקובץ לאתר פוגמת באיכותו.. אבל גם בצילום המקורי יש תחושת FLAT, אין עומק, ואני לא מצליחה להבין למה. קיוויתי שתוכלו לעזור לי.. (הבד הזה הוא סוג של יוטה שהתנפנפה מעל דוכן, צילמתי כאשר שקעה מטה-ולא רואים את זה בכלל בצילום..אולי מרחק היה עוזר?)
ת'אמת לא ראיתי בזה עיבוד אך גם לא הבנתי שזאת יוטה ונראה שכל התגובות הרסו לי את ההתרשמות הראשונית שלי. ההתרשמות הראשונית שנבעה מהצבע ומהשם היתה של צילום מתוך קונכיה/ צדף ומעין הצצה לעולם ממבטו של יצור הדר בפנים.
עכשיו אני צריך לבפנים את התמונה בצורה אחרת.
[ליצירה]
בלי להעליב, כמובן - התמונה אכן נראית מעובדת. הדבר הראשון שחשבתי כשראיתי אותה היה "אבל לא יכול להיות שקצת אחרת מעבדת תמונות, ממש לא מתאים לה!". אבל לדעתי זאת אחת ההצלחות בתמונה הזו: הצלחת ליצור, באמצעים טבעיים לגמרי, מראה סוריאליסטי ותלוש.
בקשר לעומק, אולי היה אפשר לצלם את הבד בטיפה יותר פרופיל כך שגם קולטים חלק מהעומק של החור, וגם עדיין רואים את המסגד. אני לא יודעת אם היה אפשר, זה תלוי כמובן בתנאים שמציב לך בד היוטה.
[ליצירה]
לקח לי כמה שניות להבין מה בדיוק הולך פה אבל אח"כ ממש אהבתי.
אחרי שקראתי את התגובות ראיתי שבאמת הפוקוס קצת לא ברור, ושבאמת זה נראה קצת #@$#%$ (בעצם, אם אני מזכירה רק את הניק שלך, זה בסדר להגיד באותו משפט 'מעובד'?).
אהבתי את כל ההצעות לשמות לתמונה, כולל את השם הנוכחי ('הצצה') ולכן לדעתי לא בוער להחליף אותו.
המסגרת מוסיפה מלאן.
תמשיכי להנעים לנו את הזמן.
[ליצירה]
הרעיון יפה,
אבל זה מרגיש לי כאילו אין פוקום על שומדבר, ואת ממקדת אמנם באופן ברור מאוד את מה שאת רוצה לשים עליו את הדגש, אבל הוא לא מפוקס יותר מהשאר, זה כאילו הכל רקע.
[ליצירה]
פוצקית ,
אני חשבתי קצת אחרת:
מה דעתך למשל על: "אור בקצה המנהרה" או אולי:
"מגדלור בקצה המנהרה", זה הדימוי שעלה לי בראש מהתמונה הזו.
בכל מקרה אהבתי אותה.
תודה ליוצר/ת
[ליצירה]
אני יודעת!!!
רק שאם לא הייתי יודעת שעיבוד מחשב ואת לא הולכים ביחד, הייתי באמת עלולה להגיע למין הרהור משונה ובלתי מציאותי ש.. סליחה, סליחה, לא התכוונתי.
ניצן
בדמעות חרטה.
נ.ב.
אפשר לנסות לצלם יותר ממרחק אבל לשמור על הזוית, לא? יש מצב שתצליחי. יש גם אפשרות שלא, אבל שווה לבדוק.
[ליצירה]
ניסיתי להגיב קודם, לא יודעת מה עובר על המחשב שלי.
נראה לי שהבעיה היא באמת שצילמת קרוב מדי. זה גם יוצר מראה כאילו עיבדת את זה במחשב.
בכל מקרה - אהבתי.
והשם מתאים מאד, בעיקר בגלל המסגד.
[ליצירה]
הפתרון הבטוח אך ארוך:
לצלם במהירות נמוכה שאולי תתפוס תנועה של היוטה, אבל לפי זה שהמסגד מפוקס כנראה שכבר היית על צמצם סגור ובכל זאת יש אור טוב בתמונה, כך שכדי להנמיך את המהירות את כבר צריכה פילטר וחצובה, כך שהפתרון הזה דורש הרבה ציוד ותכנון ופחות פרקטי.
הפתרון הקצר אך לא בטוח:
בפסח צילמתי בעמק החולה דרך טלסקופ, ומכיוון שהטלסקופ עמוק, זה מועבר בתמונה. כאן כנראה היית צמודה מידי ליוטה. אם היוטה הייתה תופסת עומק, זה היה מועבר בתמונה, הבעיה שאז את עלולה לאבד את המסגד...
[ליצירה]
צילמתי אותה בת"א, אהובתי. מעניין שהמכונית הפריעה לכם, כי חיכיתי לפחות רבע שעה עד שעברה מכונית לבנה דווקא (צבע כהה היה הורס את הניגודיות שרציתי) ובדיוק בזוית כדי שתהיה בצד הימני של התמונה, לקומפוזיציה נעימה יותר.
בפעם הבאה לא אשקיע כ"כ :-)
[ליצירה]
אחד הדברים הראשונים שלמדתי בצילום היה, כי לא כל תמונה חייבת להביע משהו. ויותר מכך, רובן המוחלט של התמונות הן בגדר תיעוד ותו לא. הרעיון הוא לעשות את זה בצורה מעניינת ואיכותית (אור-צל, זוויות צילום וכו'), אבל מסר הוא בגדר "מותרות". מה לעשות שלא תמיד נקלעים לך לפריים מתנחל ושמאלני בחיבוק אמיץ..
דעתי האישית? אני ציידת רגעים, ולא צלמת. לכן כל צילום שלי צריך להביע משהו, אם לא מסר אז תחושה. בצילום הזה יש משהו רך ומרגש מבחינתי.
אם לא הרגשת בכך, כנראה שלא הצלחתי להעבירו, ומקבלת את הביקורת באהבה.
[ליצירה]
יאיר, זה אכן צד שני של הבעיה- שנים של הרגלים רעים גרמו גם לנו הנשים לחשוב בצורה מעוותת, לפחד במובן מסוים לעורר פרובוקציה במעשה לגיטימי (אפילו כאשר חותמת רב עליו!).
אוף.. כ"כ כואבת את הנושא.
[ליצירה]
לכל מי שהתמרמר על איכות התמונה (העובדה שהיא מטושטשת קלות), זו בעיה בסריקה.. התמונה המקורית חדה בהרבה. תאלצו להאמין לי :-)
(ולמה כולם התחילו להגיב בהודעות אישיות פתאום?)
ו-מנחם ומישי,את הזוית הנמוכה יותר ג"כ ניסיתי, אבל אז מאבדים את הסירה. עניין של סדר עדיפויות..
ומשהו אחרון.. זו לא קומפוזיציה מלאכותית, הדלי (פשוט) היה שם.
תגובות