[ליצירה]
דווקא
גם מבלי להכיר את הסיטואציה המדוברת (או לא מדוברת בעצם) , אני נוטה להבין ללב המשורר, שכן-
גם אחרי שכל האפסים האלה יעזבו אותי לנפשי ..
ממילא לא יהפכו חלומותי למשהו ממשי.
[ליצירה]
הרב קוק זצ"ל
כתב באחד מספריו שהמילים מצמצמות את הכוחות הגדולים.
לדוג' אנשים שמנסים להגדיר מושגים כ-אהבה, שלו', תמיד זה יתפספס
ואולי גם השיכחה היא פיספוס לא יודעת מה עדיף...
[ליצירה]
אתה בטוח שזה היה בשעות הלימודים ?
רוב הסיכויים שהשלמת את המידע הזה מדמיונך.
אם תשים לב בפעמים הבאות, תראה שהם נמצאים בשעות אחר הצהריים, ואם לא - זה בימי חופשה.
לא, הם לא צריכים לחסוך כסף לטיול למזרח הרחוק, מכיון שבזמן שאני ואתה היינו שלוש שנים בצבא, הם כבר כמעט סיימו את הלימודים באוניברסיטה - ונהיו עורכי דין או רופאים. למשפחתם יש וילה בת שלוש קומות, בחניה חונה מכונית מרצדס או וולבו. נכון, הקירות לעיתים אינם מכוסים בטיח במשך עשרות שנים - וכאן ניתן לטעות.
לא, לא מחוסר כסף להשלים את הבניה, אלא דווקא כדי להתחמק מתשלומי ארנונה, שכן לפי החוק במדינת
ישראל בית שאינו גמור לא צריך לשלם ארנונה.
אלה הם עובדות.
אנא היצמד לעובדות, במקום להיטפל לשמי ("לא ברור וגם ממזר"), אף שברור לי כי זה קל יותר.
היכן אתה מתגורר, אם יורשה לי ?
[ליצירה]
לאחר שעלו מספר סוגיות בפורום לגבי יצירה זו, החלטתי שראוי להתיחס באופן ספציפי ליצירה, מנק' מבטי-
כאיש צבא בדימוס, ברי שהמילה שירשרתי, מתיחסת לפעולת הזנת המאג ( הלוא הוא המאגיה) בתחמושת.
בבית השני , ההקבלה אכן ברורה. כמו בבית הראשון- פירוש המילה שיריינתי הוא דו משמעי ומשליך על המשך הבית. (=שיר יונתי)
הבית השלישי הוא מעט מורכב לעניות דעתי.
המחבר בוחר להציג את כמיהתו להגיח לחופשי מתוך הטנק, או הצבא - אך עושה זאת דרך שלושת גילגולי חייו של הפרפר.
המונח "פרסתי זחל" נלקח ממושגי חיל השריון.
מי שירצה להעשיר את הידע שלו בתחום , מוזמן לכתוב לי.
[ליצירה]
ובכל זאת, "סמכו עלינו" והטילו עלינו כן לנסות להרגיש מה שקראת לו הקצה שבקצה, ואם כך, אז כנראה שאנחנו כן מסוגלים להרגיש טיפה, אחרת לא היו קובעים לנו את הצום הזה...
[ליצירה]
אוסף טרמפיסטים -
חלילה לא התכוונתי להכליל את כל הציבור הזה בכל ההכללות שייחסתי לי ("הם כולם עשירים, כולם אינם משלמים מיסים, חיים על חשבוננו, כולם
מחבלים"), למרות שאם היית נוכח יחד איתי במאורעות אוקטובר, ייתכן והיית חושב כך... מה גם שאני מכיר כמה אנשים שמשתייכים אליו באופן אישי, ואני מודע לכך שיש גם עוני במגזר הערבי, כמו גם במגזר היהודי, ואני לא בטוח ששהבדל באחוזים בין המגזרים הוא גדול, מכיוון ששנינו יודעים שהמצב היום הוא גרוע למדי.
אבל בכל זאת, שוב, אין להכליל ויש גם לא מעט ערבים עשירים... אין טעם להתכחש לכך, אינני אומר שזה רע או טוב אני פשוט מציין את זה כעובדה קיימת.
זה לא סותר את העובדה שיש כפרים שהם בתחתית רשימות העוני, כי כמו במגזר היהודי, יש מקומות ישוב עניים, ויש כאלה שפחות, שלא נמצאים בתחתית הרשימה...
מכאן ועד לרמוז שדעותיי מובילות לגזענות נוסח הנאצים בגרמניה, זאת הגזמה, ואפילו אומר שנפגעתי מעט, אך כנראה ששימוש ב"טיעונים" כאלו נובע מחוסר בטיעונים ממשיים.