נתכנסו אל המרזב
כל סואב וכל דואב,
לעת קידוש לעת שימצה
כשאין מוצא - אז יש עצה
נטביל ראשינו, דם הוא זב
בגביע כסף או זהב
האח זימרה לצליל עוגב,
בזאת נשתה היום ענב
[ליצירה]
אוסף טרמפיסטים -
חלילה לא התכוונתי להכליל את כל הציבור הזה בכל ההכללות שייחסתי לי ("הם כולם עשירים, כולם אינם משלמים מיסים, חיים על חשבוננו, כולם
מחבלים"), למרות שאם היית נוכח יחד איתי במאורעות אוקטובר, ייתכן והיית חושב כך... מה גם שאני מכיר כמה אנשים שמשתייכים אליו באופן אישי, ואני מודע לכך שיש גם עוני במגזר הערבי, כמו גם במגזר היהודי, ואני לא בטוח ששהבדל באחוזים בין המגזרים הוא גדול, מכיוון ששנינו יודעים שהמצב היום הוא גרוע למדי.
אבל בכל זאת, שוב, אין להכליל ויש גם לא מעט ערבים עשירים... אין טעם להתכחש לכך, אינני אומר שזה רע או טוב אני פשוט מציין את זה כעובדה קיימת.
זה לא סותר את העובדה שיש כפרים שהם בתחתית רשימות העוני, כי כמו במגזר היהודי, יש מקומות ישוב עניים, ויש כאלה שפחות, שלא נמצאים בתחתית הרשימה...
מכאן ועד לרמוז שדעותיי מובילות לגזענות נוסח הנאצים בגרמניה, זאת הגזמה, ואפילו אומר שנפגעתי מעט, אך כנראה ששימוש ב"טיעונים" כאלו נובע מחוסר בטיעונים ממשיים.
[ליצירה]
טעות יסודית
רוב האנשים שכתבו פה טועים בתום לב,
אך אין שום אחיזה במציאות לנקודת המוצא הזאת -
הילדים האלה ממש לא עניים מסכנים שעובדים לפרנסתם במקום ללמוד.
אני גר באיזור ויודע איך זה עובד.
אלה ילדים רגילים לגמרי, שבדרך כלל מקבלים קצת
תוצרת מהעסק המשפחתי שנמכר בחנות, על מנת להרויח מעט דמי כיס...
כל התיאורים שהתנדבתם לשייך אליהם אין להם שום קשר, אף אחד לא מכריח אותם לעשות את זה, הם עושים זאת מרצונם החופשי, לא מחרפת רעב. למעשה, ביתם של רוב הילדים האלה, מפואר הרבה יותר משל רובכם - תאמינו לי, אני גר בגליל ומוקף בכפרים.
[ליצירה]
טוב, אני לא יודע אם אהיה פה בזמן הקרוב כדי לקרוא את תגובתך, אז מה שאני מנסה להגיד לך זה שצריך להוציא מהראש את המשוואה ערבי=עני ומסכן.
לא שאין כאלה, כמו הרבה יהודים בארץ,
אבל רוב הערבים בגליל (הזכרת את אזור קדרים) הם אמידים למדי, ואני מרשה לעצמי לומר זאת מכיוון שאני גר בגליל עשרים ואחת שנים.
אני לא יכול שלא להעלות בי תהיות האם ביקרת אי פעם בכפר ערבי. אתה הרי לא מניח שחמולות שלמות מסתמכות לפרנסתם על העשר שקל לפרחים/תותים/מה שלא יהיה שהילד שלהם מוכר בצומת.
תגובות