כל שירי ה"בלעדיך אני חצי בנאדם", כמה שהם חינניים, וכמה שהם יכולים להיות נכונים, לא מקדמים אותי. לא אל הכוון שלה. היא לא רוצה להתחתן עם חצי בן אדם. אהבה איננה יכולה להוות תחליף ליכולת עמידה עצמאית. זה לא מספק את האדם עצמו, ולא את בתזוגו.
[ליצירה]
טוב,
כל שירי ה"בלעדיך אני חצי בנאדם", כמה שהם חינניים, וכמה שהם יכולים להיות נכונים, לא מקדמים אותי. לא אל הכוון שלה. היא לא רוצה להתחתן עם חצי בן אדם. אהבה איננה יכולה להוות תחליף ליכולת עמידה עצמאית. זה לא מספק את האדם עצמו, ולא את בתזוגו.
[ליצירה]
משלוש יוצא אחד?
ואפשר
ואי אפשר
ואיכשהו אולי כן אפשר
והאפס שבחצי
והאינסוף שבחצי
והמלאות שבביחד דוקא כי כל אחד הוא אפס ואינסוף
וללא שום קשר לכל זה
[ליצירה]
אבל..
אדם הוא באמת אינו שלם בלי ה"חצי" השני שלו...
וסתם הערה: בדרך כלל כשמנסים לסתור משהו וכדו'..-לא נהוג לצוטט משפטים מתוך שיר...
במיוחד לא משיר מזרחי!
[ליצירה]
...
כשמתהלכים היום על מדרכות, לאט. כשמנקים אבק מכל פינות הבית, כי מוכרחים. ומוכרחים גם להודות שהיקר לנו כעת, הוא זה שיבקר יותר, הוא זה שבבלותנו, ישמח למצוא נפש, להכנס בדלת משפחתית. אין מי שיזכיר את השפה הישנה ההיא, עכשיו שמת. יש הסכמה שבשתיקה, מבט פנימי שמאשר שפוחדים מהביטוי המדוייק, ויש קירות שהשנים מאשרות.
ולא עלה על דעתי, בים השקט, ובשטף המילים מכל כוון. ולא ניעורתי משנתי לבדי, ולא מצאתי בי אמת להענות לקול ישר שבא ממנה, וכל האחרים. סידרתי איבריי, אספתי את קולי, הזלתי נימוסים וגינונים ודיבורים שבמקומם. נחשב לי יום שמח למדי, שמח מדי. היה לי זר בנוף נפשי, קרא תיגר על הצלילים האיטיים של היומיום בתוך קירות האבן והלב. זרה הייתי לי, ומתמכרת אל הרגע הקוסם הזה בקלותו, בכישופו האנושי, הילדותי.
אז את שומעת. אמרי אם כן, הלא מצאת אשר ביקשת, הלא ראית, עם הדגשת התווים, עם התבהרות הגבולות,ממש באותה שעה, האם לא זיהית? דמיון מתעתע שכזה, בתוך הגוף השונה, מין זכרון אשר הטלתי בפנייך ובפיך המחייך אליי, אות המקור שהוא אני. ובדעתי המשולחת לכל עבר, ילדתי, המבקשת לה תמיד מה שאינו, שאי אפשר, הלא תכירי את עינייך, תרות, טהורות, מכל מה שכבר הושג?
דומני שאשב לי כאן. הן לא נאמר לי דבר. ויש גם גבול למילים. היא ילדה טובה מאד, ילדה טובה.
תודה רבה. באמת לא הייתם צריכים.
תגובות