להוד מעלתה המלכה מרי אנטואנט שלום, את ודאי לא מכירה אותי והאמת היא שעד ימים אלה גם אני לא ממש הכרתי אותך. למען האמת אפילו היתה לי נטייה להתבלבל במחילה בינך לבין מרי מלכת הסקוטים, או בלאדי מרי או אפילו מריה מגדלנה לפעמים. וכשהייתי ילד קטן קראתי לך בכלל בטעות "מרי נייר טואלט" אבל לשם איזון גם חשבתי שהשיר י-ה ריבון עולם נכתב עלייך (אנטו - מלכה), אך לא אלאה אותך בסיפורי ילדותי העשוקה ואגש ישר לעניין. ובכן, העניין הוא בזה, הוד מעלתך, שבתי המתבגרת הצטוותה במסגרת לימודי ההיסטוריה שלה בחטיבת ימי הביניים, להכין עבודת דוקטוראט בנושא הוד מעלתך. כלומר הנושא הוא את. כלומר מרי אנטואנט. זה המקום לציין, הוד מעלתך, שנהוג במקומותינו, שפרוייקטים מורכבים שכאלה, הניתנים בבתי הספר של ילדינו, בגחמות רגע של מורים מסורים, עוברים בירושה ישירות להורי התלמידים. כלומר - אם קשתה המשימה על התלמידים - יעשו זאת ההורים, בבחינת אם אין לחם - יאכלו עוגות. "העבודה ניתנה לך, ולא להורים" נזפתי קשות בבתי שבכתה בהיסטוריה נוראית, וניגשתי מייד למחשב. שלושה לילות חשוכי שינה חרשתי את מנועי החיפוש. שניים מהם (מהלילות) בזבזתי על אתרים על שם מרי מלכת הסקוטים ועוד איזו מריה אנטואנט מאוטווה, קנדה, שבנתה לעצמה אתר משפחתי. בבוקר נזקקתי לגוגל - מוגל. רק בלילה השלישי נפל הטלקארד והבנתי סוף סוף שמוצאך, הוד מעלתך, בכלל מאוסטריה אך הקריירה שלך נסקה דווקא בצרפת. טוב מאוחר מאף פעם לא! אלטה ויסטה! תהליך "העתק-הדבק" החל אפוא במלוא המרץ. כאן אולי המקום להסביר, הוד מעלתך, כיצד נכתבות בימינו הווירטואליים עבודות בית ספר. ובכן, שם המשחק הוא מנועי חיפוש, כלומר, מי שמחפש - מונע מעצמו כתיבה מיותרת. ברגע שמוצאים את האתר המבוקש- עכבר ימני נכנס לפעולה ובעקבותיו עכבר שמאלי וחוזר חלילה. אך יש להיזהר כאן ממלכודת עכברים רצינית: קישורים מסוג: "לפרטים נוספים על שושלת ההאגסבורגים לחץ כאן" אל להם להיות חלילה מועתקים, פן יודפסו על גבי העבודה המוגשת, והמורה הבודקת, תלמד בדרך הקשה, ששום דבר בעצם לא קורה, כשלוחצים על הנייר. תפקידו של ההורה החרוץ אם כן, הוא לאתר מלכודות עכברים מסוג זה ולסקל בעוד מועד עשבים שוטים שכאלה מתוך תהליך העתק - הדבק. וכך- תוך שעה קלה, היתה מודפסת לה עבודה בת עשרים עמודי A4 נקייה מקישורים מיותרים. "רגע!" רטנה בתי, בהגיחה ממכשיר הטלוויזיה לביקורת פתע נקודתית אצלי במחשב. "העיקר שכחתי! המורה עומדת על כך, שעל העבודה לכלול לא פחות משני מכתבים מתוך חליפת מכתבים דמיונית בין המלכה לבין דמויות מפתח אחרות מאותה תקופה". אף פעם לא חיבבתי במיוחד מורים להיסטוריה. אתר כזה עוד לא הקימו באינטרנט. חליפת מכתבים דמיוניים בין דמויות היסטוריות. כבר יומיים מסתובבת בתי בעיניים דומעות: "מכתבים", "חסרים לי מכתבים". ובכן, הוד מעלתך, אם אין לחם יאכלו עוגות: אינני דמות היסטורית במיוחד, ובוודאי לא מתקופת שושלת ההאגסבורגים, אבל זה מה יש! אם צריך חליפת מכתבים - אז זו חליפתי, זו כפרתי, זה המכתב ילך למלכה, ואנחנו נלך ונכנס לחיים טובים, ארוכים, ולשלום. נ.ב. לתשובתך אצפה (כאמור צריך שני מכתבים).