[ליצירה]
יוסף
זה יפה מאוד....עצוב כל כך. נשמע קשה..
"השמש בדיוק מעליך ואין צללים" איזה יופי!
נוף אחר. זה כל כך נכון לפעמים...ממש הזדהיתי ורוגשתי.
תודה,
פרידי.
[ליצירה]
[ליצירה]
תודה רבה על התגובה פרידי, גם אני התרגשתי מדבריך, ושמחתי שהמילים הצליחו לגעת...
יוסף.
[ליצירה]
וואו, ועוֹדהפעם וואו...
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
~*~*~*~*~*~*~*~*~
תגובה מושכלת בא תבוא,
בנתיים, האישונים שלי, המחפשים צלילה
לא עמקו יותר מזה, ולא בגלל הדמעה...
"הן רק לפנות בוקר"
ועכשיו, זה רק לפנות ערב
כּנרת~~
[ליצירה]
לו ידעת.
לו ידעתי אני
את סודך,אישוניך
שלך בוודאי אורים לעולמי-
עד.
אומר כשאדע ואדע?
ומי ידע אותך?
הלוא אולי זאת אני.-ברוכת
אילו כשרונות? אולם.-
(זאת אומר רק עבורך)
את אשר אותם
הברוכים,אם הינם בחובי. כזיק--
באישוניך הצוללים שתכליתם
בעבורי
כנראה
עצם קיומם.
ממני.
[ליצירה]
אור בקצה הנר
וואו, שילוב מעניין בשיר הזה.
אז קודם, תודה יוסף על האינפורמציה, שליל נר ראשון של חנוכה, הוא היום הקצר ביותר בשנה. (גם אם זכרתי את התקופה, לא דייקתי אתזה לחנוכה).
"טרם העמיק התכול ברקיע" - כמו רגע טמיר ונעלם
הכונס אל תוכו דממת חוחית
ופעיית פעמונים
לחישת סודות הסוף
וצל ברושים.
הכל מתכנס כאל תרדמת הליל ,
אך שם,
הגם שבמרוחק,
נרקם סוד הרגע, בו מבליח
אור מן החושך
ורַז מאיר.
מה אהבתי.
כּנרת~~
(רז=אור)
[ליצירה]
בס"ד
אתה מאתגר את השפה העברית, ומאלף אותה לשימושך. התוצאות לא מאחרות לבוא. כתיבתך תמה, מתומצתת, בעלת ביטוי וצורה. אהבתי.
שוב ישוב, כך הבטיחו לנו.
"והשיב לב אבות על בנים ולב בנים על אבותם". בנים באשר הם, ואב באשר הוא.
[ליצירה]
אהבתי
יש בשיר תחושה של המתנה. לא המתנה שיש בצידה ספק אלא המתנה ודאית כזו, כמו אדם שממתין לזריחת השמש ויודע שבודאי בוא תבוא... תודה! זה מתאים גם לי עכשיו, ההמתנה...
[ליצירה]
משה אהרן היקר.
שוב אתה מייחס לי דברים שלא אמרתי, הרי אמרתי בפירוש שאפשר וצריך לחדש, ובודאי בדור שלנו,רק אמרתי שצריך זהירות וכובד ראש. אין לך מושג כמה דעותי קרובות לשלך שצריך לעשות מהפכה תודעתית, רגשית, פילוסופית, רעיונית ומה שלא תרצה. ההבדל ביננו הוא בניסוח, בסמנטיקה, ובעיקר בכבוד וביחס לאלו שקדמו לנו, ובזהירות מהפזיזות.
'אמת משלי' נמצאת ועוד איך בז'רגון שלי, הנסיון לצייר אותי באור קצת חשוך ושמרני הוא ממש לא נכון וגם לא לעניין. אתה לא מתייחס לגופם של דברים שכתבתי לך. והאמן לי אמירת דברים מקוממים ללא ביסוס חוץ מזה שהיא לא אמיתית, גם אינה תורמת למהפך שהנך שואף שיקרה כאן באחד הימים.
פתיחות שבעקבותיה מגיעים לדעות מסולפות היא כבר לא פתיחות אלא רפורמה. האמן לי שבצד הש"ס והמדרשים הרב קוק והפרשנים הקלאסיים, אני קורא גם את עמוס עוז וא.ב יהושע שביד שגיא וברקוביץ, וגם מהוגים מחכמי האומות כאפלטון וקאנט אני לא נמנע, ולהיפך אני מתעמק בהם וברעיונותיהם. אבל צריך הרבה זהירות ולא כל דעה או רעיון יפה מותר להיקרא בשם קודש ולהיכנס במחנה ישראל. אני נאלץ לספר קצת על עצמי משום שחרה לי המשפט שהצמדת לי 'אנשים מבטיחים כמוך, שכל האנרגיה שלהם מתועלת לשרשור מקורות "אין סופיים" והעמדתם כאמת סופנית מוחלטת והבלעדית, מבלי אפשרות של אפילו הרהור כל שהו'.
אני משתדל לא לייחס לבר הפלוגתא שלי דברים שאני לא יודע עליהם, שים לב שבדברי אליך אני משתדל להתייחס בעיקר לדעה שהצגת ולא לאדם, מה שלא הרגשתי שנעשה כלפי לכן הרגשתי צורך להגיב. לא הגבת כמעט לגופם של דברים, רק מסביב, לא הוכחת את שיטתך בעומק ובהוכחות משכנעות. במקום זה גלשת לדיונים על השואה ועל חוסר הפתיחות, כביכול, של ברי פלוגתתך.
יכול להיות שעוד יהיו בינינו ויכוחים אבל מבחינתי הם יהיו לגופם של דברים, אם יאמרו דברים שלעתי אין להם ביסוס ו/או שפוגעים באמיתה של תורה, אני אגיב (אם יהיה לי כח באותו זמן), אך לא אחלוק לעולם על עצם היכולת לחדש ולומר דברים שלא נאמרו רק בגלל שהם לא נאמרו.
ואחתום כמקודם "והאמת והשלום אהבו".