[ליצירה]
מוצאת חן בעיני הכתיבה שלך. כמה משפטים בעייתיים: הוא. זה תמיד הוא. מהיום שבו הכרתי אותה הוא תמיד היה שם, ניצב לידה כצל מאיים. מפחיד אותה, מאיים עליה, משפיל אותה.
ואני ידעתי שהיא לא יכולה להתנתק ממנו. שהיא תלויה בו לחלוטין.
או
ולא היה אכפת לנו שאסור. אף אחד לא יאסור אותה עליי. לא יאסור את האהבה על שתינו.
זה הרי כל כך יפה, איך אפשר לאסור זאת?
המשפטים האלה הם האכלה בכפית. לדחוף את המסר בכח, או לדחוף בכח מידע. זה לא טוב; זה הורס את האמינות של הסיפור, קוטע את רצף המחשבה של הקורא וגורם לו להיות מודע לזה שאת מקדימה אותו בכמה צעדים.
העניין הפסיכולוגי - אני חושבת שאפשר לפתח יותר, כי חוץ מזה ש"אסור" לא הרגשתי את האיום.
[ליצירה]
מצא חן בעיני הרעיון, אבל רשימת התיאורים - הסברית מאוד ומייגעת. אפשר להעביר כאב בלי להגיד את המלים כאב, או עצב או פצעים. כשאתה מספר לקורא מה הוא צריך להרגיש, יש לו הרבה פחות קשר עם הטקסט - כי הוא לא מנסה להבין לבד; מה גם שסיפור חיי הדפוקים, עד כמה שהוא מזעזע, לא באמת מושך אנשים לקרוא.
תסדר אותנו. תכתוב כאב ככה שנרגיש כאב, לא שנדע שצריך לכאוב. אל תגלה לנו מה אתה רוצה להגיד.
וזה עובד.
תגובות