[ליצירה]
יש שני סוגים של אלוקים.
השני הוא האידיאל שלנו תמצית התקווה
ותפקידו הוא לשמש נחמה
כותב הרמב"ם שהוא יכול לבכות מלראות שירים שנכתבים על הקב"ה
אבל לא על שיר כזה ניראה לי שהוא דיבר.
ומה הייתי אמור להבין
ניסית לעשות משהו בשביל מישהו
לא ממש הלך לך אבל השתדלת
עד כדי כך שנדמית כקורבן
מצאת את עצמך אפופה בעשן - של סיגריות - סימן למתחים ודכאונות
והוא מצדו במקום להתחשב בהשתדלות
הקפיד יותר
ואף השאיר אותך בהרגשת ניכור מהעולם
ממשיכה כמעין קורבן לנסות
[ליצירה]
אני חש בשיר הרבה מוטיבים ששורשם מכתביו הספוגים קבלה לש הרב קוק
אולי במודע ואולי שלא במודע.
רוב האנשים נוטים לפרש את המילים הללו לפי דרכם של סיפוק צורכיהם הפיזיים או הפסיכולוגים על כל גווניהם.
עצם הקריאה להתעלות האמירה התרחקי מרשע כאילו כיוונה הוא לטוב. כל אלו דברים שמאוד קשים לי.
ההשפעה החברתית היא שכל חברה בעלת ערכים מסוימים מאמינה שהצדק איתה.
לי ניראה שהצדק לא נמצא עם אף אחד אף לא איתנו.
ואומרים שה' השליך את מלאך האמת לארץ ואמרו לו המלאכים ככה אתה מבזה תכשיט שלך את האמת הכוונה לתורה שהוא הוריד אותה ארצה לבני האדם.
והוא ענה להם כך רצוני שאמת מהארץ תצמח והכוונה שנתינת התורה לבני האדם היא ביזוי לאמת מכיוון שאף בנאדם לא יכול לדעת את האמת. ראי הלכות דעות לגבי משה שגם הוא לא ידע את האמת.
לכן אף אחד לא יכול להחזיק בדגל שהאמת איתו אף לא אנחנו. אין אנחנו מעל לאף אחד אף לא קדושה ולא ניצוץ של קדושה אלא כמאמר משה ואהרון - ואנחנו מה?.
[ליצירה]
נהניתי לקרוא הכל זורם ומוכר ללב.
רק חבל שמעטת בפיוטיות מבחינת הצד של העולם שמתפרש לפנייך כמו החלק שאומר כבר לא מעיזה להביט לשמים שם כוכבים מנצנצים
הפיוט של העולם שעומד מול המחבר מעיד על המחבר עצמו.
תגובות