[ליצירה]
איזה יופי העברת רעיון שניראה פשוט אך כמו כל דבר שעושים החיים תמיד יש לו כמה רבדים והצלחת להציג את הרעיון שכולם מתעסקים בו מהרובד היומיומי דרך רובד עמוק יותר שכאילו קרוב יותר למקור התחושה
ממש קיימת פסוק
הווי ממעט בדיבורו ומרבה בעניינו
[ליצירה]
את מתארת את מה שאנחנו בצביעות שלנו קוראים לו מהלך החיים שלנו שבנוי כולו מזכרונות שנשכחים חוץ ממתי שזה נוגע לכבוד ולצרכים שלנו.
ולא בצורה הכי יוצאת מהכלל יותר משחק מילים שלא משיג תמטרה שלו
[ליצירה]
טוב שאמרת לא רואה חיים יפים לעומת הרבה כאלו שפשוט מודיעים לנו שהחיים לא יפים
כך אפשר לראות דברים מנקודת מבט שלך
כשקראתי תשיר הרגשתי בילבול בעצמי
אולי זה תוצאה של טיבו של השיר
אולי פשוט יש בי חלק שמזדהה עם הרעיון שלו
חבל רק שלא המשכת בקו הזה גם בתוכנו של השיר
למשל כשהודעת לנו שהעולם הזה מלא סודות מוזרים
למה לא לכתוב פשוט איזה סוד מוזר
דוגמא משיר של בוב דילן
עכשיו כל הפושעיםבעניבות ופרפרים חופשיים לשתות מרטיני ולראות את השקיעה בשרובין יושב כמו בודהה
בתא של 3 מטר מרובע אדם תמים בגיהינום של החיים
הינה אולי דבר כזה עלול לעורר מן המבט הזה.
תמיד עדיף לדבר על דבר שגורם לתגובה ולא על התגובה עצמה משום שאם תתאר תתגובה אני אוכל לומר כן אני הרגשתי כך אבל אם תתן אירוע שמעורר את התגובה שאתה מדבר עליה אני אוכל לומר כן אני מרגיש ככה. ואני אדע בדיוק על מה אתה מדבר.
[ליצירה]
[ליצירה]
זה לא רק לך אלא לכל מי שקורא.
המשורר הוא זה שיכול במקום לתאר את הגיגי לבו בצורה צורמת בנויה פה ושם מתחרזת וכולי..
הוא יכול פשוט לתאר את העולם שהוא מתנסה בו בחושים שלו. ואותו עולם שהוא מתאר כבר יספר בצורה הרבה יותר עמוקה על עשתונותיו האמיתיים.
כיוון שהדיבור לעולם יצמצם את ההבנה לנבכי תודעתו של אדם בעוד שהתיאור החושי יפנה ליכולת האינטואיטיבית של האדם להזדהות עם נפשו של אדם אחר ולדעת אותו.
בכל מקרה רוב השיר הזה בנוי מתיאור מחשבות במילים.
תגובות