[ליצירה]
אור, זה ממש טוב.
הבית הראשון יהיה מושלם עם תיקון קטן (במסר).
הסוף, כואב יותר מסתם חשיפה. עפרא דארעא
זה מקום דריכה, מבטא חוסר חשיבות.
הדובר בשיר מקפל המון רגש בבית הראשון,
ובסוף מבטא תחושת השפלה.
אור וטוב ויופי.
[ליצירה]
עיצוב השיר נפלא ואני נהנה גם מלהסתכל על השיר ולא לקרוא אותו בלבד.
לגבי התוכן, אני תוהה האם להבין זאת כבהקשר של המגילה - אבדתי למען השגת המטרה, או אבדתי משום חוסר היכולת להגיע אליה. אופטימי או פסימי? ההקשר אליו את רומזת מרמז על אופטימיות, אך צואת השיר עצמו - להיפך.
[ליצירה]
האמת-
האמת שאף פעם לא חשבתי על "אחר" מהקודת המבט הזאת. (למרות שהמליצו לי לקרוא את "כעלה נידף")
המחשבה של "בדה לך דת" היא קצת קשה לעיכול- מפחיד לחשוב על זה, שאולי בכל זאת זה נכון- אפילו כשאני בטוחה שזה לא כך.
סתם תהיתי, לא קצת מוזר שאלישע בן עבויה מכיר ציטוטים מהכוזרי? זה קצת אחרי זמנו...
בכל מקרה- יופי של קטע:)
תודה.
יום טוב!
[ליצירה]
קצת אחרת, לפחות לפי מה שאני יודעת זה שהפרשנים משאירים את אסתר בתוך הארמון. דריוש המדי במסורת הינו בנה של אסתר ואחשורוש (על זה נאמר "כאשר אבדתי אבדתי", שמעתה והלאה היא אינה יכולה לחזור למרדכי כי זה נעשה מרצון). דריוש הזה הוא זה שנותן אפשרות לבנות שוב את המקדש השני אחרי שכורש מתחרט ומפסיק את בנייתו. חז"ל תולים את ההסכמה הזאת בקשר (חיבה) ליהודים באסתר.
ובקשר לכלל ולפרט- זה עדיין קצת עצוב למרות שזה נכון בכללי, לעיתים אנשים גדולים צריכים לסבול למען עם.