[ליצירה]
בשביל לצמוח לא צריך הרבה,
רק צריך להפסיק לעצור כל הזמן.
זה לא כ"כ פשוט ללמוד. אבל הנה, זה כנראה קורה.
וכמו תמיד, את מתארת את זה נפלא.
____
ותודה לסוכן האישי.
[ליצירה]
יפהפה
ומזל שעובדת איתי מושבניקית, שבמקרה לימדה אותי לפני כמה ימים מה זו באלה.
מעניין ה"כמו" שלך. כשאת כותבת "זה כמו לשכב פרושת אברים" וכו' אפשר לחוש בחדות שזו לא סתם מטאפורה, אלא שבאמת ניסית ואת יודעת שזה כמו.
[ליצירה]
הוי, רעיה,
זה ממש מפחיד.
מפחיד שאי אפשר לכבות.
מפחיד שאי אפשר להגיע אליו.
ולכל אורך הקטע נדמה היה שהנה וזה מתאפשר ושמול הרצון החזק הזה כלום כבר לא יכול לעמוד
אהבתי ממש. אהבתי את הירוק. זה יפה. שבוע טוב.
[ליצירה]
ילדה-
.........
פשוט אין מה להגיד....
איך ..את...את כלכך היטבת לבטא, מה שכולנו מנסים להבין,
נפש אחת.....
|הדמעות מציפות את העיניים, המסך מטושטש|
...וואו...
ריך לקרוא את זה שוב, וצריך שכולם יקראו את זה... כל העולם...
אור וטוב.
[ליצירה]
ממש ממש מקסים. דרך הבנייה של הדמויות, בעיקר של יונתן, פשוט יפהפיה. והשורההאחרונהנפלאה בעיני.
ואםאפשר, שאלה- האם בחירת השמות, דוד ויונתן, היתה מכוונת?
[ליצירה]
אחח,
התגעגעתי עמוקות.
אני אוהבת כאלו, סיפורים שהולכים עד הסוף עם המשמעות שלהם. ז"א - הוא ימחק את הפרצוף שלו בשביל לא לוותר עליה. זה גם לוקח ביטויים ומכריח אותנו להסתכל עליהם מנקודה אחרת. מוחלטת יותר.
תחזור, רסיס.
[ליצירה]
[ליצירה]
........
......
אין לי מילים להגיב,
לא צריך מילים.
לפעמים הן סתם נורמה שמישהו קבע,
שכדי להגיד למישהו משהו כדאי לעשות את זה עם מילים,
לפעמים לא צריך מילים.
אתה חושב, שיבין לבד.
הוא יבין לבד הרי.
ואז יוצא שאתה כותב שבע עשרה אלף שלוש מאות שמונים ותשע מילים בנסיון להסביר למה לא צריך מילים.
[ליצירה]
או,
לפרוש הכל על השולחן ולהגיד את המצב בדיוק.
איפה, איפה הוא? לאן הוא נעלם, הרי הרגע הוא היה פה....
וזה נכון כ"כ,
שהשאלה היא תפילה
אבל לפעמים היא פשוט לא מספיקה.
אהבתי מאוד..
[ליצירה]
הלך -
אז כשכתבתי את זה (וואו, זה היה מזמן... חבר'ה, אל תסתכלו עלי ככה, אני ממקימי האתר!) בניתי את השיר הזה לפי סדר, מקווה שהנמענת תבין מה אני רוצה לומר לה (וזה המקום להגיד: לא כתבתי את זה בשבילי).
אז לאלה שמתייסרים בגלל אהבה יש "ששמחים עם מה שיש, ולא עם מה שאין", ואני לא יודעת אם היום הייתי כותבת דוקא את השורה הזאת.
אני חושבת שגם לא הייתי משתמשת במילה "מתייסרים".
[ליצירה]
....
יפה ממש!
יש כאן את כל הצדדים של התרגום, היפים והקשים, ואיך שזה מוסיף עוד רובד להסתכלות.
ואפשר אפילו להרחיב מעבר לתרגום של טקסט, בתפיסה הזאת שהאדם הוא רק צינור מהמקור לחוץ, והרי קיבלת את משמעות החיים.
אני אהבתי את העניין עם הנהר.
וגם את כל השאר.
מאוד.