[ליצירה]
שאלת השאלות...
ענית בצורה יפה ומיוחדת.
אהבתי בעיקר חידלון או מילוי יעודו.
תודה לך.
[ליצירה]
[ליצירה]
פעם שאלתי את עצמי מהי הדרך הנכונה לעבוד את ה'.
מישהו בטוח צודק. למישהו יש את הדרך הנכונה.
אבל בסוף הבנתי ש
"כל אחד ואחד מיוחד בעל כוחות שונים
בעל סיפור שונה
כל אחד מספר בדרכו
הייחודית רק לו
את תהילות אל עולם"
כמו המשל של החפץ חיים על צבא המלך.
לכל אחד תפקיד שונה.
וזה מה שיפה!
איתי, אהבתי את השיר.
[ליצירה]
איזה מותק של סיום!!
דינגו זה סוג של דרקון, לא?
(מתכנית הילדים "הזעפן") :)
הסיפור עצמו- חביב, לא ממש הבנתי את הקטע עם בוקה ומבולקה, אם כי נהניתי מהמקוריות שבמציאת השמות ובעלילה.
סוף הסיפור, הענן המתקרב, ממש ריגש אותי.
[ליצירה]
למה לפחד?
סנקה יש לי לבשר לך שחז"ל חולקים עלייך...
כתוב שהקב"ה לעולם לא ירד מתחת ל10 אמות מהשמים.
וההפך - שלעולם אף אחד לא עלה למעלה מ10 אמות מהארץ.
רואה עולם זה פשט, כלומר עולם, ולא מה שמעבר.
נראה שיש יוצא מן הכלל וזה הר הבית ששם המציאות היא ניסית, ובכל אופן יש כביכול מציאות של הסתר.
לפחות מנקודת מבטם של הרואים בזה העולם...
[ליצירה]
אוי
רדף השיג - אתה נמצא במקום מאד עצוב.
צר לי עליך.
היהדות איננה מונותאיזם, וגם איננה פאנאנטאיזם.
האמנם פאנאנטאיזם זו הגישה הפילוסופית הכי קרובה ליהדות, אבל ההבדל בין הפאנאנטאיזם ליהדות זה שפאנאנטאיזם זה פילוסופיה (ניתוח מתים) ויהדות זה חיים.
לגבי השפינוז ודעימיה - בידוע שטבע גי' א-לוהים.
וששם א-לוהים איננו השם הכי גדול בו מתגלה הקב"ה בעולם..
יש גם שם הוי-ה!
לגבי הערה שלך על יצירה אחרת - דרכה הגעתי לכאן - לומר שתאוריית הקוונטים בורחת / דוחה דיונים זה פשוט לא נכון - היא מסתכלת על הטבע, המומה, בולעת את רוקה, מבטלת את דעתה ומתארת את מה שהיא רואה לנגד עיניה, בצורה הכי פשוטה - ענווה.
איינשטיין לא הצליח, 'הטבע לא משחק בקוביה' - טען הוא בייאוש, וצדק.
כמעט.
למה לדעתך כ"כ הרבה פיזיקאים נחלצו חושים לתת הסברים פילוסופיים לתאוריית הקוונטים?
זה נושא די משעשע - בעיקר למי שמכיר את הפילוסופיה של המדע - מה שחשיפת תאוריית הקוונטים עשתה שם.
בכלופן - בני האדם הרכינו ראשם, הורידו קצת מהאגו, והמשיכו הלאה..
אכן אתה חכם, אך מעט משוחד, החלטי מידי, מנתח מהר מידי - כמו הפילוסוף - או שכך או שכך - ואינו רואה שהשכל מטעה, שיש צדדים נוספים מלבד מה ששלו הראה. בהצלחה.
[ליצירה]
חשוב מאוד
כל יצירה שאפשר ליצור שתצטרף למערכה נגד הרישעה תרשם לעד בספרי ההסטוריה של האדם ובספרי מרום
"תמיד עיני ה' א-לוהיך בה מראשית השנה עד אחרית השנה"...
[ליצירה]
מצטרף דווקא לפלוני
אנחנו לא בני נח. אנחנו בני אברהם יצחק ויעקב.
'לא נח לי' לא משנה!
ואפילו יותר מזה - ביקש יעקב לישב בשלוה - קפץ עליו רוגזו של יוסף.
וכן צדיקים אין להם מנוחה לא בעולם הזה ולא בעולם הבא.
באנו כדי לעבוד פה ולא כדי לנוח.
אולם כעידון משהו להנ"ל נביא גם את הרמב"ם - לא בלשון קדשו - שאומר לגבי אכילה - וכן לשאר דברים - שצריך האדם לשים ליבו לא לחוש הטעם אלא לטיב האוכל לאיכותו ולמה שהאוכל ייתן לו, ואם זה יהיה גם טעים - אדרבה אין בכך שום פסול. אבל בהחלט - זה לא העיקר.
מקווה שנפתר לך חלק מהדילמה..