הרעיון נולד מתוך איזושהי "אלת הצדק" מיטולוגית, לא זוכרת איזו או מאיפה בכלל, אבל מצא חן בעיניי כל הרעיון העיוורון\ראייה - היחס לצדק שהיא הייתה אמורה להביא לעולם. לדעתי זה ביטא יפה את ההרגשת החוסר אונים מול אלים עוורים, שלא רואים את מצוקתם בדרך שלהם... בקיצור, משהו בסיגנון "ניסתרות הן דרכי האל" בנוסח פגאני.
שבוע טוב!
מפחיד.... אבל מצוייר טוב...
האם מה שאסף כתב נכון מבחינת המסר המקורי שרצית להעביר? בכל מקרה התחברתי למסר שלו גם כן... מועבר בצורה יפהפיה בציור, אם כי מפחידה ומצמררת...
סוסה - אין לה עיניים. כל מה שהיא צריכה זה להושיט יד ולקטוף זוג עיניים, אבל היא (כמובן) לא רואה את הכדורים הצפים סביבה.
זה יכול להיות משל נוקב על חוסר האונים של האדם ('הייתי יכול להירפא מקוצר דעתי אם הייתי מספיק חכם כדי להתעלות ולהחכים, אך קצרה דעתי...' וכן הלאה)
זה גם יכול להראות מצב של אדם המרגיש כמו בובת ראווה - כולם מסתכלים עליו, בוחנים כל פרט, והוא חשוף לפניהם בחוסר אונים, ואפילו לא יכול לראות את הבוחנים אותו.
ואפשר לראות את הציור כמו שהוא - תיאור יפהפה של חלום רע.
אהה...
מקסים.
העיניים כנראה אמורות להיות כאלה אפלות.
הרישומים שלך מדהימים.
אכן, אפשר להוציא הרבה רעיונמות מהיצירה. הלכתי לפי דעתו השנייה של אסף עוד לפני שקראתי אותה.
תודה!
מיי היקרה לי זה נראה עיוורונו של הצדק למרות,
כל העיניים שסביב, כאילו והצדק רואה את הכל
ונראה בכל מקום. כי גם הצדק מעוות הוא.
חצי מפניה אומרים כן והחצי השני אומר לא.
הכל כאן ממש בצורה מושלמת רק דבר אחד:
השיער,מה קורה עם השערות זו לא מברשת חמודה!
תעבדי על נושא השיער, פשוט תתאמני על זה,
תאמיני שיש לך את זה.
מצויין ממש טוב מאד.
חיים
[ליצירה]
הרעיון נולד מתוך איזושהי "אלת הצדק" מיטולוגית, לא זוכרת איזו או מאיפה בכלל, אבל מצא חן בעיניי כל הרעיון העיוורון\ראייה - היחס לצדק שהיא הייתה אמורה להביא לעולם. לדעתי זה ביטא יפה את ההרגשת החוסר אונים מול אלים עוורים, שלא רואים את מצוקתם בדרך שלהם... בקיצור, משהו בסיגנון "ניסתרות הן דרכי האל" בנוסח פגאני.
שבוע טוב!
[ליצירה]
מפחיד.... אבל מצוייר טוב...
האם מה שאסף כתב נכון מבחינת המסר המקורי שרצית להעביר? בכל מקרה התחברתי למסר שלו גם כן... מועבר בצורה יפהפיה בציור, אם כי מפחידה ומצמררת...
[ליצירה]
יפה. הזכיר לי סיפור שאולי אני אכתוב פעם..
האמת, אני לא שמתי לב שיש לה בעיה בעיניים, כי יש שם קוים עגולים בפנים, ויש לה יותר מדי הבעה בשביל עיוורת.
[ליצירה]
סוסה - אין לה עיניים. כל מה שהיא צריכה זה להושיט יד ולקטוף זוג עיניים, אבל היא (כמובן) לא רואה את הכדורים הצפים סביבה.
זה יכול להיות משל נוקב על חוסר האונים של האדם ('הייתי יכול להירפא מקוצר דעתי אם הייתי מספיק חכם כדי להתעלות ולהחכים, אך קצרה דעתי...' וכן הלאה)
זה גם יכול להראות מצב של אדם המרגיש כמו בובת ראווה - כולם מסתכלים עליו, בוחנים כל פרט, והוא חשוף לפניהם בחוסר אונים, ואפילו לא יכול לראות את הבוחנים אותו.
ואפשר לראות את הציור כמו שהוא - תיאור יפהפה של חלום רע.
[ליצירה]
אהה...
מקסים.
העיניים כנראה אמורות להיות כאלה אפלות.
הרישומים שלך מדהימים.
אכן, אפשר להוציא הרבה רעיונמות מהיצירה. הלכתי לפי דעתו השנייה של אסף עוד לפני שקראתי אותה.
תודה!
[ליצירה]
מיי היקרה לי זה נראה עיוורונו של הצדק למרות,
כל העיניים שסביב, כאילו והצדק רואה את הכל
ונראה בכל מקום. כי גם הצדק מעוות הוא.
חצי מפניה אומרים כן והחצי השני אומר לא.
הכל כאן ממש בצורה מושלמת רק דבר אחד:
השיער,מה קורה עם השערות זו לא מברשת חמודה!
תעבדי על נושא השיער, פשוט תתאמני על זה,
תאמיני שיש לך את זה.
מצויין ממש טוב מאד.
חיים
[ליצירה]
תגובות
היי.
תודה רבה על התגובות המחמיאות.
ערוגה, כן זה פחם. אני עוד לא ממש יודעת להשתמש בטכניקה זו, אבל משתדלת ללמוד בעצמי, כשיש זמן.
תמי, צודקת, האף חסר עומק, אני אשים לב לזה בהמשך, תודה.
יוסף, זאת אף אחת מסויימת. כרגיל, התחלתי את הציור ונתתי לו להחליט בעצמו לאיזה כיוון להמשיך, רק הסתכלתי בסוף והחלטתי כמו מה זה נראה לי, בשביל הכותרת.
עומר, באמת ניסיתי להשקיע בשיער, ובזוית עיניים חדשה, איזה כיף ששמת לב. תודה
אשמח לשמוע עוד ביקורות!
[ליצירה]
הכי הצחיק אותי דווקא הפרט בקטן של המוזיקה המתנגנת בפסנטר "טו מדרה קואנדו טה פריו"... דווקא את זה?!?!? אני מבינה שיש לך שריטות בנושא הלדינו...
ואגב, למי שזה מעניין אותו, המשפט הארוך "אוי נו טיינן וורגואנסה, לאס טטס לאס טיינה אחוארה, אנטס סה מטייאן בומבאס אן לוס סוטיינס אי אגורה? נו קידו לוגאר, אח אח אנדה אסטאן לאס דאמאס קון אל קוקו אי אל סראפאן" זה "אוי, אין לך בושה, ..(מצונזר : ).., איפה הבחורות ההן עם הקוקו והסרפאן"
סחטיין על הספרדית שלך!
[ליצירה]
הההם, בתור ציונית מושבעת, קצת קשה לי לא לפתוח את הקופסת "דברים לא יפים שיש לחשוב טוב טוב לפני שאומרים אותם". העולם מחולק לקבוצות. זו מציאות. מאוד נחמד היה לגור בגן עדן. מה לעשות, אכלו מהעץ. אפשר להעביר את הנצח בלשיר שירי געגועים לגן, וכמה שצריכים להתנהג כאילו ששום דבר לא השתנה, והנחלים עדיין זורמים עם יין, והץ פרי נותן פרי... הברירה הטבעית האבולוציונית כבר תדאג לאנשים האלה.... לפני שישים שנה היו כמה חברה באירופה שחשבו שאם הם ממש יתעלמו מההבדלים בינם לבין השאר, הם ייעלמו. (עיין ערך "מה קרה להם בטרבלינקה"). הציונות, אותה בגברת שאתה טוען שצריכה שתנוצח, זה אותם האנשים שהחליטו להתמודד עם המציאות הקשה, וסופסוף לפעול בכיוון מעשי. ע"י כיבוש. ע"י מלחמות. כן. אחרת היינו עדיין מנסים לשכנע יפה את עבדל יאסר אל חוסייני, במכתבים מתחננים, כמה שכדאי וזה בעצם רק פאייר, שנקבל כמה חלקות אדמה כאן.
כשמנסים לעשות הסכם שלום, דואגים שיהיה מספיק נשקים כדי להוצי אותו אל הפועל.
"אוטופיה" זו תאוריה מאוד יפה. אבל מעשית, כללי האבולוציה עדיין תקפים.
אחוות עמים תושג בדרכים שלא דורשות שמשהו, מישהו, או אפילו רעיון - ינוצח.
[ליצירה]
טוב, אז מצד ימין למעלה - "לביא זוהר", "סומסום הפתח", "נמלה" ו "כרובי". "קנטאור", "ירושלמי", "בוסקילה", "אוסף טרמפיסטים", "צל של עצמי", "ישי שור" (בתוך "דוידס", אבל לא רואים בגלל הסריקה.. ) "ממזר פרחים", "מרק דגים", "ציידת חלומות", "עוף עם פלאפון", "wild rose, "דב (אביב וסתיו)", "החתלתול של שרדינגר", "יוסף שמח" ובפינה למטה - "אחת מהצד".
המשך שבוע טוב....
תגובות