קטגוריית ציטוט עוד קיימת, כלומר- מה שפרסמו בה לא נמחק, אבל אי אפשר להוסיף נוספים. אני יודעת כי כשנרשמתי לאתר שאלתי על זה את מנחם.
ומגן- חיפשתי בשבילך. את הציטוט אמר ג'ון דריידן. אחלה אתר, "בין המרכאות". ממש מעולה. שוב תודה לאור^-^ שהביאני עד הלום.
[ליצירה]
קטגוריית ציטוט עוד קיימת, כלומר- מה שפרסמו בה לא נמחק, אבל אי אפשר להוסיף נוספים. אני יודעת כי כשנרשמתי לאתר שאלתי על זה את מנחם.
ומגן- חיפשתי בשבילך. את הציטוט אמר ג'ון דריידן. אחלה אתר, "בין המרכאות". ממש מעולה. שוב תודה לאור^-^ שהביאני עד הלום.
[ליצירה]
רן*
חלילה. איני מתיחס בהתנשאות כלל. האמת שלצערי אני בהחלט מודע לצורך החשוב הזה ובי בהחלט ניתן לחשוד במיליטנטיות יתר.. בשילוב שכלי כמובן..
לכן בא ההמשך: האוחז בנשק חייב להיות מודע לעוצמה הנתונה בידו ולהשתמש בה בתבונה. כאן נכנס הטוהר. ערך עליון אם תרצה. הפעלת שיקול דעת והבנה והפרדה ברורה בין הצורך והכורך לבין גחמה..
[ליצירה]
רן*
א.כן. זה נפסק.
ב.נכון שנשק נועד להרוג את הרע אבל אם תשתמש בו נגד הטוב הוא יהרוג גם אותו. הוא אינו יכול להבדיל. זהו תפקידו של האוחז בו.. [וכבר אמר מישהו"נשק אינו הורג אנשים. אנשים הורגים אנשים] לכן הטוהר שייך באוחז ולא בנאחז..
ג. לגבי הפתיחה הזכרת לי: בהפסקת אוכל-אוכלים.
בהפסקת שתיה-שותים.בהפסקת עישון-מעשנים,ובהפסקת אש? נכון.. יורים..
[ליצירה]
רן*
נשק הוא כלי משחית. למצוות שחיטה כידוע לך יש הרבה סייגים. גם להריגת אדם? נכון שהרמב"ם אומר - בשעת מלחמה,טוב שבגויים הרוג- אבל זה רק מכורח. זו אינה טהרה. עובדה גם ש"כהן שהרג את הנפש אינו רשאי לשאת את ידיו.." אז היכן היא הטהרה שבהריגה אותה ציינת?
תגובות