י-ה אכסוף,
ואתהלך לי בשווקים,
אתבונן מסביבי.
אצעק,
בתוך תוכי פנימה,
אייהָ?!
היכן מסתתרת היא?
מדוע אחרו,
פעמי מרכבותיה?
חכמות שרותיה.
תענינה.
אך אני כחירש,
איננו שומע,
ואינו מדבר.
רק זועק במר לי:
אייךָּ??
נעם שבת.
לא התכוונתי לשבת במובן של "יום השבת", התכוונתי לשבת במובן העמוק יותר שלה - נעם שבת. ולכן, אפשר להבחין במטאמורפוזה שעוברת מ-שבת, ל-נעם שבת. מלשון נקבה, ללשון זכר.
כי בעצם, שני הדברים - חד הוא.
אני אנקד את האייך. זה בעצם אייךָּ..
יותר מובן עכשיו?
למי אתה צועק.
אל השבת? הרי היא, כהגדרה של היום השביעי בשבוע, קבועה ובאה תמיד, לא צריך לקרוא לה. היא תבוא גם אם אתה נוסע בה בשבת לאכול צ'יזבורגר.
אל אווירת השבת? הנֹעם?
בשווקים זה כמו אילו היה לי כוח הייתי יוצא לשוק, הייתי מכריז ואומר - שבת היום לה'.
אבל פה זה נשמע שונה. לא יודעת. למי אתה צועק.
[ליצירה]
עדי,
לא התכוונתי לשבת במובן של "יום השבת", התכוונתי לשבת במובן העמוק יותר שלה - נעם שבת. ולכן, אפשר להבחין במטאמורפוזה שעוברת מ-שבת, ל-נעם שבת. מלשון נקבה, ללשון זכר.
כי בעצם, שני הדברים - חד הוא.
אני אנקד את האייך. זה בעצם אייךָּ..
יותר מובן עכשיו?
[ליצירה]
לא הבנתי עד הסוף
למי אתה צועק.
אל השבת? הרי היא, כהגדרה של היום השביעי בשבוע, קבועה ובאה תמיד, לא צריך לקרוא לה. היא תבוא גם אם אתה נוסע בה בשבת לאכול צ'יזבורגר.
אל אווירת השבת? הנֹעם?
בשווקים זה כמו אילו היה לי כוח הייתי יוצא לשוק, הייתי מכריז ואומר - שבת היום לה'.
אבל פה זה נשמע שונה. לא יודעת. למי אתה צועק.
[ליצירה]
שוב..
שוב.
טובי, אם אתה חושב שהשירים של שי אכן גרועים, תאמר לו מדוע. אל תסתתר מאחורי רדידות כזאת של "גרוע" וזהו. אפילו נקודה לא שמת..
בקיצור, תנמק.
[ליצירה]
שנון...
כל רודפיה השיגוה.
בין המצרים
בת בבל השדודה
היאך תעז ותרים פניה
מעפר מקום מקדשנו.
עיננו כלות אל עברו
ההר השמם
שועלים הלכו בו
הר ציון ששמם
ששמם.
-- השיר נכתב ממש לא ברצינות ולא מתוך רגש. אלא מתוך כוונה ברורה לייצר שיר קיטשי --
[ליצירה]
הממ...
אכן, אסור לפספס.
אך אני בספק אם מישהו ביקום הזה עוד לא נחשף ליצירה הנ"ל.
המכתב רץ כבר שנים בבנ"ע, עזרא ואריאל, פשוט כבודו החליט לפרסם אותו גם כאן, אף על פי שאיננו הכותב..
יפה.
תגובות