[ליצירה]
ויש אומרים, אמר להם הקב"ה אף על פי כן יבוא,
אלא שראה הקב"ה שאם בא עתה רוגמין אותו באבנים ואמר: עדיין אינם מוכנים לו.
("אתם פנאטים משיחיים! רוצים מדינת הלכה! אתם רוצים להפוך את המדינה לאיראן!")
[ליצירה]
אשכרה נעשית תורה כשתי תורות.. התחלנו להסתפק בקריאת התורה ואת עיקר הלימוד אנחנו לומדים מהספרים החדשים עם הגירסאות שלנו... בעזרת ה' נחזור לתורה ההיא, האחת!
והמדרש כתוב יפה, ראוי שיכנס בין שאר המדרשים..
[ליצירה]
חוצפה.
"ראוי היה יום ה' באייר שהוכרז בו על הקמת המדינה שיעשה בו נס ויופיע המשיח"? מה כל כך "ראוי" בו? המסגרת המוסדית והשלטונית של המדינה אינה יהודית, למרות שיוסדה ומנוהלת ע"י אנשים ממוצא יהודי. ונראה מגמת פעולותיה של המדינה נוגדת את מגמת הגאולה ולא מקדמת אותה.
ו-שמע, הקביעה הזאת, שנתת לה ע"י העיצוב החיצוני מעין תוקף של אמת מוחלטת כמו דברי חכמינו, הקביעה שכביכול היה ראוי שמשיח לא יבוא ח"ו כי יש כאלה שאינם "אומרים שירה" והלל על הקמת אותה ישות שלטונית שתיארתי לעיל, הקביעה הזאת היא ממש חצופה!!
[ליצירה]
מעניין מאוד. ועוד יותר עם הסברך.
יש פה כל מיני דברים לא תואמים כמו משקל וכו'
אך את זה אני אשאיר למביני דבר.
יש פה משהו מיוחד ללא ספק.
תודה לך.
[ליצירה]
הוא פונה אלינו
כמובן, ובכך למעשה עוסק כל השיר ("ואמר אליו:"). אבל הנקודה הסופית, הפניממית היא נקודה של דממה, של עצירה ואליה צריך להגיע.
אי אפשר לשכנע את מי שנעקד לסלוח לעוקד, אלא חייבים לחכות בשקט עד שישתכנע מעצמו, כפי שה' מחכה לנו כבר אלפי שנים. רק מתוך הבנה שאנחנו מחכים אפשר לפנות החוצה.
[ליצירה]
רעיון מעניין מאוד.
"הביאני לשם, הניחני" - לאן? הוא כבר הביא אותו והדליק את המדורה, לא?
הזכיר לי את השנא הבוער.
מה הכוונה "אל תנוע"? במה זה דומה לקב"ה ולמה זה נצרך עכשיו?
מקווה שלא הגזמתי בשאלות (כן הגזמתי, מקווה שתסלח).
[ליצירה]
שמע נא אדם לא פשוט פתרוני,
אם צדקתי אלבש בגדי שש עם שני.
אך גם אם טעיתי זה לא נורא,
תמיד אפשר לשאול את המורה.
אמור לי האם יש יקר מחבר?
את זאת היה על התם לברר.
וגם החכם שלמערות נשלח
להתבודד ולחשוב על התם האח
לא יפגשו מסלולים מקבילים,
מסלול יחיד לא נפרד עולמים.
אם זאת לא יבינו החכם והתם,
לא יפגשו דרכיהם לעולם.
[ליצירה]
חמוד ומצחיק
קראתי פעם טענה, שבעל החיים החכם/השולט בכדור הארץ הוא החתולים - שהצליחו למצוא סידור נח ביותר. בני האדם עובדים ומרוויחים ומשלמים כסף בשביל אוכל לחתולים העצלנים. לא שוווה?
[ליצירה]
נראה לי
שהבנתי את הרעיון הכללי על עמ"י, ואני מצטרף לתפילה: "מי ישקנו מי הדרור". לא הבנתי איפה נכנס הזמן ושלשלאותיו לענין, ומה המשמעות של "גאולה קטנה"... (ד"א, 'אדאה' רומז למילה 'אידאה'?)
הערה צדדית: נראה שהתכוונת לכתוב 'קודקודנו', ולא 'קוקודנו'.
[ליצירה]
שיר חזק וחד
והצמצום במלים מגביר את התחושה הקשה בקריאה שניה ושלישית.
לא יודע אם התכוונת לכל המשמעות, אבל לפעמים מה שבאמת חסר, זו היכולת להבחין בכך שהמלאכים בוכים, כאשר האדם בטוח שהוא מבצע את דבר האל.
[ליצירה]
מעניין
לא התחברתי לשיר מיד, אבל אחרי כמה קריאות נהניתי ממנו. בניגוד להרבה שירים, אהבתי את הסטת השורות שעשית, הסטת במקום שצריך וזה התאים מאוד.
את הסוף אהבתי מאוד, אבל נראה לי שיש מקום לשיפור בהתחלה.
נ.ב. באמת "מאיפה יהיה לנו רוח"?
[ליצירה]
אהבתי מאוד
דימוי נפלא, ומשחק יפה איתו.
הערות: א. העימוד הממורכז מיותר לטעמי. אני לא מבין מה הוא מוסיף.
ב. העירו על סימני הקריאה. לדעתתי עיקר הבעיה היא שסימני הקריאה באים ברצף, שאינו מאפשר לקרוא אותם בצורה נוחה, ופוגע בשטף הקריאה.
[ליצירה]
עיצוב השיר נפלא ואני נהנה גם מלהסתכל על השיר ולא לקרוא אותו בלבד.
לגבי התוכן, אני תוהה האם להבין זאת כבהקשר של המגילה - אבדתי למען השגת המטרה, או אבדתי משום חוסר היכולת להגיע אליה. אופטימי או פסימי? ההקשר אליו את רומזת מרמז על אופטימיות, אך צואת השיר עצמו - להיפך.