[ליצירה]
והכי אהבתי? את ההיפוכונדריות של דורון, שהוסיפה לכל הסיפור הזה מימד מחויך, וגם ניחוח של מציאות אמיתית, כזו שבה הגיבורים לא מושלמים.
סיפור חמוד.
[ליצירה]
ידידה חביבה,
משפט המפתח בשיר המקסים שלך הוא: "דֶּרֶךְ לִי עוֹד אֲרֻכָּה".כמו שאמר הרמב"ם: "הכל צפוי והרשות נתונה".
אם תשימי לב לשמי, את רק בתחילת הדרך והכל עוד פתוח. הנכון הוא לצַפות לעזרת ריבונו של עולם, אבל הוא יכול לעזור רק למי שיודע לעצב את שיעור קומתו. התובנה הזו היא העזרה הראשונית שהוא נתן לך. וככל שתרבי להשתמש בה ותבני במו ידיך את דמותך כך תקבלי יותר תמיכה ועזרה.
והמתנה הכי חשובה שקיבל כל הדור שלך היא הזכות לשאול שאלות. בצעירותי היו רק תשובות גם לשאלות שלא נשאלו. כתבתי סיפור דמיוני לילדים ולמבוגרים כאחד שבו אב מלמד את בנו:" אם תלמד לשאול את השאלות הנכונות, התשובות יבואו מעצמן". אז יש לפניך עוד דרך ארוכה אבל מספיק זמן ללכת בה נכוכה, ואם תשכילי לנצל את הזמן, מובטחת לך העזרה.
בהצלחה בא בימים
[ליצירה]
העימות הזה בין הרגש האישי - לא הכרתי איש ב"ה, לבין הרגש הכללי - שוב נפלו בנינו ובנותינו, אכן קורע את ליבנו שנות דור.
ימים כה שחורים, בהם קרוב הופך קרבן
שכן - בו נשמתו כבר לא תשכון,
חבר - גופו נפרד מנשמתו,
וסתם בן ישראל - אח לדרך, לעם, למשפחה.
נדמה לי שבדור הזה, רואים אנו, למרות קהות החושים, עד כמה קטן העם, עד כמה פגיעה באחד - גורמת לשני לקרוס.
[ליצירה]
איך אני אוהבת את זה... שפה עדינה, הבנה לעומק האישיות, עלילה קלילה וזורמת ותאור של חיבה טהורה ומתוקה מדבש...
אני כבר מחכה ל"והם חיו באושר ובעושר ד'"! (למרות שאפשר היה לתת שם יותר מקורי ומענין).
תודה רבה לך ובהצלחה!
[ליצירה]
יפה.
קראתי כבר בעבר קטעים עם אותו רעיון, אבל כל פעם זה אמיתי וכואב מחדש.
אם חושבים על בן אדם סתם שהיה נגש אליך ברחוב וטוען שהוא המשיח, נראה לי שרובנו נודה שאכן נתהה אם הוא משוגע, ולא נקח אותו ברצינות. (בכל זאת, יש בעברנו כמה שבתאי'ים צבי'ים, וברחובותינו כמה שתויי יין שמכריזים על עצמם משיחים).
מצד שני, אנשים לא האמינו גם כשאדם גדול וצדיק, שפעל רבות למען היהדות, הוכרז כמשיח (אני מתכוונת, כמובן, לרבי מלובביץ')- ופה נראה לי שכבר אין הרבה איך להצטדק.
בשורות טובות, ושנזכה לפקוח את העינים ולזהות אותו כשהוא יגיע.
[ליצירה]
מסוג השירים שאינני מבינה עד הסוף, אבל ברור לי שהם יפים וטובים ומביעים.
זאת לעומת יצירות שנראות לי (הקטנה) כגיבובי מילים לא מובנות, המתימרות להיות שירה גבוהה. {ושמשום מה, דוקא מהן מתפעלים המבקרים}
[ליצירה]
אמן ואמן לכל תחינותיך היפות.
שיר השירים - הספר שלא היה העולם כדאי כיום שהוא ניתן בו לישראל - נאמר על ידי כנסת ישראל בגלותה ובאלמנותה, מתוך השתוקקותה אל בעלה, התרפקותה על דודה, הזכרת אהבת נעוריה אליו (רש"י בהקדמתו).
מה שכתבת הראה שוב שהכיסופים לדבר הנפלא יכולים להיות כל כך יפים וכל כך מתוקים בפני עצמם (שלא לדבר על זה שהגעת לתחושה שאתה כבר ממש בדבקות.)
הגדרת כל כך טוב את התחושות האלו, שאפשר פשוט לקחת את מילותיך ולהתפלל אותן.
אשריך ותודה.
[ליצירה]
יצירה יפיפיה ונוגעת. טוב שיש לפעמים "יצירות אקראיות", כי הלא אי אפשר להגיע פה לכל יצירה ויצירה, ולפעמים מפסידים פנינים.
הצטרפתי בכל לב לתפילה הזו.
[ליצירה]
רק אצלי לא מתנהלות מעולם שיחות כאלו בפגישות, או שחזקי כותב יותר על מה שהיה רוצה מאשר על מה שבמציאות? גם אם נתרץ את דיבורה הפתוח והמוגזם לדעתי של אודליה בטבעה הפתוח במיוחד, מעולם לא שמעתי (וגם איני יכולה לדמיין) בחור ישיבה שיודיע לבחורה שהיא נראית יפה, שהיא מקסימה ושהיא חמודה. ואפילו לפתיחותה של אודליה יש גבול - סביר שבחורה תשים לב ותחשוב על העובדה שהם יושבים קרוב; מאוד לא סביר שהיא תדבר על זה. זה מעורר אי נוחות. והדיבורים הפתוחים של אביאל על בנות יפות וכעורות...
שוב אני שואלת - רק אצלי הדברים הולכים אחרת? קצת קשה לי להאמין, אך אשמח לתגובות, לא רק של חזקי אלא גם של הקוראים.