הקומוניסטים,
ממשיכים במצעד!
דגלי - התקווה הפועלית,
ממשיכים להתנוסס,
לעברה של השמש.
בדרכו של אוקטובר,
רגלינו ממשיכות בצַעוד;
למען לחם - חוקינו,
אש המאבק, מתחדשת!
חבל על המאמץ כבר ראינו מה ההסטוריה מוכיחה לגבי הקומוניזם... אמנם אידאל חשוב אך לא רלוונטי לחיי המעשה...
לא נורא אחי אני מציע שתיכנס לאידאלי התורה תמצא דברים נפלאים...
סתם בטח אתה כבר יודדע את כל מה שאני כותב וזה סתם חזרות בשבילך טוב אז צר לי אם שיגעתי אותך...
[ליצירה]
אחי....
חבל על המאמץ כבר ראינו מה ההסטוריה מוכיחה לגבי הקומוניזם... אמנם אידאל חשוב אך לא רלוונטי לחיי המעשה...
לא נורא אחי אני מציע שתיכנס לאידאלי התורה תמצא דברים נפלאים...
סתם בטח אתה כבר יודדע את כל מה שאני כותב וזה סתם חזרות בשבילך טוב אז צר לי אם שיגעתי אותך...
[ליצירה]
לאסף
לא מצאתי את השגיאות עליהן הצבעת לי; בכל אופן ייתכן שלא שמתי לב. ולגבי הטבע האנושי, אז אכן, יש דברים שאולי מנוגדים למצב כפי שהוא היום, אך כידוע, תודעת האנשים משתנה עם השתנות ההוויה בה הם חיים.
[ליצירה]
לגבי הקומוניזם
מה שלא היה טהור, ואני מבין היטב, למה כוונתך, זה לא הקומוניזם בתור אידיאולוגיה, אלא אנשים מסויימים שישתלטו על הרעיון הקומוניסטי ועיוותו אותו בצורה כפי שעוות.
[ליצירה]
ידע שלי בהיסטוריה
אכן חופף את יומרתי, וכל מה שאתה כותב ידוע לי ודרך אגב, הנו נכון ביותר. עם זאת, יש להביא בחשבון, כי בשטחה של רצועת עזה יושבת אוכלסיבה, אשר מגדירה את עצמה פלסטינית, ואשר דורשת עצמאות לאומית, בדיוק, כמו ערביי הגדה המערבית. עכשיו, אני בתור מהפכן תומך בהגדרה עצמית של הפלסטינים, קודם כל, מכיוון שלדעתי הדבר יכול לתרום למהפכה עתידית באיזור, שבינתיים, אחד הדברים שמונעים אותה, זה הסיכסוך הלאומי בין ישראלים לפלסטינים.
[ליצירה]
רק להזכירך
כי לא דיברתי על משה רבינו (כמה שידוע לי, משה רבינו לא היה אלהים בעצמו); דברתי על אלהים בעצמו ובכבודו. ודת ישראל, בדיוק כמו כל דת (לפחות, במתכונתה המסורתית), הנה הונאה. ויהדות, יותר מכל דת אחרת, הצטיינה בבדלנות. עכשיו, למה קשרתי בין בדלנות לשנאת זרים? כיוון שיהדות, להבדיל מדתות אחרות, איננה דת עולמית, אלא לאומית במובן המצומצם ביותר של המילה. לכן, דווקא ביהדות, יש לא מעט מהגזענות, וללא כל קשר לתנועת ההשכלה.
אתה יכול, גם לטעון, כי נאציזם בגרמניה, גם היה תוצאה של תנועת ההשכלה.
[ליצירה]
[ליצירה]
שמע, חזן ללא מניין מתפללים!
עתה, אין לי שמץ זוטא של ספק, כי הנך בור בשירה, כי הרי, כל המילים בהן השתמשתי ולא הבנת לפשרן, אלה מילים כה מוכרות ששיניתי את צורתן, לשם גיוון וחריזת השיר.
בברכה! ירושלמי
תגובות