אמש, במבט לחדשות של הערוץ הראשון, שודרה כתבה, על איך מפעל הפיס וארגוני הימורים אחרים, מנצלים התלהבותם של ילדים ושכבות חלשות, לצבירת רווחים. בין היתר, בכתבה זאת, נראו ילדים עומדים ליד תחנת-טוטו וממלאים טפסים של כל מיני משחקים, ובעיקר משחק Winner. יש לזכור, שמדובר במשחקי תאווה, שנועדו לפתות אנשים תמימים לקנות עוד ועוד טפסים, מתוך תקווה לזכות בפרס המיוחל. אותם ילדים וקשישים, שחלקם עניים - מוכנים לבזבז את מעותיהם האחרונות על איזה טופס, שאולי יביא לו זכייה באיזה מיליון-שניים.

המקרה דלעיל, מראה לכולנו, את הפרצוף האמיתי, של הנותנת חסות הגדולה במדינה לכל מיני אירועי תרבות וספורט. מאחורי מימון משחקי מכבי תל-אביב בכדורסל והקמת מרכזים קהילתיים, מסתתרת תעשיית סחטנות ורמאות שלמה, אשר מנצלת את תמימותם של אזרחי המדינה, המוכנים להאמין לכל אחד שמבטיח להם זכיה במיליונים, מבלי לגלות להם שהזוכים, או לפחות אחד מהם - נקבע כבר מראש (עוד לפני תחילת המשחק).

והנה, היום, בעת כשערכתי טיול יומי שלי באיזור הדואר המרכזי של באר-שבע, נתקלתי בקבוצת חבר'ה צעירים (פחות-או-יותר בגיל גיוס), שעמדו על המדרכה ועשו פרסומת להגרלה גדולה חדשה של מפעל הפיס. ישר ניגשתי אליהם, והתחלתי להתווכח עם אחת הבנות שהחזיקו שלט עם פרטי ההגרלה. הסברתי לה, וגם לבנות נוספות שהיו שם, כי הן למעשה, משתפות פעולה עם הרמאים מהסוג הנאלח ביותר, ועוזרות להם לגנוב מהמונים תמימים. איזה חמש-עשר דקות אחרי תחילת הויכוח, ניגש אליי בחור בשנות עשרים לחייו, שהציג את עצמו כאחראי על הצוות, וביקש ממני לעזוב את הבחורות ולא להפריע להן לעבוד. אמרתי לו, שהוא לא יגיד לי מה לעשות, כי אני מנסה להסביר להן מהו הפרצוף האמיתי של המוסדות מהסוג של מפעל הפיס ודומיו. על כך, המשת"פ הזה של ההון השיב לי, שאתה יכול לחשוב מה שאתה רוצה, אבל לבינתיים, הנך מתבקש לעזוב את המקום. הבטחתי לו, לכתוב כתבה או שיר על העניין, בדיוק מה שאני עושה כעת.

לאור כל מה שכתבתי לעיל, נשאלת השאלה: אז מה בדיוק קורה פה? מדוע לגוף מושחת ומרובה גניבות מההמונים, ניתנת זכות לקיים הגרלות ופעולות מפורפקות אחרות? התשובה, היא שבעולם הקפיטליסטי כדי לטמטם את האנשים, ולגרום להם לחשוב כי לכולם יש סיכוי שווה להתעשר, נהוג לקיים הגרלות ומשחקי-הימורים למיניהם, שמצד אחד יש בהם רק מעט מאוד זוכים, אך מצד שני הרבה מאוד אנשים שהתרוששו ונשארו ללא פרוטה, בגלל שאת כל כספם השקיעו בקניית כרטיסי-מחשק מתוך תקווה לזכות במיליונים.

מישהו יכול לציין, ובצדק, כי הרי גם במדינות הסוציאליסטיות במזרח-אירופה היו הגרלות! נכון, היו. אבל, מי אמר שמדינות סוציאליסטיות היו סוציאליסטיות מכל הבחינות? מי אמר, שגם בברית-המועצות או בפולין, למשל, לא היו ביורוקרטים שרצו להרוויח באופן לא חוקי. הרי במשטר סוציאליסטי אמיתי, לאנשים גם לא צריך להיות צורך בהימורים, כי המדינה דואגת להם לכל הצרכים.

ופה הגענו לנקודת-המוקד של המאמר. על ההמונים לחדול לחפש את הנחמה לבעיותיהם הכלכליות, בכרטיסי-גירוד וטפסי-טוטו. כל נחמה מסוג זה, אפילו, אינה נחמה פורתא; אלא להיפך, מקור לעגמת-נפש ומגינת-לב נוספת. אנשים עניים וחסרי אמצעים, צריכים לא להסתופף ליד דוכני טוטו-שְמוֹטוֹ, אלא הם צריכים לשאוף למהפכה סוציאליסטית וליצירת מקומות עבודה עבור כולם. כי אנשים חייבים לעבוד, ולהרוויח את כספם בזיעת-אפם, ולא לצפות ללחם-חינם מבית-יוצרם של הרמאים ממפעל-הפיס, ורמאים קפיטליסטיים אחרים.

רק במדינה סוציאליסטית מתוקנת, כל אדם יכול לזכות בלחם-חוקו, מבלי להיזדקק לחסדיהם של העשירים ויצורים מפוקפקים נוספים, שבמסווה של "דאגה לטובת-כלל", עוסקים בחטאים גרועים לא פחות מרצח.

הקץ, לרמאות הקפיטליסטית!
שודדי ההמונים לדין!
הצדק, בידי המהפכה העולמית!
תחי המהפכה העולמית המרקסיסטית-לנינית!