לא הבנתי את השאלה שלי
לא שאלתי על השם ספציפי
אני מתכוון לשיר עצמו
תשובה כנה
את כתבת משהו שבא ממך
או שכתבת משהו מבדר
וגם דרמה ועצב וטרגדיה זה מבדר
זה פשוט נראה מבדר מצד אחד
וחכם מצד שני ככה שקשה לי להחליט
[ליצירה]
מעניין אותי אם כשחיפשת תיאור לשיר אמרת לעצמך מה נשמע יפה ומגרה לדמיון או שחיפשת להזדהות עם עמקות המעמד של הילדה.
לי ניראה השני כיוון שהוא מאוד חכם
[ליצירה]
לוגן, כשחשבתי על השם "וסופה אליו לשוב", מה שעמד לנגד עיני היה המשפט "כי מן העפר נוצר הוא וסופו אל העפר לשוב". כיון שהסוף הוא ידוע, כתבתי אותו מההתחלה.
[ליצירה]
לא הבנתי את השאלה שלי
לא שאלתי על השם ספציפי
אני מתכוון לשיר עצמו
תשובה כנה
את כתבת משהו שבא ממך
או שכתבת משהו מבדר
וגם דרמה ועצב וטרגדיה זה מבדר
זה פשוט נראה מבדר מצד אחד
וחכם מצד שני ככה שקשה לי להחליט
[ליצירה]
לראשונה הבנתי דברים שלא הבנתי שנים- אלו הקשורים למתמטיקה, ולא כי לא ידעתי מתמטיקה. ידעתי לפתור את התרגילים, 5 יח"ל בכל זאת. אבל אף פעם לא הבנתי מה היא הרוח השוכנת בתוך התחום הזה. תעשה חסד לילדי ישראל ולך ללמד אותם מתמטיקה.
[ליצירה]
וואו.
ביטוי מדוייק למה שתוקף אותי לפעמים.
על זה נאמר:
ignorance is a bleese.
ומצד שני, ללא תודעה - במה אני שונה מבע"ח?
אולי אפשר לתעל את המחשבות למקום אחר-שבו אני פחות במרכז?
prednisolone side effects in dogs go prednisolone 5mg tablets
quetiapine dosage for sleep asser.nl quetiapine overdose amount
[ליצירה]
הישר לאהודות...
הראי"ה כתב על כך שהסיבה לבלבול בין האני האמיתי ל"שלי" הוא בשל חטא קדמון: חטא האדם הראשון וחטא הארץ וכו':
"ואני בתוך הגולה, האני הפנימי העצמי, של היחיד ושל הציבור, אינו מתגלה בתוכיותו רק לפי ערך הקדושה והטהרה שלו, לפי ערך הגבורה העליונה, הספוגה מהאורה הטהורה של זיו מעלה, שהיא מתלהבת בקרבו.
חטאנו עם אבותינו, חטא האדם הראשון, שנתנכר לעצמיותו, שפנה לדעתו של נחש, ואבד את עצמו, לא ידע להשיב תשובה ברורה על שאלת אַיֶךָּ, מפני שלא ידע נפשו, מפני שהאניות האמיתית נאבדה ממנו, בחטא ההשתחואה לאל זר.
חטא ישראל, זה אחרי אלהי נכר, את אניותו העצמית עזב, זנח ישראל טוב.
חטאה הארץ, הכחישה את עצמיותה, צמצמה את חילה, הלכה אחרי מגמות ותכליתות, לא נתנה את כל חילה הכמוס להיות טעם עץ כטעם פריו, נשאה עין מחוץ לה, לחשוב על דבר גורלות וקריירות.
...וכה הולך העולם וצולל באבדן האני של כל אחד, של הפרט ושל הכלל "
אוה"ק ג עמ' קמ'
תגובות