היום בצהריים, הארץ נחרדה בידיעה על תאונת רכבת מזעזעת שאירעה בקטע בין בית-יהושוע לנתניה. כמה אנשים נהרגו ועשרות נפצעו. תאונות דוגמת זו, ואף יותר קשות, הן מחזה שכיח למדי במקומות שונים בעולם, בהם קיימת תנועת רכבות. השאלה שנשאלת, זאת הסיבה לכך, שרכבת, הננהגת בידי קטראי מנוסה, פתאום סוטה מהפסים, ומתהפכת.

ראשי השלטון הקפיטליסטי, יתחילו לחפש הסבר בכל מיני תירוצי-סרק, על כביכול מה שמכונה: "טעות-אנוש" או תקלה טכנית, או השד יודע איזה עוד הסברים מהסברים שונים. אך ידוֹע-ידוּע לכל, כי בדיוק, כפי הדבר קורה בתעשייה; בעבודת קופאיות או עובדי שמירה, למשל, גם נהגי התחבורה הציבורית - בין רכבות או אוטובוסים - מנוצלים ניצול גס ביותר בידי המעסיקים.

כולם בטח זוכרים את השביתה מלפני שנתיים, של נהגי חברת אוטובוסים "מטרודן",
בבאר-שבע. כזכור, בין הסיבות שהניעו את עובדי החברה להתארגן ולצאת למאבק, היה ניצול ותנאי העסקה קשים ביותר, בהם נאלצו לפרנס את לחמם. בין היתר, בגלל שכר נמוך, הנהגים נאלצו לשבת ליד ההגה 11-12 שעות ביום, בשביללהרוויח משכורת הפחות או יותר מתקבלת על הדעת (לפי התקנות המקובלות, לנהג אוטובוס ציבורי, אסור לבלות בנהיגה, למעלה משש שעות ביום). התנאים, בהם נאלצו לעבוד נהגי מטרודן, בנוסף לסיכון בריאותי שהיוו להם עצמם, סיכנו את שלום ציבור הנוסעים, שנאלצו לנסוע באוטובוסים, בהם נהגו נהגים עייפים ומותשים, הנמצאים ליד ההגה מספר שעות הרבה מעל המותר.

כך גם המצב בחברות תעופה רבות ברחבי העולם, שבשל ניצול יתר של כוח-עבודה של הטייסים; או כתוצאה מרמת תחזוקה ירודה של כלי-הטייס מטעמי חיסכון, כמעט מדי יום, אנו מדווחים על איזהו מטוס שהתרסק. וגם אז, מדברים על איזושהי טעות-אנוש או תקלה טכנית, מבלי להתייחס בצורה כלשהי, לתנאים בהם מועסקים הטייסים שגרמו להתרסקות.

ברכבת ישראל, חרף שמדובר בחברה ממשלתית, שאומנם פועלת במדינה קפיטליסטית, קיים ניצול חסר תקדים של נהגי רכבות, שגם-כן כדי לפרנס את שכרם, נאלצים לבלות ליד הגה-הקטר למעלה מהמותר. כתוצאה מכך הם נוהגים במצב של עייפות ומותשות, המעמידות את ציבור הנוסעים, בסכנת-נפשות ממשית.

התאונה הקשה של היום, שעוד לא ידוע על מספר סופי של נפגעיה; וכמו-כן, אין ספור תאונות אחרות, כולל תאונות אוטובוסים ומיניבוסים להסעת תלמידים ועובדי מפעלים, ברחבי העולם, הנם עדות נוספת לכך, שניצול מעמד הפועלים בידי מעסיקיהם העשירים ובעלי-כוח, וחיסכון על תחזוקה נאותה ואמצעי-בטיחות, מסוגלים לסכן את שלומו של כלל הציבור.

רק מהפכה פועלית הנסמכת על מעמד הפועלים, כפי שהדבר קורה היום בונצואלה, מסוגלת להפקיד בידי ההמונים כוח, בעצמם לשלוט באמצעי היצור והתחבורה, על מנת, אם לא למנוע לגמרי, אז לפחות לצמצם עד למינימום אפשרות של תאונות דוגמת תאונה היום ליד נתניה, שאני שב ומדגיש, כי הנה אחת התוצאות של ניצול העובדים בידי המשטר הקפיטליסטי.