(זה אחד מהסיפורים הראשונים. לא משהו, אני יודע...)

 

 


כן, שלום, אני 134.

לא מרתק במיוחד, אה?
אני יודע.אף אחד לא מתלהב מ- 134.בהתחלה כשנולדתי חשבו שאולי אני אהיה 131, הרבה יותר שווה, כי הוא מספר ראשוני.אבל בסוף הייתי 134.
אין לכם מושג כמה זה מבאס.
אם רק הייתי נולד שלושה מספרים לפני הייתי יכול להיות שייך לברנז´ה, לעבוד בעבודה מכובדת.
כל הקטע הזה זה מעמדות חברתיים ממש מסריח.
מספרים ראשוניים אצלנו הם חצי מלכים ממש. באמת. הם לא עושים חשבון לאף אחד חוץ מלעצמם (ול - 1 כמובן, אבל הוא ראש הממשלה, אז זה הגיוני).
17, למשל, לדעתי הוא פשוט אפס.מסתכלים עליו ורואים את זה.אבל הוא ראשוני, אז אף אחד לא אומר מילה.
זה הכל אליטות ומעמדות מגעילים כאלה.לפעמים ממש בא לי להקיא.
כי הרי בינינו, תכלס, ככל שאתה יותר קרוב לשלטון, יש לך סיכוי יותר טוב להיות מפורסם, או להשיג עבודה.
להשיג עבודה בתור מספר זה נורא.זה הרי ברור שבמדינה שיש בה אינסוף אזרחים לא יכול להיות שתהיה מספיק עבודה לכולם.אבל מה, ככל שאתה קרוב יותר ל- 1, יש לך סיכוי יותר טוב.
את 2 רואים כמעט בכל מקום.ברפואה הוא מתעסק בתאומים, במכירות הוא נותן תמיד שניים במחיר אחד.לכל הרוחות, הוא המציא את מוסד הנישואים!
וזו רק דוגמא אחת, איך קירבה לשלטון עוזרת.אבל זו עובדה.
5 מאמן קבוצות כדורסל בתור תחביב, 7 עוסק במיסטיקה, ל- 11 יש קבוצת כדורגל משלו (וכולם גם סידרו לעצמם להיות ראשוניים.ברור , לא?), אבל ככל שמתרחקים מ - 1 יש פחות עבודה.נכון שיש יוצאי דופן.24 הסתדר לא רע בכלל, וגם 60 נכנס לעסקי השעונים ממש חזק.
666 בקטע של כתות, 2000 מתעסק במחשבים ואפילו 1000000 מצא לעצמו עבודה במפעל הפיס, אבל תכלס זה ממש קשה.
רוב החברה צריכים להתבזות ולנשום עשן בתור מספרי רישוי של מכוניות או לעשות חלטורות בספרי מתמטיקה.
בכלל, לא כיף כאן.


המשטרה כבר מחפשת שנים את 0.שנים, ולא מוצאים אותו. אומרים שהוא מסתתר אצל מספרים אחרים שנותנים לו מחסה.כשחקרו את 10 ואת 101 זה היה מאוד לא נעים.לכולם.
אם ב - 10 חושדים, אז לאן הגענו?
וזה כלום לעומת המספרים השליליים.מאז שהרשו להם להיכנס גם גדלה לנו צפיפות האוכלוסין באינסוף וגם נפגעה הכלכלה.לי אישית לא היתה בעיה להתחתן אם איזה 67- (זה היה עושה אותי
ראשוני) אבל מה הסיכוי?
אתם יודעים הרי איך זה, הסיכוי למצוא מישהי שבאמת מתאימה הוא אחד מתוך אינסוף.אני יכול ליפול על איזה 134- ולצאת אפס שחבל על הזמן.

בכלל, המדינה מתדרדרת.נותנים לכל מיני מטורפים ומספרים דפוקים בשכל להסתובב ולהגיד מה שבא להם סתם ככה בשם חופש הביטוי. באמת. אומרים שהשורש של 2 מסתובב ואוסף חברה להילחם בממסד.מספרים לא ראציונאלים הם קוראים לעצמם.לדעתי הם פשוט לא מוצאים את עצמם.יש להם בעיות בהגדרה העצמית או משהו כזה. דפוקים.
ועכשיו יש הצעת חוק שתתיר גם למשתנים להגיע לכאן.
כאילו לא מספיק לנו שנתנו למספרים מדומים להיכנס. מדומים, ראבק! אפילו לא מספרים אמיתיים!
ועכשיו יכנסו לנו לכאן גם x ו - y וכל החולרות? נראה להם?
מה יהיה השלב הבא, אני שואל אתכם, אה?

פעם הכל היה ברור.
אומרים שבימים הקדמונים היה רק את 1, 2, והרבה.וזה היה מספיק. עובדה, לא נכחדנו, נכון?
ואז התחלנו להתרבות וכל זה.זה לא שאני מספר דתי במיוחד, אבל קשה לי להאמין שכולנו פשוט הגענו מהאינסוף.יש יותר מדי חוקיות במתמטיקה הדפוקה הזו.
בכל אופן עם הזמן, נבראה, או שיצרנו לעצמנו מערכת חוקים נורמלית עם שויון ועם חוסר שיויון, כמו כל חברה מתוקנת. גם אצלנו צריך לדעת להתחבר עם המספרים הנכונים ולדאוג שכולם ידעו אתה מגיע מבית עם שורשים טובים. אבל השתגענו.
התחלנו להכניס כל מיני חוקים שיצרו כמעט סתירות, והתחלנו לדבר על אחוזים וחלוקה באפס וכל מיני חישובים שקשורים לתחומים שאף פעם לא נגענו בהם.

אני אישית חושב לעזוב.
אחרי שהודיעו שהצורות החליטו לקבל את מערכת החוקים הלא-אוקלידית הבנתי שלא צריך לקחת הרבה זמן עד שגם אלינו יגיעו דברים.
אני מפחד מ 0. איפה שאני לא מסתכל נדמה לי שאני רואה אותו.יש לי הרגשה שיום יבוא והוא יתגבר על המשטר הנוכחי.ובסך הכל מה כבר יכול 1 לעשות מולו? הוא יכול לחלק לאזרחים אחדים כמה שהוא רוצה, אבל כשאתה מקבל אחד, אתה פשוט גדל באחד, ומספרים שכשאתה מקבל 0 אתה גדל פי עשר! בתור 1340 הייתי יכול להיות מחיר של טלויזיה! ומצד שני, לאף אחד לא איכפת ש 1 יכפיל אותו.
אז אני פשוט אעזוב. אף אחד בין כך לא ישים לב שאני לא כאן.
עוד לא מצאתי מישהו שבאמת ירגיש שחסר לו 134.