אני החזן הנודד בדרכים
המנסה בקולו להרעיד מיתרים
ולקבץ יהודים- אל ארץ קודשנו
שממנה גלינו "מפני חטאינו".
אני החזן הנודד בדרכים
בתפילות ישראל אזמר ואנעים
ולפני שערי-שמיים אשפוך שיחי
בתחינות על עמי, אחותי ואחי.
פז': אני החזן הנודד בדרכים
מבקש בכל-עת לקבץ נידחים
טרובדור יהודי, המנעים בקולו
על-מנת לקבל שכר פרי-עמלו.
אני החזן הנודד בדרכים
הגעתי לכאן ממדינת-היהודים,
וכעת אני כאן, במדינת-אפריקי
שם זולים החיים, והפשע- נקי.
אני החזן הנודד בדרכים,
ויש לי מניין- עם כמה יהודים,
הבאים לתפילה, אך רוצים לחזור-
לביתם המרווח, לאכול ולנחור.
פז': אני החזן הנודד בדרכים
מבקש בכל-עת לקבץ נידחים
טרובדור יהודי, המנעים בקולו
על-מנת לקבל שכר פרי-עמלו.
אני החזן הנודד בדרכים,
וגם לי מקהלה- מקהלת ילדים,
המנסים לזמר בלי זיוף ופזילה-
את הזמר ההוא של "בואי כלה".
אך במקום מנגינה נעימה וקליטה-
צווחים הם שירם, בלי ארגון ושיטה,
כי רכים הם עדיין, ואין הם יודעים-
ששירת-ישראל- הינה זמר נעים.
פז': אני החזן וכו'...
אני החזן הנודד בדרכים,
אנשים חביבים- שמעו-נא קולי.
כי גרוני כבר ניחר, וצלילי השמחה-
הולכים והופכים- להמיית-אנחה.
כי קשה הגלות, ורבה השממה,
וצרות היהודים- תלויות על בלימה
ובעת שבארץ- גובר האוייב-
(כאן) פורצות הדמעות ומיילל לו הלב.
כי אחים הם יהודי העולם הגדול,
ובעת שנקרא האחד לסבול-
מזדעק לו אחיו, ומתחיל לעזור,
לנחם ולעודד ולמלא המחסור.
פז': אני החזן הנודד וכו'...
אני החזן הנודד בדרכים
ועם רוזנבלאט וקוסביצקי אמצא משכני
כי תפילה אמיתית, הבאה מהלב-
איננה רק מלל, ופלט-מחשב.
היא רגש עולה על גדותיו בכל-עת
המנסה לפרש את מילות-הזהב
של דוויד מלכנו, נעים-הזמירות,
ששפך את ליבו לפני "א-ל ההודאות".
היא פירוש לתפילה, פירוש זך ונהיר
המסביר כל פסוק, כל יתיב ויתיר,
על אוזני-השומעים, המתפללים בחדווה,
אך אינם מבינים תמיד- מה הכוונה.
מה הכוונה של "אמן" ו"קדושה"
של תפילת-עמידה וקריאת-שמע
של "ארך-אפיים" ו"אל הרינה"
(הנאמרת כשבוע לפני ראש-השנה).
לכן הטו אוזנכם ושמעו אמריי
כי נעימת-התפילה היא הטובה שבשיריי
ואל תגחכו-נא, ואל-נא תקלו פנים
לתחינת החזן הנודד בדרכים.
פז': אני החזן הנודד בדרכים
מבקש בכל-עת לקבץ נידחים
טרובדור יהודי, המנעים בקולו
על-מנת לקבל שכר פרי-עמלו.
תגובות