קל וקשה
---------
זה קל ביותר להאשים מישהו שאינו חושב כמותך
(או שגדל בסביבה תרבותית שונה משלך)
בעבודת-אלילים או בכפירה.
הרבה יותר קשה הוא למצוא את המכנה המשותף
(שבכל-זאת קיים)
בינו ובינך.
[ליצירה]
אפשר להגיד על קיפודים
את מה שבד"כ אומרים על 'צברים': "חד ודוקר בחוץ, אבל מתוק בפנים"! מכל-מקום, אהבתי..!
[ליצירה]
[ליצירה]
הגעתי למסקנה-
שהוא עושה את זה בכוונה, נכון "ירושלמי"? ז"א- אתה לא ממש מתכוון לזה, אתה רק מנסה להראות "כאילו" אתה פרו-סובייטי, נכון? אתה כנראה רוצה לפרש לנו את מהותה של המילה- "אנאכרוניזם"... ועכשיו נשאלת השאלה: "למה?", "מה אתה מנסה להשיג בכך?"... אנא ענני, כי כבר פקעה סבלנותי! שונא אני את החזרה המונוטונית הזאת של שירים פרו-סובייטים שאבד עליהם הקלח! מה, נאלמה לשונך או מה..?
[ליצירה]
חולק על זה שמעליי
מה, כ-ל אגדה צריכה להיות משהו חדש, שאף אחד לא חשב עליו בעבר? גמני חושב שהאגדה הנ"ל היא שילוב של כל היצירות (או: הז'אנרים השונים) שהוזכרו למעלה, ובכל-זאת, אהבתי. קבל ח"ח גדול, הראל.
[ליצירה]
אכן,
גם באך היה משהו, פשוט ע-נ-ק, אך לטעמי- יותר מדי לוגי, שכלתני, לא כל-כך רגשי, לא כל-כך מתפרץ ושוטף, ועולה על גדותיו, כמו בטהובן.
[ליצירה]
[ליצירה]
אפשר לאהוב בכל עוז
ואפשר לשיר על אהבה, אפשר לכאוב, ואפשר לכתוב על הכאב, אפשר לחיות, ואפשר להתפלסף על מהות החיים, וזה ממש לא סותר! אלא שבשירה (לדעתי)- יש לעשות זאת בצורה מעודנת יותר, פחות חד-משמעית, מאשר במציאות. טוב, אבל זו רק דעתי...
[ליצירה]
- - -
יולחן כשתבוא שעת עדנה ורווחה
והאור אז ייגה ויופיע.
ובינתיים אומר ידידי, גם לך:
"לילה טוב, והמשך להפתיע!"
(אין לי כח עכשיו לשירשורים מחורזים... בשביל זה יש 'ממזי'...)
תגובות