[ליצירה]
השיר גרם לאסוסיאציה מעניינת למשהו שסיפר לי אבי: כשהיה ילד קטן, הודיע לאימו שהוא רוצה לראות את ה' עכשיו. אימו, אישה צדיקה וקדושה הזדעזע ונחרדה מהמחשבה, שהרי "לא יראני האדם וחי".
זה החיסרון הבולט שלנו כבני אדם לעומת מי שאינו חי. לעומת אלו שיכולים בשפה ברורה לשבח ולדעת באמת על מה הם מדברים
[ליצירה]
משעשע ומהנה. יש דברים מקבילים רבים לדרדסים ולנו.
יש בדיחה (עם זקן) על כך ששאלו למה יצחק שמיר (רוה"מ לשעבר) לא לבש כחול לבן ליום העצמאות?
ענו- בגלל שהוא פחד שיבלבלו בינו לבין דרדס....
[ליצירה]
תודה על התגובות. שמחתי שנהניתם.
אשמח לקבל רעיונות לפרקים הבאים:
א.הדרדסים מדרדסים חגיגת עצמאות.
ב.קוים לדמותו של הדרדוס - איזה כובע הוא לובש? שחור? סרוג? שטריימל? ננחנחמנחמן? לאיזה זרם הוא שייך? איך הוא יקבל את הדרש"ס?
האם הדרדוסית תאריך את שרווליה ותכניס את השערות מתחת לכובע?
הערה לדב - את סיפורי שמיר גם אני מכיר (דרדס אקטיבי וכל אלה) ובכוונה תחילה השמטתי אותם. אתה יכול לנחש למה.
[ליצירה]
רציתי לומר שני דברים:
א. לא נראה לי שהוא מונע מקנאה. זה תיאור קלאסי של חוסר הבנה של גבר לרגשותיה של אשה, תוך נסיון להרגיע את הרגש בהגיון ('אין לך סיבה לחשוב עליו'. 'זה רק הורס לך.' וכדומה). זה, כמובן, לא עוזר ורק מגביר את הלחץ שלו בכיוון מוטעה זה.
כך אני רואה את הסיטואציה.
ב. גם אם הוא מונע מקנאה, זה לא הופך אותו לצבוע המחפה על האינסטינקטים שלו בחזות 'שכלית' כביכול.
כל אדם העובד על מידותיו (מילות קוד דוסיות המשמשות לציון הנסיון להשתלט על האינסטינקטים ולתעל אותם לאפיקים חיוביים) מגיע לפעמים למצב בו קשה לו לשלוט בהן והוא נגרר אחריהן כברת דרך מסויימת. זה לא הופך אותו לצבוע, רק למישהו שנכשל במבחן אחד מתוך רבים.
[ליצירה]
[ליצירה]
כרובי, תודה
אבל לצערי תצטרך לחכות.
השורות האלה נכתבו לפני עשר שנים, לפחות, כשלמדנו בישיבה את מסכת שבת.
אכן יש כאן שדה רחב לעבד (אני יכול לתת נאומים ארוכים בנושא), אך לכלל מיצויו בשורות קצרות עוד לא הגעתי. לכן קראתי לקטע 'נקודת פתיחה'. בכל מקרה שאלותיך עוררו אותי למחשבות מחודשות.
[ליצירה]
תודה על התגובות. שמחתי שנהניתם.
אשמח לקבל רעיונות לפרקים הבאים:
א.הדרדסים מדרדסים חגיגת עצמאות.
ב.קוים לדמותו של הדרדוס - איזה כובע הוא לובש? שחור? סרוג? שטריימל? ננחנחמנחמן? לאיזה זרם הוא שייך? איך הוא יקבל את הדרש"ס?
האם הדרדוסית תאריך את שרווליה ותכניס את השערות מתחת לכובע?
הערה לדב - את סיפורי שמיר גם אני מכיר (דרדס אקטיבי וכל אלה) ובכוונה תחילה השמטתי אותם. אתה יכול לנחש למה.
[ליצירה]
לא הבנתי
לא הבנתי.
אתה כותב בשני שמות ומשסה את עצמך בעצמך ? או שמא גם אתה בראיין ?
ולמי שלא מכיר: בסצינת הסיום של הסרט 'בראיין כוכב עליון' הנציב הרומאי חונן את בראיין ומצווה להורידו מן הצלב. החיילים מגיעים למקום הצליבה ושואלים מי זה בראיין? בתגובה כולם צועקים 'אני בראיין', ומגדיל לעשות אחד השומרונים שצועק: 'אני בראיין, וגם אשתי' (באנגלית זה נשמע יותר טוב)
[ליצירה]
לעוז דוד ולחזקי היקרים
לחזקי - סתם הוא 'פסגאי', בלשונך, ונראה מתגובתך שאתה יודע זאת ומתחמק באלגנטיות מתשובה.
לסתם אחד - מבית המדרש שברחוב הפסגה נשמעו ביטויים מעין אלו כלפי תלמידי חכמים אחרים בויכוחים אחרים (תנ"ך בגובה העיניים וכדומה) ודי לחכימא ברמיזה.
שנים אוחזים בטלית -
זה אומר כולה שלי
וזה אומר כולה שלי.
זה נוטל עד מקום שידו מגעת
וזה נוטל עד מקום שידו מגעת
והשאר יחלוקו לשם שמים
שסופה להתקיים.
ואלו ואלו דא"ח (כופר שכמוני)
והלכה כבית הלל
שנוחין ועלובין
ושונין דבריהם ודברי בית שמאי
ולא עוד
אלא
שמקדימים דברי ב"ש לדבריהם.