אבל לצערי תצטרך לחכות.
השורות האלה נכתבו לפני עשר שנים, לפחות, כשלמדנו בישיבה את מסכת שבת.
אכן יש כאן שדה רחב לעבד (אני יכול לתת נאומים ארוכים בנושא), אך לכלל מיצויו בשורות קצרות עוד לא הגעתי. לכן קראתי לקטע 'נקודת פתיחה'. בכל מקרה שאלותיך עוררו אותי למחשבות מחודשות.
[ליצירה]
כרובי, תודה
אבל לצערי תצטרך לחכות.
השורות האלה נכתבו לפני עשר שנים, לפחות, כשלמדנו בישיבה את מסכת שבת.
אכן יש כאן שדה רחב לעבד (אני יכול לתת נאומים ארוכים בנושא), אך לכלל מיצויו בשורות קצרות עוד לא הגעתי. לכן קראתי לקטע 'נקודת פתיחה'. בכל מקרה שאלותיך עוררו אותי למחשבות מחודשות.
[ליצירה]
רציתי לומר שני דברים:
א. לא נראה לי שהוא מונע מקנאה. זה תיאור קלאסי של חוסר הבנה של גבר לרגשותיה של אשה, תוך נסיון להרגיע את הרגש בהגיון ('אין לך סיבה לחשוב עליו'. 'זה רק הורס לך.' וכדומה). זה, כמובן, לא עוזר ורק מגביר את הלחץ שלו בכיוון מוטעה זה.
כך אני רואה את הסיטואציה.
ב. גם אם הוא מונע מקנאה, זה לא הופך אותו לצבוע המחפה על האינסטינקטים שלו בחזות 'שכלית' כביכול.
כל אדם העובד על מידותיו (מילות קוד דוסיות המשמשות לציון הנסיון להשתלט על האינסטינקטים ולתעל אותם לאפיקים חיוביים) מגיע לפעמים למצב בו קשה לו לשלוט בהן והוא נגרר אחריהן כברת דרך מסויימת. זה לא הופך אותו לצבוע, רק למישהו שנכשל במבחן אחד מתוך רבים.
[ליצירה]
[ליצירה]
לי זה נשמע כמו ויכוח בין בני זוג (זה לא את, זה אני. אמרנו שלא נפתח את זה עוד פעם. אתה אולי הבנת אבל אני צריכה עוד זמן לחשוב על זה, וכן הלאה).
האם זה אומר שבגיל 20 מנהלים דיאלוג על 'ללמדו תורה' ובגיל מבוגר יותר מנהלים אותו דיאלוג על 'להשיאו אשה' ?
[ליצירה]
[ליצירה]
לא הבנתי
לא הבנתי.
אתה כותב בשני שמות ומשסה את עצמך בעצמך ? או שמא גם אתה בראיין ?
ולמי שלא מכיר: בסצינת הסיום של הסרט 'בראיין כוכב עליון' הנציב הרומאי חונן את בראיין ומצווה להורידו מן הצלב. החיילים מגיעים למקום הצליבה ושואלים מי זה בראיין? בתגובה כולם צועקים 'אני בראיין', ומגדיל לעשות אחד השומרונים שצועק: 'אני בראיין, וגם אשתי' (באנגלית זה נשמע יותר טוב)
[ליצירה]
כרובי, תודה
אבל לצערי תצטרך לחכות.
השורות האלה נכתבו לפני עשר שנים, לפחות, כשלמדנו בישיבה את מסכת שבת.
אכן יש כאן שדה רחב לעבד (אני יכול לתת נאומים ארוכים בנושא), אך לכלל מיצויו בשורות קצרות עוד לא הגעתי. לכן קראתי לקטע 'נקודת פתיחה'. בכל מקרה שאלותיך עוררו אותי למחשבות מחודשות.
[ליצירה]
רדף, אני לא מסכים אתך
מה שמראה שלא מספיק ניתוח שכלי וקר של המציאות, וצריך להבין גם לרגשות הצד השני.
ניסית פעם לשכנע את רעייתך שתחי' שאין לה שום סיבה הגיונית להתרגז ? מנסיון, זה לא עובד, גם כשזה נכון.
וכן, לכולם יש רגשות, ולא תמיד קל להתגבר עליהם, בעיקר כאשר זה מנוגד להגיון שלך.
[ליצירה]
תודה על התגובות. שמחתי שנהניתם.
אשמח לקבל רעיונות לפרקים הבאים:
א.הדרדסים מדרדסים חגיגת עצמאות.
ב.קוים לדמותו של הדרדוס - איזה כובע הוא לובש? שחור? סרוג? שטריימל? ננחנחמנחמן? לאיזה זרם הוא שייך? איך הוא יקבל את הדרש"ס?
האם הדרדוסית תאריך את שרווליה ותכניס את השערות מתחת לכובע?
הערה לדב - את סיפורי שמיר גם אני מכיר (דרדס אקטיבי וכל אלה) ובכוונה תחילה השמטתי אותם. אתה יכול לנחש למה.
[ליצירה]
כואב
כואב עד כדי כך שאפילו אני, כגבר, קולט מן הכאב הזה.
יותר כואב שהבעל (המדומה, אני מקווה) אינו מבין את הכאב.
אני מקווה שבשנה וחצי האחרונה דברים השתנו.
צור, אתה צודק לגבי שגיאות לשוניות, אבל למה לפגוע בכאבם של אחרים?
תגובות