אין קידוש ה' בלי ליבם של כלל ישראל
מילה חשובה אחת נשמטה מעינינו ודומה שהגיע הזמן לגואלה להוציא את מהותה המכרעת לאור עולם. והמילה היא : "תוך" :
"תוך בני ישראל".
לכאורה היא מיותרת והיה לו לכתוב "ונקדשתי בבני ישראל" או בין בני ישראל. אלא דווקא : "בתוך בני ישראל. התוך שלכלל ישראל הוא היסוד החשוב
שביקשה התורה לומר כי שמירת המצוות ועשייתן בכל הנוגע לכלל ישראל ישנה סכנה גדולה לחילול שם שמיים כשמנסים לכפותן תוך עקיפה של ליבם של כלל ישראל ולכן עוד בטרם : "ונקדשתי בתוך בני ישראל ובסמיכות לציווי של שמירת המצוות הזהירה התורה מחילול שם שמיים ביקשה התורה לומר כי הדרך לקידוש שם שמיים בתוך ליבם של כלל ישראל צריך להזהר מחילול שם שמיים אומנם היעד הסופי הינו :קידוש שם שמיים וכאמור קידוש של אמת היוצא מכל הלב אך בדרך ליעד זה צריך להקדים ולהזהר כאמור שלא להשיג את ההפך .
אם כן לא שייך על פי תורת ישראל קידוש שם שמיים בלי ליבם ואהבתם של כלל ישראל והרי כלל ישראל כולם הם בכלל כנסת ישראל הרעיה שאמורה להתקדש לדודה וזה הדוד לעולם יסרב להתקדש
הוא משה ואהרון , נו"ע הרצליה (י"ד באייר תש"ע, 28/4/10)
מילה חשובה אחת נשמטה מעינינו ודומה שהגיע הזמן לגואלה להוציא את מהותה המכרעת לאור עולם. והמילה היא : "תוך" :
"תוך בני ישראל".
לכאורה היא מיותרת והיה לו לכתוב "ונקדשתי בבני ישראל" או בין בני ישראל. אלא דווקא : "בתוך בני ישראל. התוך שלכלל ישראל הוא היסוד החשוב
שביקשה התורה לומר כי שמירת המצוות ועשייתן בכל הנוגע לכלל ישראל ישנה סכנה גדולה לחילול שם שמיים כשמנסים לכפותן תוך עקיפה של ליבם של כלל ישראל ולכן עוד בטרם : "ונקדשתי בתוך בני ישראל ובסמיכות לציווי של שמירת המצוות הזהירה התורה מחילול שם שמיים ביקשה התורה לומר כי הדרך לקידוש שם שמיים בתוך ליבם של כלל ישראל צריך להזהר מחילול שם שמיים אומנם היעד הסופי הינו :קידוש שם שמיים וכאמור קידוש של אמת היוצא מכל הלב אך בדרך ליעד זה צריך להקדים ולהזהר כאמור שלא להשיג את ההפך .
אם כן לא שייך על פי תורת ישראל קידוש שם שמיים בלי ליבם ואהבתם של כלל ישראל והרי כלל ישראל כולם הם בכלל כנסת ישראל הרעיה שאמורה להתקדש לדודה וזה הדוד לעולם יסרב להתקדש
הוא משה ואהרון , נו"ע הרצליה (י"ד באייר תש"ע, 28/4/10)