תפיסתו בערב שבת האחרון, של בני סלע בנהריה בידי המשטרה, גרמה לחגיגת ניצחון מתוקשרת מהגדולות בתולדות המדינה. הכל צהלו והזילו ריר, מרוב השמחה לאיד, שהנה, סוף-סוף נלכד מי שנחשב לאחד האנסים הסדרתיים הגדולים במדינת ישראל. אך בכל זאת, כפי שזה קורה במקרים כאלה, גם על אווירת-חג זאת העיב משהו.

כבר שעות אחדות בלבד, אחרי לכידתו, בני סלע עצמו, בעת כשרואיין בידי עיתונאים, הודיע שהוכה בדיוק בידי אותם השוטרים, שעמדו מאחוריו בעת הראיון ושאת פניהם היה ניתן לראות בטלוויזיה. בין היתר, לדבריו, השוטרים שהתעללו בו שברו לו כמה צלעות, שכתוצאה מכך קשה לו לנשום.

להזכיר לאלה מכם שכבר הספיקו לשכוח, כי בני סלע שלפני כשבוע וחצי ברח מהכלא והסתובב בכל הארץ מתל-אביב וצפונה, נלכד בנהריה ביום שישי שעבר בשעות הערב, כאשר הוא נוהג ברכב שנגנב על-ידיו בפרדס-חנה. בעת תפיסתו, כדי לא להסגיר מיד את זהותו האמיתית, בני סלע טען בפני השוטרים, כי הוא ערבי וקוראים לו אוסמה. בעת ניסיון לשים לו אזיקים על הידיים ולעוצרו, הוא ניסה להתנגד בכוח. השוטרים, שחשבו שאכן מדובר בערבי מהשטחים (אולי, שוהה בלתי-חוקי), ושבדרך-כלל אינם מצטיינים ביחס אנושי כלפי ערבים - התחילו להרביץ לו בצורה קשה ואכזרית ביותר. כפי שכבר ציינתי לעיל, כתוצאה מהמכות שהוא קיבל, אצל בני סלע נשברו צלעות ועקב כך, נגרמו לו קשיי נשימה.

אינני בא להצדיק את בני סלע; בני סלע, הנו פושע שעשה פשעים שאין עימם מחילה. עם זאת, יש להבין שני דברים פשוטים: א)גם לאנס סדרתי, כמו לכל אדם אחר יש זכויות אדם בסיסיות ביותר, שבין היתר, כוללות יחס אנושי מצד השוטרים ואנשי שירות בתי הסוהר. ב)יש לזכור, כי המכות, או לפחות, חלקן הגדול, הונחתו על בני סלע, מסיבה גזענית טהורה, כאשר שוטרים שעיכבו את הרכב בו נהג, שמעו מפיו שהנו ערבי.

נשאלת שאלה, האם אחרי מה שקרה עם סיפור תפיסתו של סלע, למישהו עוד יכול להישאר איזשהו ספק, בדבר אופיה הגזעני של מדינת ישראל? האם למישהו נשאר עוד ספק, לגבי שוני ביחסו  של השלטון הישראלי לבעלי דם לא-יהודי. הרי המקרה של בני סלע, אינו המקרה הראשון בתולדות המדינה, כאשר שוטרים היכו אדם רק משום היותו ערבי או משום שנחשד בתור שכזה.

יש לא מעט דוגמאות, כאשר שוטרים עצרו איזה מפגין ערבי באחת ההפגנות, ולמרות שלא התנגד למעצר ולא היה מעורב במשהו, בדרך לתחנת המשטרה, תוך נסיעה בניידת, נתנו לו מכות רצח, בטענה שהוא ניסה להתקיף את השוטרים שליוו אותו. לכך, יש להוסיף אין ספור מקרים, של התעללות באזרחים פלסטיניים במחסומים, מצד חיילים ושוטרים, רק על שום מוצאם הערבי.

בין היתר, היו מקרים רבים, שבהם חיילים המשרתים באחד המחסומים, לקחו איזה פלסטיני שביקש לעבור במחסום, גררו אותו אל מאחורי אחד המבנים במקום, קשרו אותו עם הידיים לצינור או לאיזה מתקן אחר מחוץ לבניין, והשאירו אותו כך בחוץ, למשך שמונה עשר שעות רצופות.

היחס שקיבל מהשוטרים בני סלע, מצטרף למסכת ארוכה של גזענות ישראלית טיפוסית, כלפי הערבים, וכל מי שנחשד בתור כאלה. את המקור של הגזענות הזאת, יש לחפס בעצם הרעיון הציוני, שלמעשה מעניק לגיטימציה להפלייה גזעית, וליחס של איפה ואיפה, כלפי מי שבעורקיו זורם דם לא יהודי.

לסיכום, ברצוני להדגיש, כי לכל אדם, כולל לאנס - מגיעות זכויות אדם בסיסיות. לאף שוטר, אין שום זכות להתעלל בבן-אדם, ולא משנה במי מדובר בבני סלע או בכל אדם אחר, כמה שמסוכן ומנוול לא יהיה. בני סלע, אומנם הנו פושע, אולם אינו פושע הכי גדול והכי מסוכן במדינה. יש אינספור אנסים; גנבים וסוחרי נשים... הרבה יותר גדולים, והרבה יותר מסוכנים, שהודות לקשריהם עם השלטון, לא רק לא מושפלים בידי המשטרה, אלא להיפך, מסתובבים חופשי ברחובות, ונהנים מכל מיני זכויות יתר שהשלטון הקפיטליסטי מוכן להעניק למיטיביו.