כפרח חוף הפורח בלילות
פתחת בפני את נשמתך
ובנשיקת שפתייך המלהטות
הדלקת את הנר הכבוי
אשר בתוך חדרי לבי
למראה עלי כותרתך
וניחוחך מושך הגלים
הבטתי בך באור חדש
אשר הניס את הלילה
קרוב לשבע שנים באתר "צורה" ועדיין היד (עם העט) נטויה.
נשוי ואב לשתי בנות.
עוסק בכתיבה בתור תחביב ובתור עורך ספרותי ורעיוני
לאחרונה יצא ספרי "מיתר סמוי"
[ליצירה]
עוד הבהרה:
יא ירושלמי. כמה שאני מגיב בצורה פארודית על יצירותיך שיש בהן הומור לא מודע ואיני מסכים עם רוב דעותיך. הרי שאני מסמפט אותך באופן אישי בשל ידיעותיך הרבות בהיסטוריה והן בשל העובדה כי אתה מוציא אנרגיה שלילית (תסכולים וכעס) בצורה חיובית (יצירה).
[ליצירה]
שיר ביאליקי. מחורז כהלכה והחרוזים הסתדרו יפהפהפ ולא פגמו כהוא זה משיר פיוטי ענוג זה
[ליצירה]
[ליצירה]
יש לך המשך למה שאתה מכנה "קרבן ההתנשאות הציונית?" או "ההתנשאות הצינית?"
והנה קטע מקורות חייו של אריאל בן ציון שדמותו מבוססת על סיפור חייך:
ויהי היום ובברית המועצות של טרם ימי הגלאסטנוסט חי לו אי שם בשדמות רוסיא הפוריות או באגן נהר הדון השוכן לו דומם ומוקף פרדסים וגנות ומטעי שסק ודובדבן. שם חי לו נער יהודי בשם בוריס מיחוצ`לבסקי.מאלו אשר נאמר עליהם כי הם תינוקות שנשבו והלא מה הם תינוקות שנשבו. תנו רבנן דור יתום, שהוא `יתום` כל-כך שיהודים זקוקים לעזרה. אין הם `אפיקורסים` ולא `מינים`. הם אינם אלא בבחינת `תינוקות שנשבו`, שנחשבים בגדר `אנוסים`, כדברי הגמרא במסכת שבת.
וההוא היה חניך מצטיין בקומסומול והיה מצעק ססמאות ודברי שבחין ואף עקתין על סטלין ולנין ושאר האדמורי"ם המופלאין אשר ביום אחד קמו ועזבו את העולם הישן והקימו להם עולם חדש של חסידות ומאיר מלא פז ושמש ושפיים ואורורה שחתרה בקעה מים והקימה עולם חדש מיני יסוד.כולם העריצו את החניך המצטיין אשר כותב חמישירי הלל.
והנה יום אחד קמו שמיים ונפלה חומה של שבעים שנות קסמי קומוניסם וכפירה בעיקר ובאלוקי ישראל וברוח ישראל סבא אשר נעקרה כליל על ידי היבסקציה, והנה החל גשם של גילויים חדשים וכל אחד גילה ומצא את שורשיו. ואותו אחד מיחוצ`לבסקי פלאי, נער עול ימים ותזזיתי. בעל שיער מתולתל וקומה גבוהה. היה בן שבע עשרה בשוב הפרסטרויקה. הופטר משירותו בתנועת הקומסומול הקומוניסטי והחל לתור אחרי שורשיו היהודיים ואף לתור אחרי ספרי יהדות.
בתחילה דיבר אך יידיש. ומיד נטל פירוש קומוניסטי לשיריו ואף פרסם טור בעיתון פראבדה צ`י סמארה הנפוץ במקום מגוריו. אך עד במהרה נפל עיתון זה כמו שיפלו פסלי לנין וסטלין במקומות רבים ומיחוצ`לבסקי נותר חסר פניות לגבי פרסום רשימותיו.ואילו באותם ימים הגיע לידו ספר עלום ומיסתורי של ההוא המתקרא הרב קנא. אותו ידוע בלהבות האש ובדעותיו הציוניות קיצוניות כלפי ערביי ארץ ישראל.
לא ידוע הכיצד הגיע הספר לידיו. האגדה אומרת כי הספר הופיע ביריד ספרים אי שם בעיר סטפנקוקו שנדדה שליד צ`צניה ואילו מיחוצ`לבסקי מצאו בקיוסק ספרים בסמארה כולו בלוי ומעוך ומעורר רחמים רבים ושילם עליו שלושים קופקות.ובאותה הזדמנות קנה גם את הספר אמרי אמת של האדמו"ר מגור. ספר עתיק ובלוי בימים אשר הובא לרוסיה על ידי חסיד גור שנמלט מפולין בתקופת מלחמת העולם השנייה.
ולאחר שקירא והעביר נפשו בספר הנ"ז עבר מיחוצ`לבסקי מהפך בנפשו. השנה הייתה שנת 90. והוא אמר לעצמו בריש גלי וביידיש מעורבת רוסית:
"מעתה לא יקרא שמי בוריס מיחוצ`לבסקי אלא אריאל בן ציון!"
תגובות