היא כותבת בקווים ונקודות, כמו אגלי טל של קורי עכביש על הדשא, שכל העולם נמצא בהם. היא כותבת בגרגרי חול שנשרטים עם הרוח, ובטיפות-טיפות-טיפות - ואני יכולה רק לפעור עיניים בצמאון, ולשתוק.
ולשתוק.
מתגעגעת...
גרמת לי לקנא בך על הכשרון...
הלוואי שהייתי יכול לגעת בעדינות בתיאורים ובמילים כמו שאת עושה.
בינתיים, עד שה' יענה את תפילותי, נשאר לי לקרוא אותך בעיניים פעורות
ולשתוק
ולשתוק.
[ליצירה]
מי היא זאת?
גרמת לי לקנא בך על הכשרון...
הלוואי שהייתי יכול לגעת בעדינות בתיאורים ובמילים כמו שאת עושה.
בינתיים, עד שה' יענה את תפילותי, נשאר לי לקרוא אותך בעיניים פעורות
ולשתוק
ולשתוק.
[ליצירה]
אהבתי את הרעיון, אבל היו כמה דברים שהפריעו לי: שורה שתים עשרה - מתאמצת להתאים למשקל וכמו-מסורבלת, שינוי בסגנון (הרגיעו במקום להרגיעו, בקורבה) וזה מזייף. ביקשתיהו, מצאתיהו, לאמצהו - יותא מקובל ביקשתיו, מצאתיו, לאמצו; כופפת כאן את המילים כדי שיתאימו לחריזה, וזה לא עובר. אהבתי מאוד את הכתיבה.
[ליצירה]
הרעיון נחמד, אבל החריזה, ברוב המקומות,לא מדוייקת. כללי החריזה הם נוקשים מאוד, וצריך לעבוד איתם כמו שצריך. דוגמאות טובות תמצאי אצל אלתרמן ואצל נתן יונתן [וגם משקלים, כשהוא בוחר לכתוב לפי החוקים], וגם לאה גולדברג - קריאה של יוצרים גדולים, בדרך כלל, משדרגת אותנו.
בהצלחה.
תגובות