היא כותבת בקווים ונקודות, כמו אגלי טל של קורי עכביש על הדשא, שכל העולם נמצא בהם. היא כותבת בגרגרי חול שנשרטים עם הרוח, ובטיפות-טיפות-טיפות - ואני יכולה רק לפעור עיניים בצמאון, ולשתוק.
ולשתוק.
מתגעגעת...
גרמת לי לקנא בך על הכשרון...
הלוואי שהייתי יכול לגעת בעדינות בתיאורים ובמילים כמו שאת עושה.
בינתיים, עד שה' יענה את תפילותי, נשאר לי לקרוא אותך בעיניים פעורות
ולשתוק
ולשתוק.
[ליצירה]
מי היא זאת?
גרמת לי לקנא בך על הכשרון...
הלוואי שהייתי יכול לגעת בעדינות בתיאורים ובמילים כמו שאת עושה.
בינתיים, עד שה' יענה את תפילותי, נשאר לי לקרוא אותך בעיניים פעורות
ולשתוק
ולשתוק.
[ליצירה]
ברוכה הבאה, קודם כל. תהני כאן, טוב?
טכנית, הפריעו לי הפסיקים בסופי כל משפט. פסיק נועד לתת מרחב לנשימה, הפסקה שנועדה להדגיש משהו, או סתם כי זה נכון מבחינה תחבירית. פסיק בסוף כל משפט קוטע את הקריאה, ולרוב מיותר; הרווח בין שורה לשורה עושה את רוב העבודה לבד.
השאלה בסוף נשמעת קצת מאשימה, ואולי אפילו לא הוגנת. הציפור הרי חופשייה, והאדמה מלאה אימה; למה שהיא תרצה להטיל את הגוזלים? [ביטוי בעייתי. מטילים ביצים, לא גוזלים, אבל המשמעות השניה - השלכה, ואולי גם נטישה, דווקא כן מתאימה לכאן. לשיקולך.]
נמלי אנוש - גלשת כאן לקלישאתיות מסוימת. הניגוד בין השמים החופשיים והנצחיים קיים, אבל נבלע במבנה העמוס של הטקסט - אין רווח, ואני חושבת שהמעבר לא מספיק ברור כדי לוותר על רווח.
מצא חן בעיני מאוד הרעיון. השינויים [ושוב, לשיקולך] אם יהיו, הם קטנים וטכניים בלבד. יחסית לאורך, אני חושבת שהעברת טוב מאוד מה שרצית.
בהצלחה.
תגובות