הלכתי לבקר את סבתא בבית השני. כל הדודות כבר היו שם ושיחקו רמי. לא היה מקום לעוד יד אז לא הצטרפתי, ואכלתי אגוזים במקום. סבתא הכינה קיפלי, ואמרה שסבא תכף יחזור. אז חיכיתי לו על הספה בסלון. הרגליים שלי לא הגיעו עד הרצפה ויכולתי לנדנד אותן. גיזי שאלה מה נשמע בבית אז סיפרתי חדשות, אבל הפסקתי אחרי כמה משפטים כי היא לא שומעת כל כך טוב וממילא לא היה שום דבר מעניין. היא גם רימתה.

בין הסירים לתנור סבתא שאלה מה נשמע, ואיך הלימודים, ואם אני כבר "מסתובבת". הוצאתי לה לשון והיא צחקה עלי. אחר כך סבא הגיע, וזה אומר שסיימו ערבית ושבבית עושים הבדלה. נתתי לו חיבוק והלכתי, וביקשתי ממנו שיבוא לבקר יותר. הוא לא ענה כי לא זכרתי איך הקול שלו נשמע.

 

אחר כך חזרתי לבית הראשון. סבתא שאלה אם ראיתי את סבא ואמרתי שכן, ושהוא מוסר ד"ש. אמא התעצבנה עלי וצעקה על משהו שלא עשיתי בכלל. אחר כך היא צעקה על אבא ועל יהושע, ואחרי ההבדלה היא עלתה לחדר שלהם. אני רצתי להחליף בגדים ומהר מהר יצאנו החוצה כי סבתא כבר התחילה להגיד שוב שהיא רוצה ללכת הביתה. היא רצתה ללכת ברגל ואבא ניסה לשכנע אותה שמכאן עד בני ברק זה ששים קילומטר והיא לא האמינה לו. אחר כך נסענו במשך המון זמן, ואבא הדליק את הרדיו בקול רם ודיבר על דתיים וכל מיני דברים לא קשורים בכלל. לא יכולתי לנדנד את הרגליים כי הייתי גדולה מדי, וכבר לא היה לי מקום.