אנחנו השתמשנו בבית עד לפני משהו כמו שלש שנים, כשממש כל אחד קנה פלאפון והתחלנו לפתח שרירים מיותרים באצבעות...(שני המכשירים עדיין ברשותנו, לכל המרבה במחיר).
יוסי סידר סיפר כשהם חיפשו טלפון כזה הרבה זמן לצילומי "מדורת השבט".
שאול- היא צולמה לפני חצי שנה בנגריה בשוק הפשפשים. בעל הנגריה כמעט שבר לי את המצלמה, ככה שאני לא מתכוונת לחזור לשם בשביל החצי סנטימטר שחסר... :)
ממש נוגע ללב.
את עושה דברים ממש יפים בש/ל!
חשבתי, אולי היה מעניין לחתוך בגסות את התמונה גם מימין, על הטלפון, כדי להדגיש יותר את הקיר.
והזכרת לי משהו מצחיק בתגובה שלך: לפני שבועיים בערך הלכתי לגן הציבורי לצלם ילדים. התחלתי לעשות איזה בוק על איזה ילדה חמודה אחת שישבה מולי על מגלשה וחייכה לי, ופתאום הגיע איזה רוסי ענק, ואמר לי (תדמייני את המבטא הרוסי הכבד): "למה אתה מצלם? זה ילדה שלך? תצלם ילדה שלך!"
ואני רק ניסיתי למלמל משהו לא ברור על כך שאני אוהב לצלם...
[ליצירה]
לקצת אחרת
אנחנו השתמשנו בבית עד לפני משהו כמו שלש שנים, כשממש כל אחד קנה פלאפון והתחלנו לפתח שרירים מיותרים באצבעות...(שני המכשירים עדיין ברשותנו, לכל המרבה במחיר).
[ליצירה]
יוסי סידר סיפר כשהם חיפשו טלפון כזה הרבה זמן לצילומי "מדורת השבט".
שאול- היא צולמה לפני חצי שנה בנגריה בשוק הפשפשים. בעל הנגריה כמעט שבר לי את המצלמה, ככה שאני לא מתכוונת לחזור לשם בשביל החצי סנטימטר שחסר... :)
[ליצירה]
יפה מאוד!
ממש נוגע ללב.
את עושה דברים ממש יפים בש/ל!
חשבתי, אולי היה מעניין לחתוך בגסות את התמונה גם מימין, על הטלפון, כדי להדגיש יותר את הקיר.
והזכרת לי משהו מצחיק בתגובה שלך: לפני שבועיים בערך הלכתי לגן הציבורי לצלם ילדים. התחלתי לעשות איזה בוק על איזה ילדה חמודה אחת שישבה מולי על מגלשה וחייכה לי, ופתאום הגיע איזה רוסי ענק, ואמר לי (תדמייני את המבטא הרוסי הכבד): "למה אתה מצלם? זה ילדה שלך? תצלם ילדה שלך!"
ואני רק ניסיתי למלמל משהו לא ברור על כך שאני אוהב לצלם...
[ליצירה]
יש לך כישרון מיוחד מאוד לתאר סיטואציות ספציפיות, ולהעביר אותן על הצבעים, הרעשים והקולות.
אבל, הפיתוי למשחקי מילים לפעמים מעמיס על השיר דברים שהוא לא יכול להכיל. בנוסף, קטיעת השורות מקיפה את השנינות בשורה של אורות מהבהבים ומסיחה את הדעת, וחבל. על דברים מהסוג הזה נאמר "והמבין יבין"- מי שלא הבין גם הקיטוע לא יעזור לו ומי שהבין נקטע לשווא.
וחוצמזה, זוהי רק ההתחלה להלהלהלהלה.
מנסיון.
[ליצירה]
זה פשוט טוב. מדהים איך אפשר לכתוב כל כך מדוייק ובכל זאת לשמור על כל הטעמים.
משהו בי פוקע ומתחיל לרוץ בכל פעם שאני קוראת את זה.
והיי, חטף, אתה אפעם לא יודע מאיפה זה יבוא לך.
(ככה זה, שאין לי מילים להתייחס לעיקר אני נטפלת לטפל :))
[ליצירה]
אלעד,
אני חושבת שיצירה טובה מורכבת מכמה פרמטרים, רובם עדיין נעלמים מעיניי. הראשון בהם הוא שהיצירה תהיה כתובה טוב- קולחת, רהוטה, בקצב נכון ובכל הפרמטרים האלה אתה עומד ויפה.
אבל---
מה חוץ מזה?
תחשוב על סיפורים שאהבת, מה אהבת בהם ומה נשאר הלאה.
כשתמצא את התשובה החמקמקה הזאת תספר לי, אבל בנתיים נראה לי שאתה יכול יותר מזה.
(וכמובן, לערוך את הסיפור טכנית. כל הרווחים והפסיקים...)
ערוגה קוצנית.
[ליצירה]
איזה חריזה?
אביתר, נגעת בכמה רעיונות טובים, אבל השארת אותם לא ברורים.
מי זה הראשון, השני והשלישי? מחשבות? אם כן, זאת נקבה. (ראשונה, שניה וכו).
דבר שני, יש להקפיד על ההבדל בין פסיק לנקודה. לדוגמא- לענ"ד בין "תתהפך קיבתי" לבין "אמצא עזוב" מתאים יותר פסיק.
ודבר שלישי- כשחודר הוא לו- מי חודר לאן? האדם לתת מודע? התת מודע למחשבות? זה לא ברור.
מסכימה עם תמי שהבלבול עושה את השיר, אבל אם הכוונה היא לכתוב שיר על בלבול, אזי אם התיקונים דרושים, וישרתו את המטרה. אם הכוונה היתה להותיר את הקורא מבולבל, אז הצלחת.
ברוך הבא לצורה!
ערוגה.
תגובות