[ליצירה]
הראי"ה באגרות באגרת תת"ב כותב לרב צבי יהודה על הסכנות בלהיות צמחוני- ביניהם העלאת חשיבות חיות על פני בני-אדם דבר שנראה לאחרונה יותר מדי ע"י הארגונים הירוקים למיניהם שמצידם אנשים ימותו רק של יפגעו בעכביש החולות החי בנבחי הסלע בסתר המדרגה.
[ליצירה]
יפה ביותר...
אהבתי את ההפיכה במחשבה שהכנסת פה... איך שקופצים ממה שחשבת בהתחלה למשהו שונה.
קשה לעבור דירה לפעמים. במיוחד כשזה אחרי יותר משנה...
הדס- שי?
[ליצירה]
מטריד או מעודד?
זה שכל כך קל לכתוב שיר זה גם מטריד - כי אנשים שקוראים בד"כ מעדיפים להאמין שמישהו התאמץ בשבילם, וגם מעודד - אפשר להראות את השיר הזה לאנשים שנדמה להם שהם לא יודעים לכתוב, ואולי 'לגלות' אמנים חדשים.
לגבי השיר עצמו - באופן די צפוי בחרת את הכותרות שיגרמו לשיר להישמע עצוב ומהורהר, ככה לא צריך להתאמץ לחבר את השורות למשפטים עם משמעות כלשהי - מספיק ליצור 'אווירה'.
רעיון חביב, ביצוע מוצלח, קורא תמים לא יצליח להבין מה הבדיחה פה.
[ליצירה]
טלי, ריגשת אותי מאד.
מעבר לצער הקשה על מה שנגרם לכם הילדים, אפשר ללמוד מהסיפור שלך כמה דברים:
- צלקות כאלה לא עוברות לעולם.
- את יסורי השואה נושאים לא רק הניצולים אלא גם מי שלא היה שם. האם לראות בכך גורל אכזר, נזק נוסף מתמשך, שואה שלא הסתפקה ב"ציפורות" שהיו שם וגבתה קורבנות נוספים בדמות ילדים רכים שנולדו וגדלו בחופש? או להתנחם שבסבל שלנו אנו לוקחים חלק בסבל שלהם, ממעיטים במשהו, מרככים במשהו?
- השבוע נפטר שמעון ויזנטל, שזכה לנחמה מסוג אחר, חיובי יותר - להנציח את השואה וגם לשים יד על אלף פושעי מלחמה. גם הוא וגם "ציפורה", בניגוד ל"גורל" שייעדו להם הנאצים, האריכו ימים ונפטרו בשיבה מופלגת, קשה לומר בשיבה טובה. האם אנחנו יכולים לעזור לעצמנו בכך שנתעלה מעל הזכרונות האישיים של הילדים, מה שהילדים לא יכלו לעשות בזמן אמת, ולמצוא נחמה בכך שהם ניצחו את הגורל?
[ליצירה]
לא יודעת אם לקרוא פאנצ' ליין לביטוי כל כך מעודן ולא מתריס, כמו יתר השיר.
אכן יש לישי יצירות חזקות יותר, אז מה, לכולנו יש חזקות פחות.
טוב שמישהו (ודווקא צעיר מאד) מוצא צורך להצביע על תופעה. זה מפרה לאחרים את הדמיון וכוח היצירה. וישי טוב בזה.