במחלקה לפיקציה ותרבות הכלום יש לימודים מעניינים, כך אמרו לי, אז נרשמתי. המחלקה לפיקציה ותרבות הכלום הוקמה כשפרופסור ניהילשטיין, מומחה להבלות והרהורי סרק, הגיע לארץ לביקור, ראה כי טוב והחליט להשאר. למעשה, כבר ניתנו באוניברסיטה כמה קורסים בנושא. כ"מבוא לנונסנס" ו"אוילות טראגית למתקדמים" אך מספר הנרשמים היה דל ואיכותם ירודה. (כך הוסק מציוניהם הממוצעים) הקורס הראשון שנכחתי בו היה "יסודות הפיקציה". ממבט ראשון בנוכחים, יכולתי להתרשם כי כל התמהונים, המוזרים, שלא לומר המשוגעים, החיים על פני גוש אדמה מזערי זה, הקרוי בפינו ישראל, התרכזו ובאו עד הלום כדי ללמוד עימי. אני, אולי היה עלי להבהיר זאת כבר בתחילה, למען הסר ספק, לא רואה עצמי משוגעת מוזרה או תמהונית והלימוד בקורס זה הוא לגביי שעשוע ומציאת עניין בלבד. כמו כן, אני מניחה כי אין במשפט זה כדי להעיד על טיבי, שכן ברי לי, שזוהי בדיוק טענתם של כמחצית מן הסטודנטים, שבאו ללמוד את יסודות הפיקציה. המרצה, ד"ר SMART BLOND, הפתיעה אותי בחזותה הנורמלית. אולם לאחר שבע דקות וחצי, לכשהשתתקה הכתה לבסוף, והדוקטור פתחה את פיה, נתיישבה דעתי. הביבליוגרפיה של הקורס הכילה, כצפוי, את הספרים: "הצלף העיוור"; "העקרה ושבעת בניה" ו"הפוליטיקאי הישר", שאת שלושתם, אגב, קראתי בשקיקה שנתיים לפני שנרשמתי לאוניברסיטה. הקורס הבא במערכת שלי היה "היסטוריה של הכלום" קורס משמים למדי שבסופו נשארתי ובידי כלום מלבד העובדה הידועה שהאפס הומצא על ידי הערבים. השעור האחרון אותו יום היה "הרהורי סרק והשפעתם על החשיבה המודרנית" קורס שיועד לתלמידי שנה ב' אך החלטתי להרשם אליו כיון שהמרצה היה ראש המחלקה , פרופסור ניהיל שטיין. חששתי כי כיוון שטרם למדתי את הקורס "מחשבות אויליות" אתקשה להבין את השעור אך חששי התבדה עד מהרה כשהפרופסור ניהילשטיין החל את השעור בסריקת מכלול הרהורי הסרק לסוגיהם השונים וחלוקתם לקבוצות. אהבתי במיוחד את פרדוכס החשיבה המודרנית על הזמן ומהותו, שהחלה בו בזמן שלאנשים היה מספיק זמן לבזבז על חשיבה מיותרת שאינה מביאה למעשים או לתוצאות מעשיות כדוגמת החשיבה על הזמן ומהותו. בערב סיכמתי לעצמי שפיקציה ותרבות הכלום הוא המקצוע שבו ארצה לעסוק בחיי. חמש דקות לאחר מכן ברכתי את עצמי על מחשבה אוילית זו שכן אדם הקובע על סמך יום אחד בלבד את שארית חייו אינו אדם ריאלי במיוחד. נרדמתי וחלמתי שהד"ר SMART BLOND ופרופסור ניהילשטיין אוכלים יחדיו עננים ירוקים ומקנחים בעוגת אותיות קיריליות ומקצפת מלפפונים חמוצים.